Pagina 1 van 1

Contactslot

BerichtGeplaatst: 21 aug 2004, 10:33
door JT
Ik start, alles ok,
Ik draai de sleutel terug en eruit, motor blijft lopen...
Slik...

Hij "valt" dus niet terug uit de "lopende stand" terug naar de acc.stand.

Iemand een idee? Ik ga 'm zo los halen ...

(ik stop hem nu door de motor af te laten slaan (verzin maar een manier.. :? ) en een accupool los te halen...

BerichtGeplaatst: 13 sep 2004, 19:34
door JT
Kom op jongens, niemand een idee? As. weekend moet ik 'm weer ophalen! Beetje :oops: om telkens die motorkap open te moeten maken.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2004, 20:17
door Gilletti
Neen, helaas....moet eerst nog op cursus. :wink:

Maar ik schat o.a. 404 en Leffe nogal hoog in dus misschien kunnen zij je helpen?

BerichtGeplaatst: 13 sep 2004, 21:17
door leffe 404
Als ik je zo hoor, is het contactslot, beter nog, het elektrisch gedeelte ervan defect of versleten. Ik weet echter niet of het van de 504 zo los te vervangen is. Als dat zo is moet je het contactslot demonteren, contactblokje, want zo heet dat ding, vervangen. Ik denk dat je het beste even kunt bellen met Kurt Orbie in Belgie (zie de link elders op dit forum) of met Karel Verhoeven, beide kunnen je waarschijnlijk wel aan een contactblokje helpen !

Als noodoplossing heb ik nog de volgende tip voor je om de motor af te zetten zonder steeds de accupool los te moeten nemen.

(kan alleen bij handgeschakelde wagens)

Als je parkeert, handrem erop, voor de zekerheid ook ff de voetrem gebruiken, in de 5e versnelling zetten (anders de 4e) , koppeling in 1 keer op laten komen met remmen vast. Je zult zien dat de motor meteen afslaat. Klaar.

Houd er echter wel rekening mee, als je een injectie hebt, dan de elektrische (opvoer) benzinepomp blijft lopen en zo je accu leeg trekt. Dan zul je alsnog de accu los moeten gooien.

Heb je een carbu, is er niets aan de hand.

Succes en laat even horen hoe het afloopt.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2004, 21:21
door JT
Dank je!
Ik laat het resultaat weten...

contact slot

BerichtGeplaatst: 14 sep 2004, 12:28
door Martin
je kunt inderdaad t kontakt blokje verwijderen en vervangen, zeer simpel, je moet alleen wel zorgen dat j t juiste kontakt blok krijgt, ook letten op de stekker aansluiting.

BerichtGeplaatst: 15 sep 2004, 19:25
door leffe 404
en, en , en ???

BerichtGeplaatst: 15 sep 2004, 19:35
door JT
Hij staat in de garage bij mijn schoonmoeder, in Malmedy!
Daar gekomen op de eerste etape van de vakantierit (was ook gepland).
As. weekend met één auto heen en met twee terug.....
Dus misschien zaterdag (maar dan heb ik niet genoeg gereedschap) anders volgende week pas....

BerichtGeplaatst: 14 okt 2004, 23:15
door JT
Krijg nou wat....

Accupool erop - electriciteit aanwezig, brandstoppomp loopt
Starten - loopt (niets nieuws)
Sleutel terugdraaien- gaat weer uit!!
Dat laatste is nieuw, er is weer een klein beetje functionaliteit teruggekomen in het contactslot...

Toch het contactblokje?

BerichtGeplaatst: 08 jan 2005, 19:50
door JT
Probleem opgelost!
Contactslot is helemaal prima.
In de zekeringendoos zat een sluiting!
In de zekeringendoos zat de continue stroom tegen de door het door het contactslot geschakelde stroomblok!

Heerlijk als (bijna) alles weer werkt!