Pagina 1 van 1

504 | opkrikken

BerichtGeplaatst: 21 feb 2005, 21:43
door Jerroen
Tja maybe stomme vraag maar ja ik wil het toch wel ff weten:

Mag ik mijn 504 vooraan vlak achter de voorwielen opkrikken? Dit bijvoorbeeld met een balkje eronder?

"Officieel" zijn er maar 3 krikpunten 2 achter en eentje middenvoor. Maar vooral die ene voor is niet echter handig.

Dit ivm mijn net aangeschafte hydraulische krik van 20 eurie bij de Gamma. Overigens wel net te laag want als ik hem wil opkrikken komt ie zonder balkje ertussen niet eens van de grond :mrgreen:

Maar ach ja.. tis geen geld en een mooi solide ding :-)

BerichtGeplaatst: 21 feb 2005, 21:46
door veen
Nee

BerichtGeplaatst: 21 feb 2005, 23:27
door 404
Hoezo nee? Je kan toch een lange houten balk tussen de dorpel en de krik doen waardoor het gewicht verdeeld wordt en er minder kans op beschadigingen waar je wel altijd goed voor moet uitkijken, dus goed uitkijken of de balk goed recht zit en of hij niet scheef trekt.
Is er bij de 504 een dringende reden om dat niet te doen?

BerichtGeplaatst: 22 feb 2005, 18:37
door veen
Dan druk je de rand plat, dat is mij namelijk zelf overkomen.
En bij de Bandenservice moet je ook opletten, daar zetten ze de krik ook op dat punt neer.
Het is maar een waarschuwing hoor, ik bedoel er verder niets mee.

BerichtGeplaatst: 22 feb 2005, 23:10
door JT
Ik ben er heel voorzichtig mee.
Ik heb ook zo'n garagekrik, bij mijn vrienden van de VAB gehaald...
Een automaterialenhandel. Dan maar iets duurer, ze houden ook die achterlijke oude zooi voor mij op voorraad :wink:
Ik doe er een stuk mdf tussen en krik alleen voor onder de motorsteunen en achter onder de achterbrug...