A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttopic

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttopic

Berichtdoor Remco504coupe » 03 sep 2009, 14:09

Omdat ik veel plezier beleef aan de andere projecten hier, en er hoop en motivatie uit put, wil ik jullie mijn ontwikkelingen niet onthouden.

Aan het technisch gedeelte heb ik niet veel werk, de koning van Afrika werd ze genoemd, staat bekend om haar onverwoestbaarheid, heeft zelfs zwaar gehavend met een lek koelsysteem ooit de Porsches verslagen, die zich toen schijnbaar met het schaamrood op de kaken voor jarenhebben teruggetrokken uit deze rallies.

Ik heb ( na lang zoeken)de uitlaatpot vervangen, en het hitteschild opgekapt;
Afbeelding

Zie ook hoe mooi RX5 en RX10 wordt:
Afbeelding

Dat stelde op zich niet veel voor, vergeleken met de a-stijlen rechts:
De a-stijlen dienen beschermd te worden door een waterscherm, die standaard is afgedicht met rubberflappen en nietjes, en dan nog niet eens bovenaan:
Afbeelding

Hier vanaf de binnenkant gezien, net voor de a-stijl.
Dit houdt het water echt niet buiten in ons kikkerlandje:
Afbeelding

Er zat duszelfs een gat in de voetenbak.
Afbeelding

Een en ander is ook te zien vanuit de buitenkant
Afbeelding

Hoe ik het aantrof, na het wegsteken van de bitak, see for yourself:
Afbeelding

Na meer te hebben weggehaald had ik meer overzicht:
Afbeelding

Een heeeeeel lang verhaal in het kort ziet het er nu zo uit:
Afbeelding

Ook aan het front zat veel ellende, achter de koplampen zitten ook rubberflappen met nietjes aan de buitenkant:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De keienvanger is ook weg aan weerskanten, hier een kijkje vanaf linksvoor, waar nog een plaat op uitkomt beneden. Daar bleef standaard water instaan wat vanuit de koplampen naar beneden liep, hier heb ik nu een afwatering in gemaakt, (maar nog niet op de foto):
Afbeelding

De koplamphouders weer gemonteerd:
Afbeelding

Nu heeft de auto haar mooie gezichtje al een heel stuk terug, een en ander ziet er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Wordt vervolgd.....
Laatst bijgewerkt door Remco504coupe op 10 jun 2010, 22:27, in totaal 2 keer bewerkt.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Koffiemolen » 03 sep 2009, 20:08

Goed bezig geweest Remco, leuk om te volgen. Laswerk ziet er netjes uit. Je hebt hem op 4 assteunen (Rustbuster?) neergezet. Lekker hoog, valt best aan te werken zo zie ik.

Ben benieuwd naar het vervolg!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 03 sep 2009, 22:34

ik volg dit project al jaren via email.. ( en telefoon ) :mrgreen:
ziet er goed uit Remco! je maakt goede vorderingen!
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Remco504coupe » 04 sep 2009, 13:02

Gisteren nog wat fotootjes geschoten, mijn telefoon had weer opslagruimte:
Nog even links de keienvanger met daarna het afwateringsgaatje waar ik het over had:
Afbeelding
Afbeelding

Een paar kiekjes vanaf de kont, let op het toepasselijke kenteken(PG-ZV)
De auto is origineel van 25 april 1978, dus gele platen plichtig, dit kenteken is van 30 juni 1986, vind ik geen probleem, wel vind ik het jammer dat het eentje erbij staat, een vorige eigenaar is ooit de papieren kwijt geraakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog iets van het (nog prachtige) interieur en lage km-stand (97346)
De houtinleg is niet origineel op dit type, dat kwam pas in 1980 bij de kunststof bumpers, ik vind het echter mooi genoeg om zo te laten:
Afbeelding
Mooi ingebouwde oude radio:
Afbeelding
Afbeelding
Mooie bekleding, alleen de bestuurdersstoel heeft een gaatje links, van iemands beurs of zo:
Afbeelding
Afbeelding
Op de achterbank mijn boekjes: Plaatwerkdetail, vraagbaak 504 en een Revue Technique, over de coupeV6 en 604, door mijn slechte Frans kan ik alleen plaatjes kijken :oops:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Remco504coupe op 06 sep 2009, 13:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Nanno » 04 sep 2009, 13:11

Ziet er veelbelovend uit, complimenten! En...goed spul, RX5 en RX10. Gebruik ik ook al jaren. Makkelijk te verwerken, niet duur en het beschermt prima!
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406
Nanno
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 09 dec 2004, 12:49
Woonplaats: Halsteren

Berichtdoor Remco504coupe » 04 sep 2009, 14:10

Dank voor de complimenten, dat geeft me weer de moed om door te gaan met de strijd :mrgreen: :mrgreen:

Even nog een plaatje van mijn nog te redden draagarmen:
Afbeelding

@koffiemolen: idd. Rustbuster, aardige vader en zoon waar ik toen het onder de auto pakket gekocht heb, hier een foto van mijn kleine vriend,
het 3 in 1 zet-, rol,- en snijbankje, ik heb er €180,- voor betaald, maar was zn geld meer dan waard:
Afbeelding

Deze heb ik ooit al eens gepost in jouw project Regenjas, mijn nog goede binnenscherm rechts achter:
Afbeelding

Links achter was het een ander verhaal, het afwateringsslangetje van de tankdop was niet aangesloten aan de bovenkant, hier is het echt nat geweest, Op zijn Frankenstijns a la Rudi, alleen dit is met
2 komponenten epoxielijm gedaan, een aanrader! Bison combi metaal:
Afbeelding
Afbeelding

Tot slot nog een kijkje op de mooi schoongemaakte versnellingsbak.
Op de karterpan zien we een mooi kunstwerkje van een grapjas uit een ver verleden: 2 bloempotjes met bloeiende plantjes er in :mrgreen:
Afbeelding
Het roestige stukje aan de rechter kano links op de foto is alleen maar vliegroest, hier was aan weerskanten de coating weggesmolten, de vlampijpen lopen hier vlak naast, een aandachtspunt voor elke V6 rijder?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Remco504coupe » 07 sep 2009, 23:15

Vandaag weer even in de garagebox geweest.
De dorpelsierlijsten schoongemaakt, die zaten op de onderste helft helemaal onder de bitaktroep. Eerst afgekrabt, toen met terpetine de restjes. Was toch nog 2 uur werk. Gelukkig is dit rvs en niet (verroest)chroom.

Ooit heeft men met tectyleren de helft van die strips mee gespoten, zodat er dijkjes bitak onder de strips waren ontstaan, water wat van de deur afloopt en normaal achter de strips doorkan, bleef nu staan.
Gevolg: Roest van buitenaf. Dit heb ik met epoxie opgevuld, op deze foto kun je het op de rechterdorpel nog zien, oppassen met de teerspuit dus:
Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Koffiemolen » 08 sep 2009, 09:37

Hoi Remco, mooi werk! Die epoxy is ideaal, ik heb er in mijn rechter wielkast bovenin voor een klein stukje gebruikt van gemaakt, op de kop naar boven lassen leek mij geen goede optie...
Waar heb je dat combi-verzetbankje gekocht? Ook bij Rustbuster?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Remco504coupe » 08 sep 2009, 11:34

Koffiemolen schreef:Hoi Remco, mooi werk! Die epoxy is ideaal, ik heb er in mijn rechter wielkast bovenin voor een klein stukje gebruikt van gemaakt, op de kop naar boven lassen leek mij geen goede optie...
Waar heb je dat combi-verzetbankje gekocht? Ook bij Rustbuster?


Nee, bij machinehandel Adriaan Spierings in Rijkevoort. (bij Boxmeer)
Hij heeft meestal alleen een maatje breder, die van mij is 40cm breed.
Ik heb daar ook eens een grote set ring-steek sleutels en hele lange schroevendraaiers gehaald voor een mooi prijsje.

De laatste Venray-oldtimercity is hij met de eerste prijs naar huis gegaan, met een 1939 opel Kapitain met een soort houtoven op de voorbumper: http://www.venrayoldtimercity.nl/
Kijk bij foto's winnaars
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Remco504coupe » 17 sep 2009, 10:34

Weer druk geweest, nu met de voorbumper en de verstralers. De verstralers hebben echt glas en een plastick zwarte beschermingskap, ze zijn van Ducellier. Waarschijnlijk heeft ooit iemand zonder die kappen gereden, waardoor het glas stuk was, gevolg: De reflectoren waren helemaal weg, terwijl hier de massa aanzit. Na lang zoeken heb ik in Belgie bij een mevrouw dezelfde kunnen scoren, in een goede staat. Dus de bekabeling omgebouwd:
Afbeelding

Met de voorbumper heb ik veel werk gehad: Die zit op 4 plekken vast, 2 moeren aan de voorkant, en 2 bouten aan de zijkanten, aan de voorschermen. Deze bouten zitten vast in een moer die gelast zit aan een beugeltje, en die bouten braken beide af met demonteren. Dus nieuwe beugeltjes monteren:
Afbeelding

Die beugeltjes zitten op hun beurt weer vast aan de rubberen stootstrip, middels vastgeplakte boutjes. Die draai je dus los uit het rubber, waardoor ik de moertjes heb doorgeslepen. Ik heb gelukkig slechts 1 boutje vernield, ik heb dat boutje vervangen door een nieuwe, die heb ik in de rubber gekit met een gipsplaatschroefring erachter die ik een beetje vierkant heb geknipt:
Afbeelding

En Voila: het nieuwe beugeltje eindelijk gemonteerd, en dik in de vaseline:
Afbeelding

Bumper klaar voor transport naar de garage:
Afbeelding

En weer op zijn plekje, auto heeft weer meer smoel:
Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Remco504coupe » 20 okt 2009, 14:03

Nu ik weer over wat nieuwe foto's beschik wil ik deze aan jullie, liefhebbers, niet onthouden.
De spatplaten voor de A-stijlen zijn nu ook weer waterdicht, maar voordat ik dat deed heb ik eerst de binnenkant even in de RX gezet.
De bovenkant dorpel heb ik met reden en cm. te kort gemaakt, zodat de spatplaat hier niet tegenaan komt, de reden lees je zo, de extra benodigde kracht vang ik op door de rubberflappen aan de schermen te vervangen door strijkkit:
Afbeelding

De bovenkant heb ik voorzien van nieuwe plaat, die ik weer gelijmt heb met de 2 K- epoxie, die ik tijdens het drogen vastzette met ducktape, die niet hecht aan de epoxie:
Afbeelding
Afbeelding

Het onderste stuk net voor montage, dit was echt een rotklus om mooi passend te krijgen, er zit een rare buiging in:
Afbeelding

En op zijn plek gezet, hier hoort eigenlijk een gat met dop in, die ik er niet inmaak. De bovenkant dorpel loopt eigenlijk tot tegen dit scherm, waardoor eventueel vocht op de dorpel blijft liggen, wat de onderkant A-stijl doet roesten. Ik heb hier ongeveer een cm. open gelaten, zodat het vocht helemaal naar beneden in de dorpel kan komen, waar het er via de afwatering wel meteen uitkan.
Het gaatje onderaan is inmiddels dicht gestreken met carro-kit, net als op de plek waar voorheen die rubberflappen zaten, dit geeft extra kracht in tegenstelling tot de flappen, die dichten alleen maar een beetje af.
Dit is best nog een secuur werkje waar best veel tijd in gaat zitten tussen het drogen door, dit verklaart waarschijnlijk waarom tijdens de productie gekozen is voor die waardeloze flappen
Afbeelding

Ook aan de linkerkant had ik wat werk:
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels lag de reservewielhouder al een paar jaar in de schuur te wachten, die zat ook half in de bitak, waar roest onderzat. Alles schoon gemaakt en ontroest, toen RX 5 en RX 10, en zie hier het mooie resultaat.
Ik vind het bijna zonde om dadelijk met de auto te gaan rijden :mrgreen:
Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Remco504coupe » 12 dec 2009, 16:26

Nog 4 nieuwe foto's van mijn telefoon gehaald. Nieuw voorste stuk dorpel:
Afbeelding

Spatplaat helemaal dicht gekit:
Afbeelding

Ook bovenin, af-fabriek wilde het hier lekken met alle gevolgen van dien, ik heb dus niet op strijkkit bespaard, inmiddels zit het over de hele plaat, als soort steenslagcoating:
Afbeelding

En hier dan het eerste plaatje van mijn jeugddroom, een volledig harde 504 coupe :D
Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Koffiemolen » 14 dec 2009, 21:14

Mooi werk Remco, ziet er echt goed uit. Je laat weinig aan het toeval over!

Die reservewielhouder staat bij mij ook op dezelfde behandeling te wachten, ik ga hem binnenkort ook eens schoonkrabben en in de RX zetten.
Het is nu echter een beetje koud, kan wel stoken, maar dat kost me een half vat petroleum in de week bij dit weer... :cry:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Remco504coupe » 14 dec 2009, 21:35

Dankjewel voor het compliment.

Ik vind het nu ook te koud om nog iets aan te brengen, bovendien ben ik bang dat e.e.a. dan niet zo goed hecht.

Maar ik ben blij dat ik de plaatwerkjob er op heb zitten.
Dit is mijn eerste project, en mensen hebben me voor gek verklaard dat ik als leek ging beginnen aan een 504coupe.
Ik kon beter met een kever of kadett gaan oefenen..

Af en toe heb ik gedacht: Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen
Nu ben ik blij dat ik heb doorgezet, anders had ik nu een kadett :mrgreen:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Koffiemolen » 14 dec 2009, 22:29

Remco504coupe schreef:Dankjewel voor het compliment.

Ik vind het nu ook te koud om nog iets aan te brengen, bovendien ben ik bang dat e.e.a. dan niet zo goed hecht.

Maar ik ben blij dat ik de plaatwerkjob er op heb zitten.
Dit is mijn eerste project, en mensen hebben me voor gek verklaard dat ik als leek ging beginnen aan een 504coupe.
Ik kon beter met een kever of kadett gaan oefenen..

Af en toe heb ik gedacht: Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen
Nu ben ik blij dat ik heb doorgezet, anders had ik nu een kadett :mrgreen:


Briljant... die Kadett was een mislukking geworden. Alleen al de wetenschap dat je het MAG verkloten, doet het je ook verkloten. Kijk maar rond: geldt voor 90% van de Kadetts....
Aan zo'n schone dame als een 504 coupe lassen is als hersenchirurgie: er is maar 1 manier en dat is in 1x goed! Volgens mij heeft die coupe van jou weer een flink I.Q.! :lol:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Remco504coupe » 15 dec 2009, 12:28

Met een kadett was ik idd. waarschijnlijk niet zo geduldig geweest, die had ik verpest of al op een sloop gedumpt...
Je hebt gelijk dat deze auto me heeft gedwongen om boven mezelf uit te stijgen, die schrijf je niet zo maar af.
Kun je voorstellen: Toen ik een jochie van 7 was verliet ze de fabriek.
Ik kende op die leeftijd al bijna elke auto.
Vroeger was ze al zeldzaam, een arts in ons dorp reed ermee rond,
vond ik echt de mooiste auto die ik kende.
En nu heb ik er zelf een :lol:

Meestal worden de voorschermen losgeboord om bij de a-stijlen te kunnen komen, ik durfde dat niet aan,
aangezien deze schermen nog de originele zijn en dus nog strakke naden hebben.
Hersenchirurgie? Ik voelde me meer een gynocoloog :mrgreen:

Nu maar hopen dat de patient geen complicaties gaat krijgen na de operatie, anders moet dat in het EPD :mrgreen:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Koffiemolen » 15 dec 2009, 22:49

Remco504coupe schreef:Hersenchirurgie? Ik voelde me meer een gynocoloog :mrgreen:

Nu maar hopen dat de patient geen complicaties gaat krijgen na de operatie, anders moet dat in het EPD :mrgreen:


