Rembekrachtiger schoonmaken of vervangen?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Rembekrachtiger schoonmaken of vervangen?

Berichtdoor Jerroen » 11 jul 2020, 19:47

Tijdens het klaarmaken voor de APK bleek dat er remvloeistof was weggelopen en er stond geen druk meer op het pedaal.

Na een inspectie hadden we al snel de schuldige, de hoofdremcilinder was lek en er lekte olie weg in de rembekrachtiger. Deze hebben we gedemonteerd en er kwam een beetje olie uit (druppelwerk) bij de vacuumslang en bij het rubber van het pedaal zat ook wat remolie.

Wat is wijsheid, is de rembekrachtiger nog schoon te maken met bijvoorbeeld een sopje oid zodat ik de resterende remvloeistof wegspoel? Of moet ik deze vervangen? Hij doet het immers nu nog wel. Maar heb niet zoveel zin om alles volgend jaar weer te moeten demonteren als de olie het membraam heeft aangevreten.

De hoofdremcilinder ga ik een nieuwe voor bestellen bij winparts.
504 A11/GL '72 2L LPG
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Re: Rembekrachtiger schoonmaken of vervangen?

Berichtdoor johnssons » 11 jul 2020, 22:28

... ik begrijp dat je de mastervac gedemonteerd hebt, dan schoonmaken en weer monteren, tenminste als het lukt, anders even langs bij Evert Jonkhart in Hilversum of een ander Peugeotmannetje ... het vervelende van remvloeistof is dat na verloop van tijd het rubber in de mastervac opzwelt ..

Let wel op dat je de juiste hoofdremcilnder koopt, niet alleen verschil in diameter, ook de montageflenzen verschillen ..
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rembekrachtiger schoonmaken of vervangen?

Berichtdoor Jerroen » 15 jul 2020, 22:11

Okay hier was ik dus al bang voor.
En spoelen met bijvoorbeeld afwasmiddel of spiritus heeft geen zin?
504 A11/GL '72 2L LPG
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten