Hoe krijg ik de middenconsole eruit?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hoe krijg ik de middenconsole eruit?

Berichtdoor Ed504cc » 27 okt 2014, 23:42

Dag allen,

Ik ben eindelijk begonnen aan al die kleine werkzaamheden in het dashboard van mijn 504 coupe. Je weet wel, lampje hier, schuifje daar.
Ik heb inmiddels de middenconsole los geschroefd maar krijg hem niet langs de handrem. Moet ik de handrem demonteren om de console eruit te krijgen?

Als ik toch bezig ben ... :lol: iemand een tip hoe je vervolgens de kachelunit eruit krijgt? Ik kan instellen wat ik wil maar ik krijg nauwelijks lucht langs mijn ramen :(

Heeft iemand ervaring met LED lampjes monteren in het dashboard? Ik wil met name de plekken die anders heel heet worden (verlichting ventilatieschuiven) met LED doen zodat er minder warmte vrij komt.

Groet, Ed
Peugeot 504 coupe V6 ti uit 1978 kleur vert argente
Nissan Patrol W260 3.3TD om in de modder te spelen
Ed504cc
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 03 apr 2013, 21:11
Woonplaats: Oosterbeek

Re: Hoe krijg ik de middenconsole eruit?

Berichtdoor E-504-C » 27 okt 2014, 23:54

Hoi Ed,

Ik heb de console er ook uitgehad paar jaar terug, bij mij zat de helft van de kachelunit er niet in en ontbrak toen de aanjager zelf/fan.

Als je de bekleding van de handrem wegklapt zie je een grote schroef/bout waarmee de console vast zit.
Ik heb m toen naar de achterkant van de auto getrokken en beetje omhoog gedaan dan moet het lukken.
Wel ervoor zorgen dat de schroeven in de console loszitten, vlakbij het dashboard.

Kijk anders ook ff in mijn oude topic (504 V6 aut 1977) daarin staan foto's van toen en zie je ook de kachel zitten.

Hopelijk heb je hier wat aan! Succes!

Ps: lucht loopt door papieren slangen, deze waren bij mij half verteerd, heb ik vervangen voor pvc flexibele buizen, oa te krijgen bij de doe het zelf zaak... Werkt n weer top! Ook de kabels van de stelschuiven voor lucht moeten goed aangesloten zitten, bij mij zit de kabel voor het voetengedeelte te regelen er momenteel niet op, tja, dan valt er weinig te regelen...
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hoe krijg ik de middenconsole eruit?

Berichtdoor Harrie » 28 okt 2014, 00:16

Ed504cc schreef:Dag allen,

Ik ben eindelijk begonnen aan al die kleine werkzaamheden in het dashboard van mijn 504 coupe. Je weet wel, lampje hier, schuifje daar.
Ik heb inmiddels de middenconsole los geschroefd maar krijg hem niet langs de handrem. Moet ik de handrem demonteren om de console eruit te krijgen?

volgens mij niet. iets naar voren schuiven terwijl je de achterkant optilt.
Ed504cc schreef:Als ik toch bezig ben ... :lol: iemand een tip hoe je vervolgens de kachelunit eruit krijgt? Ik kan instellen wat ik wil maar ik krijg nauwelijks lucht langs mijn ramen :(

ik vermoed, dat de bedieningskabels de kleppen niet meer goed bedienen.
er kan ook vuil in de buizen zitten, al zou dat niet veel kunnen zijn als het inlaatrooster intact is.
Ed504cc schreef:Heeft iemand ervaring met LED lampjes monteren in het dashboard? Ik wil met name de plekken die anders heel heet worden (verlichting ventilatieschuiven) met LED doen zodat er minder warmte vrij komt.

GOED PLAN :wink: Bij veel 504 coupé en cabriolet zijn er al vaak de kunststof delen, vooral die in het midden, gesmolten door
de hitte van het 12V lampje...
Met een voorschakelweerstand kan dat. Ik zal het even navragen bij mijn electronica-vrienden op een ander forum :wink:
Ed504cc schreef:Groet, Ed
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Hoe krijg ik de middenconsole eruit?

Berichtdoor Ed504cc » 03 nov 2014, 23:01

Dank mannen! De kleine werkzaamhedenlijst slingt gestaag.
Gisteren ineens weer interieur verlichting aan de linker kant. Was eenvoudig want combinatie van zekering en de deurschakelaar.
De rechterkant ligt er in zijn geheel uit (deurverlichting, interieur verlichting en intreeverlichting). De +12V mist (interieur verlichting schakelt ook niet handmatig aan en geen 12V meetbaar). Weet iemand of de rechter kant bijvoorbeeld via de sigaretten aansteker loopt of zoiets mafs?

@harrie; heb jij nog iets kunnen achterhalen mbt LED lampjes?

Daarnaast ben ik nu bezig met mijn eerste stapjes in het plakken van echt houtfineer. Ik wil graag middenconsole in wortelnotenhout uitvoeren aangezien de beige verf die er standaard opzit toch aan vervanging toe is ...
Peugeot 504 coupe V6 ti uit 1978 kleur vert argente
Nissan Patrol W260 3.3TD om in de modder te spelen
Ed504cc
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 03 apr 2013, 21:11
Woonplaats: Oosterbeek

Re: Hoe krijg ik de middenconsole eruit?

Berichtdoor johnssons » 04 nov 2014, 15:57

Ik heb leds in het dashbord enz geplaatst..... de kleurtemperatuur is wel anders, vooral witter ...
Wat je moet weten is dat led-lampjes + en - gevoelig zijn, dus als je led niet brand een halve slag draaien in de houder.
Verder heb je voor de dashbord verlichting lampjes nodig met meerdere leds, anders heb je te weinig licht.
De dimmer zal met leds niet werken.
Mocht je in het dashbord een laadstroomlampje hebben dan kan daar geen led in, die moet voor de werking van de dynamo als normaal lampje uitgevoerd blijven.

Kijk bijvoorbeeld bij de website van led-voordeel, mocht je enthousiast raken de led-uitvoering van H1 past niet in de H1-houder.....

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 727
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoe krijg ik de middenconsole eruit?

Berichtdoor Ed504cc » 26 nov 2014, 19:12

Dank John voor de uitleg over de LED's.

Ik vind het wel een nadeel dat de LED's niet met de dimmer werken. Ik heb wel een LED die past en die door het kapje aan de voorkant ook alle kanten op schijnt dus dat werkt goed.
Nu eerst nog een paar zaken aan de Range Rover classic doen voor 1 december om de Peu van de weg te krijgen, daarna verder met verlichting en ventilatie :D

Ed
Peugeot 504 coupe V6 ti uit 1978 kleur vert argente
Nissan Patrol W260 3.3TD om in de modder te spelen
Ed504cc
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 03 apr 2013, 21:11
Woonplaats: Oosterbeek

Re: Hoe krijg ik de middenconsole eruit?

Berichtdoor Ronald504 » 03 jan 2015, 00:50

Ed504cc schreef:De rechterkant ligt er in zijn geheel uit (deurverlichting, interieur verlichting en intreeverlichting). De +12V mist (interieur verlichting schakelt ook niet handmatig aan en geen 12V meetbaar). Weet iemand of de rechter kant bijvoorbeeld via de sigaretten aansteker loopt of zoiets mafs?.


Ja dat doet ie. Vanuit de sigarenaansteker loopt de voeding door na de rechterinterieurverlichting. Ergens in de console moet een losse draad liggen.
504 TI - 1978
Ronald504
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 07 dec 2005, 15:00


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten