Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
AMPlas schreef: Maar heb geen idee wat de normale spanning op die ketting moet zijn; zo strak mogelijk?
hoe komt het trouwens dat die pakkingen een tik/ratel kunnen veroorzaken? of vraag ik nu naar de hogere motorkunde?
Bert schreef:als cylinder 1 op ontsteken staat ( kun je zien aan de stand van de rotor, en het merkteken van de krukaspoulie op de gradenboog, zie linker tekening)
Dan kun je de volgende kleppen stellen:
inlaat van de cylinders : 1-2-4
uitlaat van de cylinders: 1-3-6
Als je daarna de krukaspoulie 360 gr ( is 1 omwenteling) ronddraait, dan staat de rotor dus 180 gr. verder ( zie rechter plaatje). Dan kun je de rest van de kleppen stellen namelijk:
Inlaat van de cylinders : 3-5-6
uitlaat van de cylinders : 2-4-5
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten