La Madeleine

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

La Madeleine

Berichtdoor yska1 » 18 jan 2016, 23:43

yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Madeleine

Berichtdoor yska1 » 19 jan 2016, 00:04

Genoemd naar de plaats van herkomst , het interieur was wat versleten na 42 jaar de voorstoelen (rood) kwamen uit een andere auto de twee achter banken waren origineel maar de bekleding aan vervanging toe ,
verder kwam ik er achter dat de familiale op zet in houd dat de gewone achter bank niet opgevouwen kan worden.
waar oor de 2meter break vloer niet bruikbaar is, maar na 2 dagen lassen en meten past dit toch niet Peugeot onwaardig bankstel keurig klappend en wel in de break , wat meer bij mij past als een familiale
als er lief hebbers zijn voor het familiale bankje en achter stoelen : af te halen in Zaandam .
volgende project; in bouw van een ba10?5 bak Ramiro
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Madeleine

Berichtdoor A.B.203 » 19 jan 2016, 21:52

Hoi Ramiro, weer een mooie aanwinst zeg ! Uit welk merk heb dit mooie interieur gescoord ? Succes met dit werkpaard.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: La Madeleine

Berichtdoor yska1 » 19 jan 2016, 23:38

Dit is het meubilair van een volvo 740 estate voor €145- koopje niet eens stoel hoezen de maten van beide wagens komen aardig overeen , en het zit prima de peugeot zetels ook maar hebben een erg lage rug en een te laag hoofd steuntje
en ook bij deze is het mijn doel om hem goed rijdbaar te houden , en de mensen en mij zelf een glimlach te ontlokken.
de meeste mensen weten niet eens wat een 504 was , laat staan dat er op originaliteit gelet word .
en zelfs de puristen onder ons zullen daar wel begrip voor hebben die weten immers hoeveel moeite en geld het kost om hun auto origineel te krijgen / Houden .
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Madeleine

Berichtdoor eri©on » 19 jan 2016, 23:52

Mooie aanwinst!, ik moest even goed kijken naar dat interieur, netjes gedaan :!:
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Re: La Madeleine

Berichtdoor yska1 » 01 okt 2016, 23:56

Zo vandaag maar eens olie ververst de indenor heeft nu 6000 km bij mij gereden en het peil is van vol naar half gegaan braaf motortje Gebruikt minder olie als mijn c5 :D Wel een beetje olie bij moeten vullen in versnelling bak (lekt een beetje bij het moeilijke asje )
verder even doorgesmeerd , dan kan hij weer even voort .
ik heb een 5 bak liggen die er achter te frotten schijt te zijn allen deze 4 bak schakelt zo goed dat ik ban ben dat ik er op achter uit ga kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om er een lagere overbrenging verhouding in de achter as te zetten
dit is in een ver verleden een benzine auto geweest de vorige eigenaar die hem dertig jaar gehad heeft heeft hem 15 jaar geleden omgebouwd naar diesel die kwam uit een jongere berline ik weet dus niet of hij de achter as van de benzine heeft
laten zitten . kan het inwendige van een differentieel van een berline ook gebruikt worden ? Groet Ramiro
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Madeleine

Berichtdoor A.B.203 » 04 okt 2016, 22:33

Vanavond even je voitures bewonderd Ramiro. La Bagnole en La Madeleine staan er prachtig bij daar aan de waterkant.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: La Madeleine

Berichtdoor 404noir » 05 okt 2016, 16:24

overbrengings verhouding van de achteras is wel redelijk makkelijk te bepalen zonder dat je het diff open hoeft te maken:
- zet de bak in vrij , de handrem er af en zet blokken achter+voor een wiel dat op de grond blijft staan.
- Krik 1 achterwiel omhoog en zet de as op een assteun
- markeer de cardanas met een stuk wit vetkrijt. Dit is je referentiemarkering
- markeer de band ook.(of gebruik het ventiel als referentiepunt)
- draai de cardanas 35x volledig rond. (minder kan ook maar je kan nauwkeuriger zijn naarmate je meer draait)
- laat iemand anders tegelijk tellen hoe vaak de band rond draait. Zal ergens om en nabij de 10x zijn
Deel die 2 getallen door elkaar en je weet de verhouding. 35,4/10 = 3,54:1 dit is een voorbeeld van een vaak voorkomende differentieel ratio.
een hoog getal = een korte overbrenging = bij gelijke snelheid meer toeren
een laag getal = een lange overbrenging = bij gelijke snelheid minder toeren.

als je het diff open kan maken kan je ook gewoon de tanden van het kroonwiel en het pignon tellen en die door elkaar delen. Dan weet je ook de ratio.

Als blijkt dat er een korte overbrenging(hoog getal) in zit zou ik die eerst laten zitten en toch de 5bak monteren. Die 5 is nl. een overdrive en daarmee wordt de totale eindoverbrenging toch weer langer (lager getal) zonder dat je met de eerste 4 versnelling driveability inlevert.
Dan kan je achteraf alsnog een andere achteras overbrenging plaatsen als uit ervaring blijkt dat de totale eindoverbrenging met de 5bak nog steeds niet lang genoeg mocht zijn.
Maar bedenk daarbij wel dat de motor wel die lange overbrenging in de hoogste versnelling moet kunnen trekken! TE lang, daar heb je ook niks aan. Dan blijf je steeds terug schakelen...
(vergelijk het maar met het rijden op een racefiets, daarop ben je zelf de motor en als je de tourmalet op wil fietsen doe je dat niet met 54:12 :lol: Dat kan je nl. niet trekken en je sloopt er je knieen mee.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: La Madeleine

Berichtdoor Frank.04 » 05 okt 2016, 21:39

Een interessante verhandeling, toch twee opmerkingen:

1) bij de 404 is de aandrijfas niet zichtbaar, dus lastig te bepalen hoe vaak deze draait

2) met een van de wielen op de grond draait het andere wiel twee keer vaker, dus nog door twee delen
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: La Madeleine

Berichtdoor 404noir » 06 okt 2016, 13:59

1) de auto in kwestie is een 504 break. Bij de 404 zou je het merkteken op de koppeling direct achter de bak kunnen plaatsen en dan daar tellen.
2) akkoord ! ik word vergeetachtig. :wink:
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: La Madeleine

Berichtdoor Frank.04 » 06 okt 2016, 19:10

1) Ook bij een 504 Break is de aandrijfas niet zichtbaar....
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: La Madeleine

Berichtdoor yska1 » 08 okt 2016, 18:46

De cardan as is bij mijn 504 niet zicht baar maar het feit dat 120 het matje is en er van af 50 km alles in de 4 kan doet mij denken aan een korte overbrengingsas verhouding ik heb een ba 10/5 bak die achter een xd2 diesel van daan komt.
Hij is verkocht als goed maar verder weet ik erniets van deze bak schijnt met wat aan passingen aan het achterste steun lager . In mijn 504 te monteren zijn .
Een andere overbrengins verhouding zou makkelijker zijn vandaar .
Groet Ramiro
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten