De wederopstanding van mijn 504 coupe

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor moerol » 15 jul 2014, 20:33

Ik ben weer een beetje opgeschoten. De remmen werken zonder lekkage, ik heb een nieuwe remkrachtverdeler uit Zeeland laten komen. Ondertussen de uitlaat eronder, alle slangen aangesloten en accu geplaatst.
Doel was deze week de motor lopend te krijgen, echter het zit niet echt mee. Na alle lekkages (olie, koelvloeistof, benzine; de uitrit is nu plaatselijk mooi 'gecoat') een startpoging ondernomen......niet aanslaan.
Eerst het ontstekingstijdstip weer gecontroleerd en de vonk, dit is goed.
De benzinepomp deed het niet, maar nadat ik de draairichting even heb veranderd begon ie te lopen, vervolgens weer goed aangesloten.
Nu is mijn vermoeden toch dat ie niet genoeg druk opbouwt, ik heb de injectoren allemaal losgekoppeld en hier komt dus geen benzine uit, ook regelrecht bij de aansluiting op de benzinepomp komt vrijwel geen benzine.
Voordat ik voorbarige conclusies trek en een nieuwe (dure) pomp aan moet schaffen is mijn vraag hoe dit te controleren (liefst zonder benzinedrukmeter). Ik heb de toevoer direct bij de injectiepomp losgehaald en in een colafles gestopt. Er komt wel benzine, maar niet met een sterke druk oid.
moerol
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 08 okt 2012, 21:58
Woonplaats: Haren

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor moerol » 16 jul 2014, 15:53

Yes na 10 jaar doet ie het weer, vanmorgen de benzinepomp gedemonteerd en een tijdje op de accu benzine laten rondpompen. Hij doet het nu prima. Alles weer gemonteerd en starten !! en ja hij loopt en ook nog redelijk. :lol: :lol: :lol:
Nu de restpuntjes nog:
- hij lekt koelvloeistof bij de slang naar de kachelradiator, deze moet ik dus vervangen (niet meer te krijgen ?)
- toerenteller doet het nog niet
- Lampjes van de verlichting doen het niet
- linkerraam doet het niet
- rechteraam wil niet meer dicht
- achteruitschakelen wil niet (afstellen denk ik)
-....etc.

Maar goed hij doet het weer en heb al een paar metertjes gereden.

Even een filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=XcWyybqIfuc&list=UUj6yihLTnXW2Yq0-aRVFgKw
moerol
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 08 okt 2012, 21:58
Woonplaats: Haren

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor Harrie » 16 jul 2014, 22:33

mooi dat 'ie weer loopt, Rolf :wink: Gefeliciteerd met deze mijlpaal 8)
je zoon vind het ook geweldig :D

heb je het instrumentarium van het dashboard al gereviseerd ?
nieuwe lampjes er in en alle contactjes en massaverbinding ( van de printplaat ) controleren en in orde maken,
dan heb je daarmee al veel van die probleempjes al opgelost, denk ik.
succes met de finesses :wink: grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor moerol » 17 jul 2014, 20:57

Dank je Harry, het dashboard moet ik nog doen, ik heb de lampjes al in huis.
Straks eerst een paar weken vakantie, hoewel ik misschien net zo lief thuis zo blijven om de peu af te monteren :D maar dat vindt de familie geen goed idee.

Over een paar week gaan we weer verder !
moerol
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 08 okt 2012, 21:58
Woonplaats: Haren

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor moerol » 26 aug 2014, 20:51

Even een update, de slangen uit een welbekend adres in Belgie gekregen inclusief goeie raamlikkers. Inmiddels alles lekvrij(nog een klein drupje onder het differentieel na 3 dagen :( ) en de eerste 25 kilometer gereden. En tot nu toe loopt en rijd ie prima, heerlijk na 11 jaar weer rijden..... :D :D Hij staat ook weer 'normaal' op de voorpoten, dus dit had toch met gewicht te maken ipv met de veerpoten zelf gelukkig.
Het interieur erin, deze had ik al 7 jaar klaarstaan. Nu nog een hoop kleine dingetjes, maar elke keer als ik wat wil doen ga ik een stukje rijden en is de avond voorbij...maar goed langzaamaan zien we resultaat.
Op het programma nog de velgen, deurrubbers, radio, deurpanelen etc. en natuurlijk APK en uitlijnen en nog langs de RDW voor een nieuw VIN nummer, deze is weggestraald (zal wel vooraf aan de APK moeten ?)
Ik begin me nu af te vragen wat ik moet doen met al die vrije tijd straks.....

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door moerol op 13 sep 2014, 21:01, in totaal 1 keer bewerkt.
moerol
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 08 okt 2012, 21:58
Woonplaats: Haren

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor tomtom » 26 aug 2014, 21:13

Ziet er fantastisch uit Rolf! Klasse dat je zo lang volhoudt én vrijwel alles zelf doet :D ! Nog 2 puntjes van kritiek;
- De velgen (maar dat wist je al)
- Kleur maar vooral de kwaliteit van bank en stoelen.....is dat nieuw zo door een bekleder gemaakt?!

Qua tijd; ik heb nog een mooie cabrio om af te bouwen :mrgreen: !
504 coupe 8/1971 (IT) Bleu Vert Métallisé (allereerste auto!)
504 cabrio 8/1972 (FR) Gris Claire Métallisé (van/voor mijn 1e dochter)
504 cabrio 7/1973 (NED!) Blanc Arosa (van/voor mijn vrouw)
504 coupe 6/1974 (FR) Blanc Arosa (van/voor mijn 2e dochter)
tomtom
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 09 jan 2006, 22:54
Woonplaats: Arnhem

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor moerol » 26 aug 2014, 21:18

tomtom schreef:Ziet er fantastisch uit Rolf! Klasse dat je zo lang volhoudt én vrijwel alles zelf doet :D ! Nog 2 puntjes van kritiek;
- De velgen (maar dat wist je al)
- Kleur maar vooral de kwaliteit van bank en stoelen.....is dat nieuw zo door een bekleder gemaakt?!

Qua tijd; ik heb nog een mooie cabrio om af te bouwen :mrgreen: !


- De velgen heb ik al liggen (staal type '77, niet origineel maar vind ik mooier), wachten is nog op goede wielmoeren.
- Over de bekleding ben ik ook nog niet tevreden, oorzaak is deels dat dit 7 jaar onder een heeele grote stapel op zolder heeft geleden en nu inderdaad 'plat' is :-) komt wel weer goed, wil alleen rijden nu !!
moerol
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 08 okt 2012, 21:58
Woonplaats: Haren

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor tomtom » 26 aug 2014, 21:21

Hoewel erg moeilijk mooi te vinden of te maken; Dunlop velgen in origineel brons staan volgens mij prachtig bij dat blauw :D ! De vouwen gaan er vast uit en rijden is inderdaad het leukst!
504 coupe 8/1971 (IT) Bleu Vert Métallisé (allereerste auto!)
504 cabrio 8/1972 (FR) Gris Claire Métallisé (van/voor mijn 1e dochter)
504 cabrio 7/1973 (NED!) Blanc Arosa (van/voor mijn vrouw)
504 coupe 6/1974 (FR) Blanc Arosa (van/voor mijn 2e dochter)
tomtom
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 09 jan 2006, 22:54
Woonplaats: Arnhem

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor MarcoPeus » 26 aug 2014, 22:49

Geweldig! Proficiat met deze mijlpaal.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor E-504-C » 27 aug 2014, 09:43

Mooie combinatie die carrosseriekleur met het beige leder :wink: 8)
Petje af voor het werk dat verricht is, echt een voorbeeld voor de anderen (inclusief mijzelf :D )!
Dit geeft de burger weer moed!
Bedankt voor het delen Rolf en heel veel succes met de laatste dingen!
Komt helemaal goed!

Gr. Eduard
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor Remco504coupe » 27 aug 2014, 12:30

Is idd een hele mooie kleurencombinatie..
En hoofdsteunen, zou ik ook doen..
Originaliteit oke, maar met af en toe een jongere update meenemen is niks mis.

Voor dat VINnummer moet je denk ik idd bij de RDW zijn.
Als je er nog een foto van hebt van voor het stralen zou ik die meenemen.

Ik was eens een kentekenbewijs kwijt van een oude Suzuki T500, daar moest van de RDW de politie voor komen schouwen, pas toen was het goed, ze kunnen dus af en toe moeilijk doen.
Ligt er denk ik ook aan wie je treft. Het zijn net mensen :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor higgy » 29 aug 2014, 08:47

Wat een prachtauto. M'n complimenten!
higgy
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 mei 2013, 15:23

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor andreti » 29 aug 2014, 09:41

het moet toch erg leuk zijn om na al die tijd je auto weer mooi in elkaar te zien komen.

even over de wielen , ik vind de stalen TRXen erg mooi staan op dit model , maar ik denk dat ze er niet op horen. :mrgreen:

Afbeelding
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor moerol » 13 sep 2014, 21:00

Zo, ik nader nu het echt het einde van m'n project. Deze week langs de RDW geweest. Ze mopperden eerst dat ik het door hen ingebrachte VIN nummer had overgespoten, maar uiteindelijk hebben ze met de dremel het verf eraf gehaald en toen concludeerden ze dat het nummer inderdaad was wat het altijd al was :D :D .Het mag ook niet meer op de slotplaat bij de motorkap, dus hebben ze in de kofferbak opnieuw een nummer aangebracht en het 'oude' doorgehaald. Ik had nog gevraagd gewoon een nieuwe in de kofferbak te plaatsen en de 'oude' lekker laten zitten en mijn mooie lak ook mooi te laten maar helaas. Men zou en moest verifiëren of hier echt een nummer zat (ondanks alle foto' die ik mee had). 10 minuten werk, vervolgens nog een half excel bestand door en toen even 95 Euro aftikken.......
De APK maar bij m'n vaste garage laten doen, bij de RDW zijn ze in staat hem af te keuren op de afstand tussen de puntlasjes in dorpel. En ja in 1 keer door de APK ! (Wel na bestudering van de APK bijbel aangezien op de kentekenpapieren nog steeds als locatie van het VIN nummer ''slotplaat voor bij motorkap'' staat en ie nu dus in de kofferbak zit.) Maar goed er staat niets over in dat je moet controleren of ie ook echt op de plek staat waar de papieren zeggen dat ie staat, dus afgemeld.
De eerste 100 km erop en geen gekke dingen, alleen de dynamo bijna verloren (niet goed vast gedraaid) en de veerpoot moer op de schokdemper zat heel los. Af en toe hapert de startmotor, dus die heb vanmiddag gedemonteerd, schoongemaakt en gesmeerd, ben benieuwd. Verder nog een paar stalen velgen model '77 gescoord (ik weet het, niet origineel en de chroomrand (604?) al helemaal niet).

Dit is mijn laatste post hier onder dit onderwerp. Ik wil iedereen op het forum bedanken voor alle tips, hulp en steun, want er zijn momenten geweest dat ik echt dacht ik stop ermee. Als ik dan weer es op het forum kwam of het clubblad weer op de mat viel begon het toch weer te kriebelen. Wellicht treffen we elkaar nog op een evenement, want ja ik ga me nu vervelen dus moet ik maar es gaan toeren. Heel af en toe denk ik zelfs al weer aan een volgend project.......

Wat mij betreft kan er nu een slotje op dit Topic.
Groeten,
Rolf


Afbeelding
moerol
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 08 okt 2012, 21:58
Woonplaats: Haren

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor Harrie » 13 sep 2014, 21:40

Gefeliciteerd met de goedkeur van de RDW en de verse APK :wink:

Je 504 coupé staat er schitterend bij, prachtig !
Ik vind die velgen zo prima lijken, erg chique bij die donkere kleur.
504 C ( V6 ) is origineel met deze velgen geleverd, met de chroomdoppen zoals jij er op hebt,
dus met gaten er in en doorstekende wielbouten ( 604 had dichte chroomdoppen, korte stalen moeren ).

Geniet er van, dit heb je verdient na deze mijlpaal bereikt te hebben, een groots project met een prachtig einde.

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: De wederopstanding van mijn 504 coupe

Berichtdoor joospeugeot » 13 sep 2014, 22:10

gefeliciteerd man dat t allemaal weer mooi gelukt is.
en nu lekker toeren zou ik zeggen :D
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Vorige

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten