Frank.04 schreef:Wanneer het dashboard origineel oogt zou ik de optie van andere klokken verwerpen.
Wat wel kan:
1) door montage van een andere versnellingsbak uit bijvoorbeeld een 604 kan de snelheidsmeter te weinig aangeven.
Meestal is dit 50 % (dus 50 is 75, 80 is 120).
Dit is onder meer op te lossen door montage van een tussenkastje
2) door montage van een andere ontsteking (bijvoorbeeld ipv de originele Schlumberger) geeft de toerenteller de helft van de toeren aan (dus 2000 is 4000).
Dit is afhankelijk van je huidige ontsteking op te lossen.
Om je beter te informeren heb ik meer gegevens van je nodig.
Met groet van Frank
Frank, dankjewel voor deze heldere reactie!
De afwijking van de kilometers is echter anders. Bij 100 rijden geeft de teller 80 aan (Terzijde, ik heb een 4 versnellingsbak). Inmiddels ben ik namelijk wel erachter dat de teller van een 4 cilinder tot 200km p/u gaat en de 6 cilinder tot 220km p/u. Ik ben pas later deze week weer bij de auto, dan pas kan ik dat bekijken.
De toerenteller geeft teveel aan (blijft rijdend rond de 5000 toeren hangen, afgewisseld met volledig wegvallen).
De benzinemeter werkt ook niet hoe het moet, blijft op 1/4 vol staan.
Gisteren heb ik toch, op de gok, andere tellers besteld. De kans dat de problemen niet door de teller zelf worden veroorzaakt is waarschijnlijk groot maar ik moet ergens beginnen.
Wordt vervolgd!
Groet,
Ruud