Heb clignoteur vervangen voor universeel examplaar

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Heb clignoteur vervangen voor universeel examplaar

Berichtdoor Jerroen » 03 jan 2009, 18:52

Ik heb eigenlijk al sinds dat ik mijn 504 heb problemen met de clignoteur.

De orginele tikte alleen goed bij 14 volt (en niet bij <12 volt, stationair), deze heb ik vervangen voor een andere clignoteur van de 504 en die werkte ook niet fijn (hij knipperde wel maar veel te kort).

Aangezien ik het niet veilig vond om rond te rijden met slechte knipperlichten heb ik gisteren een clignoteur gehaald bij de lokale sloper. Deze heeft voor mij een examplaar aus eines Volkswagen Golf gehaald (merk Hella). Ik heb deze geinstalleerd en het werkt perfect!! Hij knippert nu zoals elke auto knippert. Ik weet het, het is niet orgineel maar een moderne clignoteur knippert net even wat fijner (en feller lijkt het).

Dus bij deze een tip voor degene die deze problemen ook hebben, haal een universele 3 polige clignoteur bij de sloop (3 euro) en je hebt een prima knipperende 504.

Even voor de peugeotforum database :wink:

Je sluit hem op de volgende manier aan:
pin 31, massa bij mij gele kabel
pin 49, plus bij mij witte kabel
pin 49a, geschakelde plus volgens mij gaat die naar de lampen. Dit is de rode kabel.
504 A11/GL '72 2L LPG
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Harrie » 03 jan 2009, 18:58

de oude clingoteurs werken nog "mechanisch", dus afhankelijk van spanning,
maar ook van belasting. Als je er een aanhanger achter hangt, knipperen die oude nog trager, een paar keer per minuut.. :shock:
goede tip dus, want de moderne zoals deze Hella, is electronisch.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten