Goedemorgen,
Ik heb een vraag over een 504 cabriolet uit 15-2-1983 met chassisnummer VF3504B1203774628. Volgens mijn gegevens is dit een 2.0L XN2 motor.
Bij deze motor hebben we de cilinderbus voetpakking en koppakking vervangen ivm koelwaterlekkage. Nu zijn deze klussen mij niet vreemd (pas mijn eigen 204 gedaan).
Maar nu bij het opbouwen gaat er iets mis.
Klant wilde gelijk de ontsteking vervangen door een 123-ontsteking. Op de oude verdeler staat M95, dus ik de nieuwe zo ingesteld op de M95 curve.
Motor op tijd gezet, poelie-inkeping tegenover het plaatje op 0 graden gezet. Rotor wijst dan naar rechtsboven 1e cilinder en de ontstekingsvolgorde van 1-3-4-2 aangehouden.
Uiteraard de verdeler afgesteld zoals in het boekje aangegven met led lampje.
Ik heb vonk maar geen sterke. En benzine komt er ook aan de lucht te ruiken. Maar de motor slaat niet aan.
Heb ik iets verkeerds gedaan of zou ik een andere curve moeten instellen? Waar hebben jullie hem op ingesteld (degene die ook zo'n ontsteking hebben)?
Kunnen jullie mij nog tips geven?
Met vriendelijke groet,
Jeroen