bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

Berichtdoor sidd » 16 sep 2017, 08:43

Ik ben sinds kort een poging aan het ondernemen om terug leven in een 504 coupe te krijgen na meer dan 10 jaar stilstand.

Echter ben ik er achter gekomen dat de bougiekabels slecht/rot zijn. Bij het vervangen van de bougies zelf zijn er 2 kabels gebroken/ verbrokkelt. Bij de auto onderdelen zaak dan laar een set van 7 nieuwe besteld. Deze blijken echter geen afdekkapje te hebben voor de opening in het onderblok. Hierdoor zou er vocht/water in de uitsparing kunnen blijven staan.
Vraag 1: Kan het kwaad dat ik de kabels zonder kapje gebruik en of er nog originele bougiekabels(met het kapje) te vinden zijn

Vraag 2: Moet het hele inlaattraject van de motor af voor de bougiekabels te vervangen?

Probleem 2 is de benzine toevoer. Normaal moet bij het plaatsen van het contact In M stand de benzine pomp al beginnen rondpompen. Echter zag ik dit niet gebeuren. (Toevoer en retour bezine leiding zijn thv de verdeelkop afgekoppeld en overbrugd met een transparante buis om de leidingen te spoelen) Gezien ik geen meetapparatuur bij had heb ik niet kunnen controleren of er stroom op stond.
Vraag 3: zit er nog ergens een zekering voor de benzinepomp en zijn er elektrische schema's te vinden voor een 504 V6 (79)
sidd
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 16 maart 2011, 09:14

Re: bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

Berichtdoor Walle69 » 16 sep 2017, 13:59

Ik neem aan dat je een V6ti hebt gezien het bouwjaar en dus met K-jetronic.
1. Bougiekabels: het lijkt me geen goed idee om met kabels zonder hoedjes te werken ivm het mogelijke probleem dat je aanduid. Neem Bougicord heeft de juiste kabels.(nr 33.37)
2. Als je de verdelerkap en rotor ook vervangt moet je het inlaatspruitstuk met spinnekop losmaken en iets op tillen om er goed bij te komen. Maar als ik jou was zou ik het er gewoon helemaal afhalen en gelijk alle O-ringen en rubbers vervangen van het inlaattraject op het blok, de o-ringen van de Y buis van de koeling en de o-ring van de buis van de Koude start(?).
Ook kun je waterpomp inklusief de twee elleboogjes naar het blok schoonmaken/controleren/vervangen. Hetzelfde geldt voor het rubber van de aansluiting van de pomp op de Y-buis.
3. Heb je geen instructieboekje? Daar zit ie in.
Anders kan ik een scan voor je maken, maar ik ben niet bij de auto dus dat gaat lang duren. Er is zeker iemand hier die je zou kunnen helpen.

Ennuh...cool dat je er leven in gaat roepen!

Doet je pomp het nog? Je kan hem even kortsluiten om te zien of ie loopt!
Die pomp is één van de meest essentieele delen in de K/Jetronic
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 16 sep 2017, 20:46, in totaal 1 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

Berichtdoor RobinHoed » 16 sep 2017, 16:25

Walle69 schreef:Anders kan ik een scan voor je maken, maar ik ben niet bij de auto dus dat gaat lang duren. Er is zeker iemand hier die je zou kunnen helpen.


Heb wel een link naar alle tekeningen:
http://www.museepeugeot.com/fr/musee-de ... s/504.html

In groupe 1 staat zo'n beetje alles om en rondom de motor.
In groupe 5, acherin staat alles qua electra, verdelerkap, bougies, etc

Veel klikken en je vind het wel :-)
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

Berichtdoor Walle69 » 16 sep 2017, 17:52

Dat is het "onderdelenboek" daar vind je geen electriciteitsschema jammergenoeg
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

Berichtdoor Walle69 » 16 sep 2017, 20:55

Een paar plaatjes zodat je ziet dat je heerlijk overal bijkunt als je het inlaatspruitstuk weghaalt:

Met het hele spul er nog op kunt je niet goed genoeg bij de de verdeler komen:
Afbeelding

Hier het hele spul eraf:
Afbeelding

Dit is weliswaar een 604 maar het principe is gelijk bij een 504
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

Berichtdoor Frank.04 » 17 sep 2017, 21:13

Van waar het idee dat de pomp moet gaan lopen bij contact aan?

Er zijn twee typen schakeling bij de 504 Coupe V6 TI:

1) Met een tijdrelais (komt zelden voor) Dan zoemt de pomp enkele seconden en slaat dan af tenzij de motor gaat lopen

2) Met een veiligheidsschakeling via de luchtweegklep. Dan werkt de pomp slechts wanneer fysiek lucht wordt aangezogen. Controle: Luchtfilter demonteren, klep een beetje induwen dan gaat de pomp zoemen.

Als jouw pomp werkt (dat kun je controleren door even twaalf Volt op de pomp te zetten) dan kan de schakeling nog kapot zijn. Deze werkt via een aantal relais rechts voor onder de motorkap.


Succes!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten