Contactslot

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Marinus

Contactslot

Berichtdoor JT » 21 aug 2004, 10:33

Ik start, alles ok,
Ik draai de sleutel terug en eruit, motor blijft lopen...
Slik...

Hij "valt" dus niet terug uit de "lopende stand" terug naar de acc.stand.

Iemand een idee? Ik ga 'm zo los halen ...

(ik stop hem nu door de motor af te laten slaan (verzin maar een manier.. :? ) en een accupool los te halen...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 13 sep 2004, 19:34

Kom op jongens, niemand een idee? As. weekend moet ik 'm weer ophalen! Beetje :oops: om telkens die motorkap open te moeten maken.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Gilletti » 13 sep 2004, 20:17

Neen, helaas....moet eerst nog op cursus. :wink:

Maar ik schat o.a. 404 en Leffe nogal hoog in dus misschien kunnen zij je helpen?
Klassiek: 403 berline 1961 Bleu Amiral - 404 automatique 1969 Vert Fusain
Jonkies: 206 Gentry 2004 Vert Ceylan - 3008 GT-line 2017 Metallic Copper
Avatar gebruiker
Gilletti
 
Berichten: 4113
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor leffe 404 » 13 sep 2004, 21:17

Als ik je zo hoor, is het contactslot, beter nog, het elektrisch gedeelte ervan defect of versleten. Ik weet echter niet of het van de 504 zo los te vervangen is. Als dat zo is moet je het contactslot demonteren, contactblokje, want zo heet dat ding, vervangen. Ik denk dat je het beste even kunt bellen met Kurt Orbie in Belgie (zie de link elders op dit forum) of met Karel Verhoeven, beide kunnen je waarschijnlijk wel aan een contactblokje helpen !

Als noodoplossing heb ik nog de volgende tip voor je om de motor af te zetten zonder steeds de accupool los te moeten nemen.

(kan alleen bij handgeschakelde wagens)

Als je parkeert, handrem erop, voor de zekerheid ook ff de voetrem gebruiken, in de 5e versnelling zetten (anders de 4e) , koppeling in 1 keer op laten komen met remmen vast. Je zult zien dat de motor meteen afslaat. Klaar.

Houd er echter wel rekening mee, als je een injectie hebt, dan de elektrische (opvoer) benzinepomp blijft lopen en zo je accu leeg trekt. Dan zul je alsnog de accu los moeten gooien.

Heb je een carbu, is er niets aan de hand.

Succes en laat even horen hoe het afloopt.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor JT » 13 sep 2004, 21:21

Dank je!
Ik laat het resultaat weten...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

contact slot

Berichtdoor Martin » 14 sep 2004, 12:28

je kunt inderdaad t kontakt blokje verwijderen en vervangen, zeer simpel, je moet alleen wel zorgen dat j t juiste kontakt blok krijgt, ook letten op de stekker aansluiting.
Martin
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 aug 2004, 13:28

Berichtdoor leffe 404 » 15 sep 2004, 19:25

en, en , en ???
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor JT » 15 sep 2004, 19:35

Hij staat in de garage bij mijn schoonmoeder, in Malmedy!
Daar gekomen op de eerste etape van de vakantierit (was ook gepland).
As. weekend met één auto heen en met twee terug.....
Dus misschien zaterdag (maar dan heb ik niet genoeg gereedschap) anders volgende week pas....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 14 okt 2004, 23:15

Krijg nou wat....

Accupool erop - electriciteit aanwezig, brandstoppomp loopt
Starten - loopt (niets nieuws)
Sleutel terugdraaien- gaat weer uit!!
Dat laatste is nieuw, er is weer een klein beetje functionaliteit teruggekomen in het contactslot...

Toch het contactblokje?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 08 jan 2005, 19:50

Probleem opgelost!
Contactslot is helemaal prima.
In de zekeringendoos zat een sluiting!
In de zekeringendoos zat de continue stroom tegen de door het door het contactslot geschakelde stroomblok!

Heerlijk als (bijna) alles weer werkt!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten