pietro schreef:
Kan ik de kop eraf krijgen zonder het blok te verwijderen ?
Pietro
Waarschijnlijk zit links de rembekrachtiger in de weg waardoor de kopbout er niet uit kan. Nee dus. (Of rembekrachtiger uitbouwen)
Welke pakkingen moet ik regelen, ik heb al een site waar in de koppakkingen kan bestellen. Moet ik er meer hebben, bv de waterpomp?
Koppakking, uitlaatspruitstukpakking en/of pakking van uitlaatspruitstuk naar eerste pijp, evt klepseals. Waterpomp niet, evt rubberen afdichtring van het thermostaathuis.
Heeft iemand een duidelijk aanhaalschema voor de kopbouten ?
Ja, maar niet digitaal. Als niemand het digitaal kan aanleveren, stuur maar pm met je adres.
Andere zaken waar ik rekening mee moet houden
Overweeg een koprevisie; in ieder geval de klepzetels (laten) polijsten.
Het eerste advies van kch is het belangrijkst. Daarnaast:
Als de motor er toch uit ligt, wissel de keerring van de krukas aan de koppelingskant. Koppeling checken en bij de minste twijfel helemaal vervangen. Verder: vergewis je ervan dat je bij het inbouwen later nog weet hoe je de ontsteking terug moet plaatsen (positie van stroomverdeler en rotor)
Koppen ALTIJD laten afvlakken, ongeacht wat anderen zeggen. Kijk bij het wegschrapen van de oude pakking (die zit meestal hier en daar vastgekoekt) uit dat je het pasvlak (metaal) niet beschadigt; dan heb je nl echt een probleem.
Ten slotte: zorg ervoor dat je nokkenas bij inbouw in dezelfde positie staat als toen je de kop uitbouwde ("before"foto maken?). Markeer de postitie van de kettingen op het nokkenaswiel voor uitbouw.