Coupe V6 Ti logo

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Remco504coupe » 11 feb 2015, 11:02

Dit is eerder al offtopic voorbij gekomen, dus daarom even een eigen onderwerp hierover.
Het logo achterop de 6 cilinders veranderde 3 keer. Ik beperk me even tot de 1e 2, betreffende de rvs bumpers.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn stelling luidt dat de eerste V6TI's nog het oude logo ( en spiegel en nog wat details) voerden en dat pas modeljaar 79 het nieuwe logo kwam.
Dus auto's met datum 1e toelating vanaf herfst 78.
De oude folders zijn hier helaas niet duidelijk over.

Ik bedoel dit nummer:
Afbeelding

Er zijn al wat nummers bekend, maar dat kan beter:

Ik heb nr. 00169, dwz de 169e V6TI, met oude logo. Datum 1e toelating april 78.
Bas B nr. 327, ook met oud logo.
Walle69 nr. 418 oud logo.
In Duitsland is nr 542 bekend met oud logo.

Ed504cc heeft ook een 78er, nr. 617, met nieuw logo. Modeljaar 79?
Dus ergens tussen 542 en 617 is het logo veranderd lijkt me.
Wie kan deze stelling ontkrachten dan wel bevestigen, en nog beter, aanvullen tussen 543 en 617?

En de laatste V6TI met RVS zou rond de 950 van ongeveer 1450 moeten zijn, modeljaar 79 geleverd tot?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Walle69 » 12 feb 2015, 23:31

het oude logo op onze nr 418 zit veel te hoog en zou ik dus niet als referentie nemen. dat logo is met grote zekerheid tijdens een eerdere restauratie op de verkeerde plek gezet en bovendien weten we niet of ie af fabriek met het oude V6 logo kwam. waarschijnlijk gewoon met de v6ti links op de bil. bij latere restauratie is er een andere klep op gekomen van een 4 cylinder en heeft de restaurateur omdat ie het mooi vond een V6 in het midden boven "peugeot" gezet
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Remco504coupe » 13 feb 2015, 23:30

Dus het V6TI-logo kwijt en men heeft een V6 logo op de kop getikt voor die 4 cilinder-klep?
Dat kan natuurlijk :mrgreen:

Jij had echter wel Cipa buitenspiegel (BasB ook) en binnenspiegel nog aan het plafond en niet tegen ruit geplakt toch?
Ik had waarschijnlijk ook een Cipa, want er zat een elektrische BMW E3 spiegel op geschroefd. Mijn binnenspiegel zit ook aan het plafond.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Walle69 » 14 feb 2015, 11:40

Remco504coupe schreef:Jij had echter wel Cipa buitenspiegel (BasB ook) en binnenspiegel nog aan het plafond en niet tegen ruit geplakt toch?


dat dan weer wel :mrgreen:
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Remco504coupe » 04 mei 2015, 22:47

De V6TI van Turbotoon die nu te koop staat heeft ook het oude V6-logo. Pininfarinanummer 000078..
Thx Toon :wink: succes met de verkoop.
Dat is dus de oudste V6TI nu bij mij bekend, hoewel pas in 79 gekentekend.

Op de foto lijkt het dashboard zwart, wellicht zijn de eerste V6TI's nog met zwart geleverd?
Zo zie je maar, elk antwoord levert weer nieuwe vragen op :D
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Walle69 » 05 mei 2015, 08:17

Nu zit daar dan wel weer een van binnenuit verstelbare buitenspiegel op.... :roll:
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Remco504coupe » 05 mei 2015, 11:04

Walle69 schreef:Nu zit daar dan wel weer een van binnenuit verstelbare buitenspiegel op.... :roll:


Ja dat dan weer wel...heeft de dealer wellicht gedaan toen hij er in 79 een kenteken op aanvroeg?
Of degene die hem ooit heeft overgespoten?
Binnenspiegel kan ik zo niet zien..
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Walle69 » 05 mei 2015, 11:32

tja.... ook het zwarte dashboard, grijze klokkenwinkel en zijpanelen tegen de A-stijl passen niet in het beeld. Misschien vond een vorige eigenaar dat nu juist weer mooier dan bruin...en zo kunnen we nog wel even doorgaan :wink:

feit is dat er veel kan gebeuren in de 36 jaar dat de auto bestaat :D
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Remco504coupe » 09 mei 2015, 23:21

https://plus.google.com/photos/11535379 ... 1241931217

Foto 158, lijkt weer een V6TI met oud logo :-)
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Off Road » 16 mei 2015, 01:10

©Hoi Remco.
Allereerst wil ik je echt complimenteren met de genoemde uitgave van de Typenrs in relatie tot hun bumpers en het logo op de achterklep.
Ik heb nr 002814
Met RVS bumpers en volgens mij ook de raamprofielen.
Ik heb nog het oude V6 Logo.
Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen een zo compleet mogelijk beeld te krijgen.
Groet aan allemaal
OFF-ROAD
Laatst bijgewerkt door Off Road op 16 mei 2015, 12:52, in totaal 2 keer bewerkt.
Off Road
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 12 mei 2015, 17:51

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Off Road » 16 mei 2015, 01:25

©Ik moet er denk ik ook nog bij zeggen dat hij Blauw is van Lak en Interieur ( Velours)
en dat hij een zwart interieur heeft

Ik ben benieuwd

OFF-ROAD
Laatst bijgewerkt door Off Road op 16 mei 2015, 12:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Off Road
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 12 mei 2015, 17:51

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Off Road » 16 mei 2015, 02:13

HEEL VEEL VRAGEN !!!!!!!!!!!!
©Toen ik de auto ging halen begreep ik het niet.
Hij was geadverteerd met 6 cilinder injectie en vijfbak.
Toen ik op de achterklep keek en zag ik het oude logo.
Ik vroeg dus aan Hans, leuke man met een evenzo leuke vrouw en 2 schatten van dochters hoe dat dan kon.
Hans vertelde toen dat zijn opa altijd aan de wagen aan t sleutelen was.
Ik ging er toen naar ik nu denk ten onrechte vanuit dat de carburateur en de vierbak
plaats hadden moeten maken voor de Spininjector en de vijfbak.
Wat de verwarring natuurlijk wel compleet maakte is dat er een pookknop van een 4 cylinder op zit.
Ik denk dus dat het een originele late uitvoering V6 Ti met RVS is.

Dit is net een spannend jongensboek (mannen)


OFF-ROAD
Laatst bijgewerkt door Off Road op 16 mei 2015, 12:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Off Road
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 12 mei 2015, 17:51

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Off Road » 16 mei 2015, 02:31

©Ik bedoel natuurlijk een van de vroege exemplaren. Met RVS,INJECTIE en 5BAK en een zwart interieur.
Hij heeft ook een schuifdak.



OFF-ROAD
Laatst bijgewerkt door Off Road op 16 mei 2015, 12:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Off Road
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 12 mei 2015, 17:51

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Off Road » 16 mei 2015, 05:35

©HEEL VEEL VRAGEN

Of................................er is van alles omgebouwd
Of................................er is iets fout gegaan bij de kentekenregistratie

OF................................het nr is aangepast


NR ooo814

is volgens mij met aan zekerheid grenzende zekerheid het echte nummer van deze
Peugeot Coupe.

dat zou dan een van laatste zijn die in deze serie nog bekend zijn.

Peugeot specialist Frank Thunnissen eind Eindhoven heeft de originele versie van "History en identificatie" geschreven door Daniele Belluci prachtig vertaald.

dan kom ik uit op een 76 er met een vals nummer!

Citaat uit bovengenoemd boek ;
September 1976 tot september 1977

-------------------------------------------------------

Oke .....hiermee kan ik niet verder...............
Ik lees nu dat Alle rechten gereserveerd zijn
Dit betekend.............. dit betekend hetzefde als wanneer je een burnout wilt maken met een Sperdifferentieel.
One wheel spinning !!!!
Ik kan je wel verwijzen naar de bladzijde van dit boek nr.141
In dit artikel worden alle kenmerken van dit Type behandeld.
Zaken als het vervangen van de plastic tank door een RVS.Verplaatsing van deze van onder de auto naar achter de achterbank.
Het verplaatsen van het reservewiel van in de kofferbak naar onder de auto en de tankklep komt hoger in het achterscherm te zitten.

Op het laatst van dit modeljaar werd ook de ruitensproeier geïntegreerd in de lichtschakelaar

Deze coupe die van mijn zoon is die ik begeleid heb in de aankoop voldoet aan alle bovengenoemde criteria incl. de geintegreerde ruitesproeier.

Het type C3 dashboard is aanwezig
De grill is Type B
De velgen zijn originele TRX.
Ook zitten er de 16 gaats velgen bij.

De motor die er dus in zit is een ...................M3

Nu wat knip en plak werk uit WIKIPEDIA. Dat mag gewoon wel.!!!!!

24 uur van Le Mans 2010
78e édition des 24 Heures du Mans
vorige: 2009 volgende: 2011
Circuit de la sarthe rev12 enlabels.svg
Datum 12 & 13 juni 2010
Locatie Circuit de la Sarthe
Podium
LMP1 #9 Audi Sport Audi R15 TDI
LMP2 #42 Strakka Racing HPD ARX
LMGT1 #52 Young Driver Aston Martin DBR9
LMGT2 #82 Risi Competizione Ferrari F430 GT2
De 24 uur van Le Mans 2010 was de 78e editie van deze endurancerace. De race werd verreden op 12 en 13 juni 2010 op het Circuit de la Sarthe nabij Le Mans, Frankrijk. De race werd gewonnen door de Audi R15 Plus met startnummer 9 van Timo Bernhard, Mike Rockenfeller en Romain Dumas. In de LMP2-klasse zegevierde het Strakka Racing Team met de HPD ARX, met Nick Leventis, Danny Watts en Jonny Kane aan het stuur. In de GT1-klasse ging de winst naar de Saleen van Larbre Compétition met coureurs Roland Bervillé, Julien Canal en Gabriele Gardel. De GT2-klasse werd gewonnen door Marc Lieb, Richard Lietz en Wolf Henzler in de Porsche 977 GT3 van Team Felbermayr-Proton.

Vervolg.................Misschien vanavond. Het is nu half zes en mijn concentratie begint af te zwakken.

Fijne dag !

OFF-ROAD
Off Road
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 12 mei 2015, 17:51

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Off Road » 16 mei 2015, 15:42

© HEEL VEEL VRAGEN

De motor die in de coupe zit is niet de M3 maar de M4 !
Met een cilinderinhoud van 2664 cc
Een vermogen van 144 PK
Toerental van 5500
Boring x slag 88x73
Mechanische injectie ( Bosch K-Jetronic )
Code ZMJ
compressie 8,65

Kortom dit is

The Holy Grail
Barnfind 2015

OFF-ROAD
Laatst bijgewerkt door Off Road op 16 mei 2015, 22:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Off Road
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 12 mei 2015, 17:51

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Remco504coupe » 16 mei 2015, 21:59

Wat dat van Le Mans met dit logo-vraagstuk te maken heeft ontgaat me enigszins :?
En M3 en M4 snap ik ook niet..
Copyright claimen wordt lastig als je zelf de teksten het grote web op hebt gegooid :wink:

Off Road schreef:Ik heb nr 002814


Dat is dan geen origineel V6TI nummer, want die eindigt ergens rond 1450...
814 zou dan idd wel kunnen. Maar die zou dan V6TI achterop hebben moeten staan.

Dat lichtblauw en zwart met C3 dash duidt er volgens mij op dat je een van origine V6 carbu hebt ( inderdaad uit 77?)
waar inderdaad een V6TI motor+bak in is gelegd.

Het boek waar je aan refereert heb ik hier thuis ook liggen, helaas wordt er op dit logo-vraagstuk niet ingegaan.
Volgens dat boek heeft elke V6TI ook direct zo'n vernieuwd logo gehad.
Folders uit 78 en 79 zijn op de kaft na identiek, en er is geen foto van een logo in te vinden; waar dan de foto van het V6TI-logo in dat boek vandaan komt?
Ik kan ook geen persfoto's uit 78 vinden die uitkomst bieden, wel uit 79.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Off Road » 16 mei 2015, 23:05

© HEEL VEEL VRAGEN

Hoi Remco

Bedankt voor je reactie!

Dat van le Mans is ook gewoon voor de leuk.
Stel je voor dat er zo een coupe als Pacecar heeft gereden!
Ik ben niet duidelijk geweest voor wat betreft M3 en M4.
Op bladzijde 167 staan ze vooraan zo benoemd. Frank bedoelde hier natuurlijk mee motor 3 en motor 4.
Sorry voor dit misverstand !
De Typeaanduiding is dan ZM of ZMJ
De Ti,s kwamen na de Solex carburateur versie.
Nr 002814 is ruim voorbij de periode dat de carburateurversie is vervangen.
Nr 000814 zou verwijzen naar de laatste periode dat de 6 Cilinder injectie gemaakt is. Er schijnt een overgangsperiode te zijn geweest dat net zo als met de stalen kleppendeksels ook de zwarte dashboards eerst zijn opgemaakt.
Ik heb ook niet kunnen vinden waar dan de foto van de V6Ti vandaan zou moeten komen.
Misschien is het hier ook wel hetzelfde geval geweest. Eerst opmaken.
We gaan eruit komen.
Het is in beide gevallen

THE HOLY GRAIL


Nogmaals dank
OFF-Road
Off Road
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 12 mei 2015, 17:51

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Remco504coupe » 17 mei 2015, 02:00

Off Road schreef:Nr 002814 is ruim voorbij de periode dat de carburateurversie is vervangen.
Nr 000814 zou verwijzen naar de laatste periode dat de 6 Cilinder injectie gemaakt is. Er schijnt een overgangsperiode te zijn geweest dat net zo als met de stalen kleppendeksels ook de zwarte dashboards eerst zijn opgemaakt.
Ik heb ook niet kunnen vinden waar dan de foto van de V6Ti vandaan zou moeten komen.


Toen de carburateurversie werd vervangen kwam de eerste V6TI met nr. E000001
814 verwijst niet naar de laatste periode, want er zijn er ongeveer 1450 gemaakt.
Waarvan de laatste ongeveer 500 met plastic bumper.
814 zou verwijzen naar een V6TI met nieuw logo en nog RVS. Plastic had sowieso weer een ander logo.

Dat kleppendeksel verhaal ken ik, en ik vermoed dat hetzelfde aan de hand is met kofferdeksels/logo's.

Frank had een leuk artikel geschreven voor Le Lion over zijn V6TI waarvan de 5e versnelling ingenieus door hem werd gerepareerd.
Op de foto's is te zien dat hij het nieuwe logo links op de kont heeft.
Ik gok dus dat het nummer van die auto hoger is dan 542. {Edit] Hopelijk kan hij dat bevestigen dan wel ontkennen.
Laatst bijgewerkt door Remco504coupe op 19 mei 2015, 10:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Frank.04 » 19 mei 2015, 08:57

De V6 van off road ken ik natuurlijk, en deze heeft zonder twijfel vroeger een carbarateurmotor met vierbak gehad.

De auto heeft de emblemen, het tankklepje en het kenteken die horen bij het bouwjaar en matchen met het chassisnummer, al denk ik dat het productiejaar 1976 was.

Het schuifdak is niet origineel, maar wel professioneel ingebouwd, misschien wel bij de dealer van aankoop.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor johnssons » 19 mei 2015, 21:56

De schuifdaken werden ingebouwd door de firma Hollandia .... dat was toen een soort idee omdat een auto een schuifdak moest hebben .. ook een trekhaak moest er dan onder ...
Zo zie je een sportauto's met een schuifdak en een trekhaak ... ook voor de P504coupe.
Wat ik ook nog weet uit die tijd is dat niet alle coupes gelijk waren in de aflevering en uitrusting .. bijvoorbeeld geen zonnekleppen gemonteerd ... bedrading anders ...
Wat ik nog wel weet dat ieder erg trots op het ding was, de mooiste auto ooit ....

Zo ging dat toen.....
John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Remco504coupe » 20 mei 2015, 00:32

johnssons schreef:.. bijvoorbeeld geen zonnekleppen gemonteerd ...


Vreemd, ik kocht mijn coupe zonder zonnekleppen..
Ik dacht dat ze ooit kwijt waren geraakt of zo...

Als de auto van Off Road geboren is als een C31, begint zijn Pininfarina-nummer niet met een E. Een A?
814 of 2814 zou dan volgens mij beide kunnen, hoewel het bouwjaar dan het hoogste doet vermoeden.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Martijn » 17 jan 2017, 15:52

Ik he inmiddels ook een coupe V6ti opgeduikeld, Gris fumee , eerste toelating oktober 1978 in Lyon, Frankrijk. Daarna via Zwitserland en Belgie naar NL gekomen. Auto heeft een geschroefde achteruitkijkspiegel, het oude V6 logo en een niet verstelbare chromen buitenspiegel van een 604 SL. Die moet er dus af. Maar nu : Cipa Spiegel plaatsen of van binnenuit verstelbare chromen buitenspiegel?
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Walle69 » 20 jan 2017, 13:02

Persoonlijk vind ik de dikke buitenspiegel het mooist en heb er zelf voor gekozen om hem erop te zetten.

Toen ik in 1977 de eerste folders in handen kreeg met de nieuwe V6ti erin vond ik die dikke spiegels fantastisch en bovendien zoooo luxe, dat toen ie er uiteindelijk begin van deze eeuw kwam er zo'n spiegel op moest komen!

Ook wat betreft de stalen TRX wielen geldt hetzelfde (voor mij dan hè).

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: Coupe V6 Ti logo

Berichtdoor Martijn » 21 jan 2017, 21:17

Walle69 schreef:Persoonlijk vind ik de dikke buitenspiegel het mooist en heb er zelf voor gekozen om hem erop te zetten.

Toen ik in 1977 de eerste folders in handen kreeg met de nieuwe V6ti erin vond ik die dikke spiegels fantastisch en bovendien zoooo luxe, dat toen ie er uiteindelijk begin van deze eeuw kwam er zo'n spiegel op moest komen!

Ook wat betreft de stalen TRX wielen geldt hetzelfde (voor mij dan hè).

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!


Hey Walle,
De stalen TRXen kunnen een opknapbeurt gebruiken en de banden hebben nog voldoende profiel maar zijn droog. Nou heb ik nog een setje 15" TRX look-a-like liggen, met nieuwe wielmoeren. Dat setje gaat maandag naar de straler en dan even nieuwe Michelins eronder. Komende zomer krijgen de stalen TRX velgen een beurt. Nieuwe RVS uitlaat is onderweg. Heeft jouw coupe ook de pookhoes met vetersluiting? Ik ben op zoek naar een plaatje hoe de veter vast hoort te zitten..
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten