Al lang niets meer gepost hier, maar ik heb niet stil gezeten.
Het ruitsproeier reservoir hangt in een beugel in het voorscherm rechts in een ijzeren frame, wat half verrot was. Ik heb het weer wat body gegeven door er met zeepsop aan mijn vingers zwarte Bision polymax omheen te kneden, die roest nooit meer:
De stuurbekrachtiging lekte, reparatie is een crime, dus als wanhoopspoging een chemisch goedje aan de atf toe gevoegd, bij gebrek aan Leak Lock een alternatief gekocht wat lijkt te werken! Dit dus:
Hier is te zien wat voor schade het lekke binnenscherm links achter aanrichtte: Gelukkig alleen links:
Gelukkig is het linker portier nog goed, rechts zaten er wat blaasjes onderaan, waarschijnlijk doordat die dorpelsierstrip half was dicht gebitakt, waardoor niet alleen de dorpel van buitenaf ging roesten, maar ook de felsnaad van de deur, wat dan door naar buiten roest. De bruine glooing onder aan de deur is geen roest maar gezichtsbedrog, blaasjes(dus gaatjes) zaten bij de stukjes tape die je ziet:
Die stukjes ducktape zaten er op om er vanaf de achterkant epoxielijn in te kunnen smeren(dit hecht nl. niet aan elkaar, echt ideaal), dit is het resultaat direct na het verwijderen van de ducktape van de uitgeharde epoxie, gaatje netjes dicht:
Toen verder met de felsrand nadat ik die met een houtgutsje flink had uitgekrabt, en een nachtje in de rx5 had gelaten, foto's laten zien hoe ik dit mbv de tapetruc fix met de epoxie.
Op de tape smeren, dan netjes in de buiging plakken:
Van het resultaat na drogen en weghalen tape houden jullie nog plaatjes te goed. Het komt er op neer dat ik voor 2 tubetjes lijn en wat tape een deur heb gered, ik ben er blij mee. Ik zie hier meer mensen met roestende deur problemen; het is dus goedkoop en makkelijk op te lossen.
Ook de nieuwe accu eindelijk gekocht, en starten lopen, heerlijk, het begint nu echt te kriebelen.
Hier nog plaatjes van de met rx10 nabehandelde binnenschermen
Links achter, die zo slecht was, mooi he?
En een kijkje eerst op de linker, dan de rechter spatplaat:
Als de stuurbekrachtiging dicht blijft, ben ik na de remrevisie en een beurt klaar voor apk, daarna de kleine klusjes aan een RIJDENDE restauratie
Waarmee kan ik trouwens het beste de kabeltjes van de rambediening smeren?