fernand schreef:Een echte liefhebber van klassieke auto's rijdt niet op gas, gas is om op te koken!
Peugeot heeft de beste dieselmotoren!! Zeker ook in de oude generaties.
Het is alleen jammer dat ze allemaal als taxi in de welbekende landen.
Hoezo gas is om op te koken? Onderbouw het nou eens even i.p.v. maar wat te roepen. Wie heeft die stelling verzonnen en waar slaat het op?
Als je de klepzetels aanpast en de ontsteking wat vroeger stelt heeft het diverse voordelen:
-de olie wordt niet vermengd (en dus verdund) met benzine, dus betere smering.
-de olie blijft schoner, is ook met het oog waar te nemen. (wordt minder donker)
-De klopvastheid van LPG is onovertroffen
-De prijs van LPG ligt lager.
-Gas is minder vervuilend voor het milieu.
Ja, je levert iets vermogen in , maar met een oldtimer ga je natuurlijk niet scheuren en merk je daar niks van.
Het is volgens mij puur sentimenteel om iets tegen LPG te hebben.