Slotje! Einde Topic > 504 Coupé V6 Aut. 1977

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor markbrouw » 26 jan 2015, 17:29

Hoi Eduard,

Goed om te horen dat je weer volop bezig bent! Wat betreft de 35ceei, ik zou hem gewoon demonteren, reinigen en alle pakkingen en membranen vervangen.
Eigenlijk gaat een carburateur zelf nooit kapot, een andere oude zal niet veel beter zijn vrees ik. succes met de rest van je lijstje :roll:

Groet mark
Peugeot 504 c33 1975
Avatar gebruiker
markbrouw
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 04 sep 2014, 08:14
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Verse 2-jarige APK!

Berichtdoor E-504-C » 02 feb 2015, 20:51

Zojuist heb ik het bericht gekregen dat de coupé een verse APK voor 2 jaar heeft!
En dat op 1 carburateur ;-)
Nu weer op met de rest van de zaken...dus de 2e carburateur en dan het cosmetische gedeelte. .
Ook de benzine meter weer aan de gang proberen te krijgen. .

Tot later weer!
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor Remco504coupe » 02 feb 2015, 21:45

Gefeliciteerd!
Mag je er officieel de wegen mee onveilig maken :D
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor markbrouw » 03 feb 2015, 09:36

Top je kunt weer rijden :D ben benieuwd, nu nog de laatste lootjes :mrgreen:
Peugeot 504 c33 1975
Avatar gebruiker
markbrouw
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 04 sep 2014, 08:14
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor kch » 04 feb 2015, 20:36

Om de carburateur problemen op te lossen kun je ook overwegen om er een special inlaatspruitstuk met Holley carburateur op te ztten.
Dit is te koop via de engelse renault alpine club.

https://lh4.googleusercontent.com/-91fF ... AG0996.jpg
Peugeot 508 GT HDI 2.2 aut. 2012
604 GTI Automatique 1983
505 SR 1982
404 1.6 1973
206 GTI
Volvo XC70 2.5T 2007
Volvo 940 turbo 1993
604 SRD turbo 1983 (geschorst)
VW kever 1968 (geschorst)
kch
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 27 aug 2004, 20:14
Woonplaats: Enschede

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor Steven- » 04 feb 2015, 23:54

Gefeliciteerd, Eduard. Mooie mijlpaal. :D
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor E-504-C » 07 feb 2015, 22:59

Bedankt heren! 8)

@ kch: bedankt voor de tip, ik probeer het toch liever origineel te houden, hoewel dat niet meevalt :wink:
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Benzinemeter

Berichtdoor E-504-C » 04 maart 2015, 16:43

We zitten niet stil, de carbs zijn wederom gedemonteerd en worden beoordeelt door een specialist, hij kan ze afstellen indien nodig ook repareren, ben benieuwd.

Daarnaast begaf de benzinemeter het, dit was 3 jaar geleden ook al eens het geval, echter nu is de gewikkelde spoel op de vlotter defect (losse draad) en heb ik vorige week een goede gebruikte vlotter in de tank kunnen hangen. Helaas nog steeds geen meter uitslag op het dashboard. :cry:
Ik verdenk de meter er zelf nu van dat deze ook de geest gegeven heeft... :x

Heeft, of weet iemand een dergelijk dashboardmetertje te liggen? :roll:

Zie de foto's...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt voor de tips!
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Update carburateurs

Berichtdoor E-504-C » 24 maart 2015, 16:03

In de tussentijd vernomen dat de carburateurs helemaal zo slecht nog niet zijn, dus niet mechanisch defect of dergelijke.
Ondanks dat de 34TBIA binnen de normen was voor de APK, was hij alleen toch wat ontregeld, dit is dmv afstellen volgens fabrieksschema weer te herstellen gelukkig.

De 35 CEEI was zeer vervuild, hoewel deze ge-ultra-cleaned was, door een vlotter die niet goed is en een sproeier die nog steeds verstopt zat :shock: .
Er wordt nogmaals schoongemaakt, de vlotter wordt vervangen en dan ook de afstellingen opnieuw gedaan.
De man die dit doet, is jullie wellicht bekend, Bart Schipper te Loosdrecht.

Maar ik heb goede hoop dat de auto nu binnenkort soepel(er) zal rijden !

Dan nog de benzinemeter, niemand verdere tips?

Groeten weer..
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Nieuwe update!

Berichtdoor E-504-C » 20 apr 2015, 10:39

Afgelopen zaterdag de carburateurs terug ontvangen van Bart Schipper uit Loosdrecht, petje af voor Bart, ze zijn weer als nieuw.
Vooral qua afstelling etc. dan. :D 8).
E.e.a. gemonteerd en goed nagelopen of alles goed aangesloten was, koelvloeistof bijgevuld, beetje olie erbij en starten maar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Wat loopt de auto nu netjes, eigenlijk beter dan ze ooit heeft gelopen.
Dit had ik al 3 jaar geleden moeten doen, dat had een hele hoop geld gescheeld en een hoop mensen die er dachten verstand van te hebben en er geld aan hebben verdiend maar alles tevergeefs..

Maar wat nu het probleem was met de carbs?
Het bleek dat de 35CEEI carburateur al mee deed voordat deze überhaupt werd aangesproken, bleek een verstopte hoofdsproeier te zijn :cry: maar ook diverse afstellingen die niet goed waren. Bijvoorbeeld de vlotterhoogte.
De 34TBIA was ontregelt qua afstelling maar ook daar was de acceleratiepomp niet goed van.
Trouwens is van beide carbs de voet gevlakt, die was ook niet meer recht, waarschijnlijk ooit te hard aangedraaid/vastgezet.
Inmiddels is dit dus weer verholpen en kan er lekker gereden worden...EINDELIJK! :wink:

Ook heb ik de oliecarterpan vastgezet, deze kon op eigenlijk alle boutjes meerdere slagen vaster, dus de olielekkage is ook zo goed als weg.
Natuurlijk ligt er nog wel een klein drupje hier en daar maar dat is territorium afbakenen :D

Komende tijd verder met de benzinemeter, dat is nu een leuk projectje en ook bijvoorbeeld de verwarmings luchtklep verstelling voor de voeten, daar heb ik de kabel van liggen, die moet er alleen nog 'even' opgezet worden >>> middenconsole eruit :roll: :arrow: beetje rotklusje maar als dat gedaan is is er weer wat van het 'to-do lijstje'.

Conclusie:
Na ruim beraad en veel ge- 'wat is wijs en wat niet' besloten dat de auto blijft :mrgreen:
Er is zoveel aan gedaan, geld ingestoken, tijd ingegaan, moeite voor gedaan en liefde aan gegeven dat het eigenlijk te zonde is er nu vanaf te willen.
Dat betekent dat er de komende maanden gewoon even van genoten gaat worden... beetje toeren, nog wat kleine dingetjes en dan eens kijken voor het plaatwerk :roll: Dat wordt nog even sparen.. :wink:

Tot de volgende update dus maar weer...! We gaan weer vooruit!! :-)
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor MarcoPeus » 20 apr 2015, 13:29

Het grote genieten kan beginnen Eduard. Veel plezier en veilige KMs gewenst
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor Steven- » 20 apr 2015, 14:20

Eduard, heel veel plezier toegewenst van mijn kant met je prachtige coupé. Het klinkt mij in de oren als een verstandige keuze, zéker als je er al zoveel ingestopt hebt.

Alles wat je erin stopt moet je natuurlijk ook als een investering zien: een mooie 504 coupé wordt alleen maar meer en meer waard. :wink:
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor E-504-C » 21 apr 2015, 10:40

Bedankt Marco en Steven..

Alles wat je erin stopt moet je natuurlijk ook als een investering zien: een mooie 504 coupé wordt alleen maar meer en meer waard. :wink:[/quote]

Helaas is hier niet iedereen het daarmee eens... Het zit ook wel regelmatig tegen..maar ach, het gaat om de voldoening die je eruit haalt als de dingen wèl lukken... :D
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor MarcoPeus » 22 apr 2015, 06:41

Zo denk ik er ook over. Bij mij is t vaak op therapeutische basis en dat dat geld kost is een feit. Elke week gaan kantelen op cafe of in de discotheek kost ook geld, misschien nog wel meer.
Nu heb je t geluk dat een 504 coupe sneller en hoger in waarde zal stijgen dan t oud ijzer waar ik aan poog te werken maar ach, 't is maar geld :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor Frank.04 » 22 apr 2015, 08:42

Gedeeltelijk mee eens.

Waardestijging doet me niets.

Bij staat het berijden van leuke auto's voorop.

Elke kilometer in modern blik beschouw ik als een gemiste kans.

Dat auto's rijdbaar houden sleutelwerk met zich meebrengt zie ik als een noodzakelijk kwaad.

Hoewel ik best voldoening beleef aan het klaren van een ingewikkelde klus zou ik liever een toverstokje hebben dat alles in een klap O.K. maakt.

Nooit meer smerig worden en altijd leuk rijden, ik teken er voor.

Oh ja en een poetser ben ik al helemaal niet.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor E-504-C » 22 apr 2015, 09:02

Bij ieder is de invulling van de hobby anders, dat is natuurlijk persoonlijk..
Belangrijkst is dat je er zèlf content mee bent en wat een ander daarvan vindt is niet zo belangrijk..
Niet iedereen is een sleutelaar, een poetser of pietje precies, ervaren of juist niet :D etc. etc.

Maar ik denk dat we hier op het Forum toch allemaal kunnen zeggen dat we een hele leuke auto hebben... 8) waar we heel blij mee zijn.
En een moderne auto is wel niet zo spannend maar ik vind ze voor dagelijks gebruik toch wel heel handig :roll: en vind file rijden niet leuk met mn oldtimer...
Ieder het zijne!

Maar..on-topic:

Iig ik ga weer lekker verder ermee... 8)
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe update!

Berichtdoor E-504-C » 21 mei 2015, 09:55

E-504-C schreef:Komende tijd verder met de benzinemeter, dat is nu een leuk projectje en ook bijvoorbeeld de verwarmings luchtklep verstelling voor de voeten, daar heb ik de kabel van liggen, die moet er alleen nog 'even' opgezet worden >>> middenconsole eruit :roll: :arrow: beetje rotklusje maar als dat gedaan is is er weer wat van het 'to-do lijstje'.


Gisteravond weer eens verder gegaan met het verwarmingsgebeuren, dat is altijd een hels karwei.
Niet alleen de luchtklep voor de voeten was niet goed aangesloten, maar ook deed de bovenste luchtklep niet meer mee nadat ik de kabels juist had aangesloten, het zat echt heel raar allemaal...Dus dan maar alles eruit en opnieuw! Bleek dus dat de bovenste luchtklep bedieningskabel bij mij was afgebroken.. :-|

Vorige week al de middencosole eruit, :twisted:, en dus gisterenavond de verwarmingsunit.
Dat had ik 4 jaar geleden al eens gedaan en eea schoongemaakt, dus ik heb al wel ervaring :-) .
Eerst het bovenste gedeelte van de verwarmingsunit los van de kachelradiateur, dan kan de radiateur naar de passagierskant worden geschoven.
Uiteraard voorzichtig, vanwege de verwarmingsslangen en kachelkraan, dat laat ik liever zitten om kans op breuk/lekkage te voorkomen...
De bovenkant (luchtafsluitklep en frame) kan via de bestuurderskant eruit gemanoeuvreerd worden.. Ook daarbij is voorzichtigheid geboden. :idea:

Ik had afgelopen zaterdag bij mij in de buurt bij iemand die onderdelen van de 504 coupé had liggen, een paneeltje voor de verwarming (inclusief kabels die bij mij niet meer helemaal waren zoals het hoort) opgehaald.
De bedieningskabel voor de bovenste luchtklep was bij mij afgebroken.
Maar nu bleek ook dat die op het 'nieuwe' paneel zat niet goed was :?
Ik ga dus van 2 half goede, weer 1 goede proberen te maken :roll: . Zal daarna weer wat foto's plaatsen, dat spreekt meer tot de verbeelding :wink:
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Update luchtklep e.d.

Berichtdoor E-504-C » 26 mei 2015, 12:26

Gisteren weer een stapje verder, de luchtklepbediening en overige kabels zitten weer goed!

Dit is de klep, daar zie je dat de kabel niet goed zit, was deels afgebroken, ik heb de kabel iets meer naar links doorgevoerd (eerst klemmetje los), zo is er weer wat ruimte om de klep goed open en dicht te doen.
Afbeelding

Onderkant bedieningspaneel, daarop is te zien dat het andere uiteinde van de staaldraad aan het palletje met een gewikkelde staaldraad eindigt/begint.
Dit zat bij mij in eerste instantie helemaal niet aangesloten omdat het gewikkelde uiteinde was afgebroken, nu dus weer zoals het hoort.
Afbeelding

Het andere paneel dat ik eerst had ontbraken diverse embleempjes, nu zit alles er weer in, rood/groen/blauw.
Afbeelding

De verwarmingsunit hang je onder de bovenste luchtklep met de fan daarop.
Als die hangt, hang je de kachelradiateur eronder.. het gaat wel in je eentje maar is handiger met z'n 2.

Gelukkig zit alles nu weer zoals het moet, de kleppen worden allemaal bedient!
Ik zal weer wat foto's plaatsen als ook de middenconsole op zn plek zit :wink:
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor Remco504coupe » 26 mei 2015, 19:37

Goed gedaan jochie :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Weer een stapje verder!

Berichtdoor E-504-C » 23 jun 2015, 09:47

Afgelopen week in de verloren uurtjes weer een paar stapjes verder gekomen.
O.a. de verlichting van het verwarmingspaneel weer werkend gekregen (dat deed het wel maar alles was los geweest) en ook de overige verlichting (automaat selectiehandel) en de aansteker doet het ook. Dat is wel zo handig voor het opladen van de telefoon/TomTom!
Dat was nog even zoeken, draad 34 voor de voeding van de aansteker was zoek! Na een kleine speurtocht deze gevonden, zat met isolatietape omwikkeld en verstopt onder de tunnelbekleding :-)

Ook de radio correct aangesloten op de constante plus, zodat de zenders en instellingen onthouden worden, dus dat is ook ff klaar.
Lekker een ritje -ondanks de regenbuien!- kunnen maken op vaderdag met m'n dochtertje :D ..ze vindt het ook prachtig want ze mag voorin 'de oude auto' zitten met haar stoeltje zo kan ze alles goed zien.. En.. er zit een muziekje voor haar in 8)

Hier nog even een fotootje van de werkende metertjes... :D 8)
Afbeelding

Wel zo fijn dat alles het nu weer doet zoals het moet, nu weer op naar volgende zaken...!
O.a. de knipperlichten aan de rechterzijde knipperen snel, de linkerkant knippert normaal. Dat zal wel een massaprobleem zijn denk ik?
De massa van de knipperlichten zit toch aan de rechter achterzijde, achter de lampunit?

Kan het kloppen dat bij geen goede massa, het controlelampje in het dashboard van de knipperlichten het ook niet doet?
Het lampje zelf in het dashboard doet het wel, alleen bij ingeschakelde knipperlichten (ook alarmlichten) licht het lampje niet op.

Tips zijn weer welkom.. zo gaan we lekker door!
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor johnssons » 23 jun 2015, 14:43

Richting aanwijzer . ... bij te snel knipperen lampje defect of wel één lampje knippert niet mee... of verkeerd lampje (wattage) moet 21W zijn..
Dashbord moet je even meten of er plus en min op het lampje komt bij RAW aan.
Kan ook RAW relais zijn ... maar meten met een controlelampje geeft uitsluitsel ..

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor Harrie » 26 jun 2015, 22:59

meestal is een defect lampje, slechte massa of corrosie is de fitting de oorzaak.
Doordat de ( oude ) knipperlichtautomaat nu maar 1 lampje bediend, gaat 'ie sneller knipperen.

Als je bij een achterlicht alle lampjes zachtjes ziet mee knipperen met een zwak knipperend raw lampje, heeft de unit geen / slecht massa.
Alle lampjes in de unit werken dan in serie met het raw-lampje.

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Knipperlichten

Berichtdoor E-504-C » 30 jun 2015, 10:25

Alle knipperlichten doen het, dat is niet het probleem! Alleen de rechterzijde knipperen ze sneller!
Het is ook niet zo'n drama dat de rechter knipperlichten sneller knipperen en mijn controlelampje niks doet, er knippert iig iets! :wink:
Maar het hoort niet en daar houden we niet van :mrgreen:

Heb afgelopen zondag de lampjes gecontroleerd, die zijn allemaal 21W.
Ook de contacten op de fittingen wat opgeschuurd.
Ook de stekkers en verbindingen in de achterbak bij de lichtunits los gehad en wat opgeschuurd, dat zit allemaal goed en is schoon.
Wat betreft het controlelampje van de knipperlichten, dat krijg ik niet gemeten met een controlelampje, de verbindingen daarvan zitten op de printplaat natuurlijk, dat hoekje lukt me even niet.. :roll:

Het kan natuurlijk ook zijn omdat er aan de rechter knipperlichtunit bedrading ooit eens geknutseld is, het zit met een kroonsteentje aan elkaar geknoopt.
Dat het geen goed contact maakt :idea: Eerst die bedrading eens opnieuw goed aanleggen/herstellen :-)

Ik ga nog even kijken achter de rechter koplamp, daar zit ook een massapunt, dat is vorige winter los geweest en zit niet helemaal vast ontdekte ik, misschien dat dat er ook niet aan mee helpt....
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

koelsysteem raadsel

Berichtdoor E-504-C » 19 aug 2015, 21:52

In de tussentijd al aardig wat gereden met de coupé tot vorige week de temperatuur aardig op liep.
De motor liep toen ook beroerd.
Gek daarbij was daarbij dat de elektrische koelfan niet inschakelde.
inmiddels de thermostaat vervangen daarbij loopt de motor weer als vanouds.

De contacten van de koelfan gecontroleerd, bij kortsluiten slaat deze wel aan.
Zover ok.

Het thermocontact kan natuurlijk ook het probleem zijn. Dus ook die voor een andere vervangen.
Geeft ook gewenste resultaat niet helaas.

Systeem is goed gevuld en ontlucht.

Rara wat is hier aan de hand?

Tips zijn welkom!
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: 504 Coupé V6 Aut. 1977

Berichtdoor MarcoPeus » 19 aug 2015, 22:28

Is dat een aparte fan die op de radiateur zit of de fan die "meeloopt" op de waterpomp?
Bij de 604 schijnt er een relais te zijn wat nogal eens wil haperen heb ik me ooit laten vertellen, misschien is dat hier ook t geval?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

VorigeVolgende

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten