Dag mede-forummers,
Ik ben dezelfde als Ed504cc maar kan helaas niet meer inloggen onder die gebruikersnaam. Project heeft een hele tijd stil gestaan maar neemt de laatste maand een vlucht. Ik heb inmiddels twee commonrails gemaakt die met beugels aan de zijkant van de inlaat spruitstuk gemonteerd worden. Met een iets verlenging past eea mooi op de EV14 injectoren en drukken meteen de pen bobines aan.
In eerste instantie wilde ik de motor zo veel mogelijk op de 'oude' laten lijken maar inmiddels besloten om de spinnekop, de luchtweger en de benzinedruk regelaar te verwijderen en netjes geconditioneerd op te bergen. Zo heb ik wat locaties waar ik de MAP sensor en de lucht temperatuur sensor kwijt kan.
In het voorste stuk van de uitlaat heb ik een gat gemaakt en een moer opgelast zodat de Lambda sonde hierin geschroeft wordt. De krukas sensor zit mooi robuust op een plaat gemonteerd en goed te richten op het triggerwheel. De nokkenas stand ga ik ontnemen aan de verdeler die ik toch niet meer vanuit zijn normale functie ga gebruiken (immers de pen bobines nemen dit mooi over!)
Grote hoofdbreker gaat de throttle sensor worden. Naast het gashuis is onvoorstelbaar weinig ruimte. Wellicht dat ik uitwijk naar voren bij de gaskabel veertrommel. Nog maar even prutsen.
Het is een leuk project dat wel behoorlijk wat inventiviteit vraagt rondom metaalbewerking, bevestigingen, verschillende schroefdraden etc.
Ik ga ff uitzoeken hoe je foto's kunt uploaden, dan zet ik er wat bij
Nu zit de vaart er aardig in dus binnenkort weer wat meer ...
Groet, Ed