door Harrie » 24 aug 2012, 22:01
Dorpels: voor en achter zit er een ronde grijze dop in. Die gaan er lastig uit,
. . en meestal kapot. Regel vooraf nieuwe ( club, Peugeot-dealer ) en let op de diameter ( rond 25 of 32 of ... )
Portieren: geen gaten boren zoals ML-stations dat deden, maar haal de bekleding er af, dan kun je overal bij,
. . én: ZIEN wat je doet en of het goed en naar je zin is. Te veel is niet goed, dan gaan de afwateringsgaatjes dichtzitten.
Langsframe ( "kano's ) voor, ( lopen van bumpersteun tot ver onder de vloer ): Daar zitten grote ovale gaten in, makkie dus.
A-stijl: bekleding naast voetenruimte wegnemen, en nevelen maar.
Kofferbak: links en rechts goed de wielkuipranden doen, daar kun je vanuit de kofferbak zó bij.
. . Tevens de achterste dwarsbalk doen, er zitten langwerpige ovale dopjes in de kofferbodem, nabij achterpaneel.
. . . Doe tevens de kofferklep van binnenuit ( als die openstaat kun je er royaal bij ).
Frontbalk: er zitten voldoende gaten om de frontbalk ( waar het 504 embleem op zit ) te behandelen als de motorkap openstaat.
Motorkap: idem als kofferklep, nevelen maar.
Doe tevens de kentekenbak in het achterpaneel, is erg roestgevoelig bij 504, vooral de naad onder het chroomlijstje.
Wax: in mijn visie is de beste keus Teroson HV 3000 of 4000.
miljoenen keren beter dan die verv%$#@&^ tectyl.
Als je een drukspuit hebt voor tectyleren, heb je er een slang aan ? zo ja, O.K, dan kun je in alle hoeken komen,
met alleen een vaste sproeibuis kom je niet ver...
succes ! grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001