Gynaecoloog? Met zo'n oude dame als een 504 dacht ik eerder aan de gerontoloog... :mrgreen:
Als je netjes je EPD (t.b.v. je multidiciplinaire overdrachten) hebt bijgehouden dan krijgt ze vast geen complicaties! :wink:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Remco504coupe » 16 dec 2009, 13:05

Ik moest even google-en wat een gerontoloog is :oops:

Weer wat geleerd :roll:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Oscarnmgn » 16 dec 2009, 20:29

He Remco dat ziet er goed uit allemaal zeg. Was al benieuwd naar foto's van jouw project (las er al e.e.a. over in jouw reacties).

De lak is gewoon nog helemaal mooi of niet? Het is dus puur bodemwerk begrijp ik. Wel lekker, als je die ellende hebt gehad kan je meteen rijden :D
Peugeot 404 Break 1963
Citroen Dyane 6 1983
Avatar gebruiker
Oscarnmgn
 
Berichten: 444
Geregistreerd: 03 apr 2007, 12:39
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Remco504coupe » 17 dec 2009, 10:57

Bijna alleen maar bodemwerk: De voorschermen voor de voordeur zijn lichtaangeroest, en linksachter zaten wat blaasjes op het buitenscherm, daar waar het binnenscherm heel slecht was. Dit spuit ik bij met iets wat de kleur zo veel mogelijk benadert.

En ooit moet de achterruit er even uit om 2 kleine blaasjes aan te pakken.
Tot die tijd smeer ik een heel dun laagje doorzichtige silloconenkit tussen het raamrubber, zodat er geen nieuw vocht inloopt tussentijds.

Dan nog de stuurbekrachtiging dicht krijgen, hopelijk met een toevoeging van leak lock, radiator wegbrengen, remrevisie en een grote beurt.

En dan idd. lekker rijden 8)
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Remco504coupe » 10 jun 2010, 21:56

Al lang niets meer gepost hier, maar ik heb niet stil gezeten.
Het ruitsproeier reservoir hangt in een beugel in het voorscherm rechts in een ijzeren frame, wat half verrot was. Ik heb het weer wat body gegeven door er met zeepsop aan mijn vingers zwarte Bision polymax omheen te kneden, die roest nooit meer:
Afbeelding

De stuurbekrachtiging lekte, reparatie is een crime, dus als wanhoopspoging een chemisch goedje aan de atf toe gevoegd, bij gebrek aan Leak Lock een alternatief gekocht wat lijkt te werken! Dit dus:
Afbeelding

Hier is te zien wat voor schade het lekke binnenscherm links achter aanrichtte: Gelukkig alleen links:
Afbeelding

Gelukkig is het linker portier nog goed, rechts zaten er wat blaasjes onderaan, waarschijnlijk doordat die dorpelsierstrip half was dicht gebitakt, waardoor niet alleen de dorpel van buitenaf ging roesten, maar ook de felsnaad van de deur, wat dan door naar buiten roest. De bruine glooing onder aan de deur is geen roest maar gezichtsbedrog, blaasjes(dus gaatjes) zaten bij de stukjes tape die je ziet:
Afbeelding
Die stukjes ducktape zaten er op om er vanaf de achterkant epoxielijn in te kunnen smeren(dit hecht nl. niet aan elkaar, echt ideaal), dit is het resultaat direct na het verwijderen van de ducktape van de uitgeharde epoxie, gaatje netjes dicht:
Afbeelding

Toen verder met de felsrand nadat ik die met een houtgutsje flink had uitgekrabt, en een nachtje in de rx5 had gelaten, foto's laten zien hoe ik dit mbv de tapetruc fix met de epoxie.

Afbeelding
Afbeelding

Op de tape smeren, dan netjes in de buiging plakken:
Afbeelding
Afbeelding

Van het resultaat na drogen en weghalen tape houden jullie nog plaatjes te goed. Het komt er op neer dat ik voor 2 tubetjes lijn en wat tape een deur heb gered, ik ben er blij mee. Ik zie hier meer mensen met roestende deur problemen; het is dus goedkoop en makkelijk op te lossen. :wink:

Ook de nieuwe accu eindelijk gekocht, en starten lopen, heerlijk, het begint nu echt te kriebelen. 8)
Hier nog plaatjes van de met rx10 nabehandelde binnenschermen
Links achter, die zo slecht was, mooi he?
Afbeelding

En een kijkje eerst op de linker, dan de rechter spatplaat:
Afbeelding
Afbeelding

Als de stuurbekrachtiging dicht blijft, ben ik na de remrevisie en een beurt klaar voor apk, daarna de kleine klusjes aan een RIJDENDE restauratie 8) Waarmee kan ik trouwens het beste de kabeltjes van de rambediening smeren?
Laatst bijgewerkt door Remco504coupe op 26 jul 2012, 07:27, in totaal 2 keer bewerkt.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Harrie » 10 jun 2010, 23:14

zo, je bent weer een heel eind gevordert !
de zomer komt er aan, rijden ! :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 11 jun 2010, 22:06

Mooi Remco, nog even doorzetten en je bet er!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Remco504coupe » 05 jul 2010, 19:38

Weer nieuwe plaatjes beschikbaar...
Ik moest wat plekjes bijspuiten, maar omdat de auto niet zijn originele kleur heeft wist ik het kleurnummer niet.
Dus met het benzineklepje naar Heuts en buiten met de kleurenwaaier aan het vergelijken geslagen..
Het was moeilijk kiezen, ik twijfelde tussen 4 kleuren, en dan nog is het de vraag hoe het uit de spuitbus komt....Naar huis gegaan met nr. 51026:
Afbeelding
En die bleek de perfecte keuze :D , ben er zeer blij mee
Afbeelding

Voor het eerst in jaren staat ze weer op haar wielen:
Afbeelding

En toen een stukje naar huis, waar ik de tuin heb aangepast om haar mooi droog te kunnen stallen en toch thuis te hebben,
de drempel om te gaan sleutelen is hierdoor verlaagd, ik hoef er niet meer de deur voor uit. Door het manoeuvreren is helaas de stuurbekrachtiging weer gaan lekken, maar ja, eigenlijk moet je ook een paar honderd km rijden met zo'n lekdichter, dus die behandeling moet ik herhalen.

Afbeelding
Afbeelding

Overigens zit de gril er ook weer in.
Ik heb al een pre-apk laten doen, waarschijnlijk kom ik er niet onderuit om de remleidingen te vervangen, zijn iets verroest,
ik kan proberen om eea op te schuren, maar als het te dun wordt gooi ik de oude leidingen los, geen grappen met de remmerij, heeft iemand nog old stock liggen?
Of anders de maten zodat ik ze op lengte kan laten flenzen...
Dan kan ik denk ik meteen het beste voor koperen gaan..tips zijn welkom.

Trouwens, ik mis de alu strips die aan de deur zitten binnen, aan de armsteun/dichttrekhandvat...heeft iemand nog iets liggen?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Koffiemolen » 05 jul 2010, 22:08

Mooi Remco, eind in zicht dus. Wel mooi understatement: "ik heb de tuin wat aangepast..". op de foto lijkt het of je je tuin grotendeels hebt overkapt. Een soort Burgers' Bush, maar dan in Venray, zeg maar... :mrgreen: :mrgreen:
Ik vind het voor mij ook wel een goed idee, ik zie me echter al bij mijn lieftallige mee aankomen:"Schat, ik heb de garage wat groter gemaakt, maar het is niet ten koste van je tuin gegaan hoor. In tegendeel: in de winter blijft het er nu ook groen!" :mrgreen:
Qua remmerij: ik heb mezelf gepermitteerd om een flenssetje te kopen. Kostte weliswaar 60 euro, maar geeft wel het ultieme gevoel van 'vrijheid' rondom de apk: een stukje leiding is nu zo gemaakt, rolletje koper hangt in de garage. Maar ja, hoe ver moet je gaan, dat is altijd de vraag... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Volgende

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten