Hoe alternator door te meten?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor 403diesel » 21 jul 2014, 12:39

micheldeman schreef:Hallo Serge, je verhaal klopt helemaal.
In mijn geval zal de voltmeter gewoon zijn werk blijven doen. Ik zal eens bij een plaatselijke autozaak langsgaan voor de gelijkrichter.
groet,

Michel


Als de alternator is doorgemeten zal er wel uit gekomen zijn of de gelijkrichter kapot is neem ik aan. Deze zit in dr behuizing. Bedoel je niet de spanningsregelaar?

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor 403diesel » 21 jul 2014, 12:46

Deze heb ik.

Afbeelding

Afbeelding
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor micheldeman » 21 jul 2014, 15:01

403diesel schreef:
micheldeman schreef:Hallo Serge, je verhaal klopt helemaal.
In mijn geval zal de voltmeter gewoon zijn werk blijven doen. Ik zal eens bij een plaatselijke autozaak langsgaan voor de gelijkrichter.
groet,

Michel


Als de alternator is doorgemeten zal er wel uit gekomen zijn of de gelijkrichter kapot is neem ik aan. Deze zit in dr behuizing. Bedoel je niet de spanningsregelaar?

Groet, Serge


Idd, spanningsregelaar bedoelde ik.
Nu nog op jacht naar een vervanging voor de waterslang.
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor micheldeman » 26 jul 2014, 09:57

Ik heb inmiddels een stukje koper pijp in de slang aangebracht, vastgezet met 2 klemringen en het geheel weer gemonteerd. Ik heb de slang gelaten voor wat het is, de pijp erin geschoven en de slang dus niet doorgesneden. Deze specifieke slang is denk ik erg moeilijk te verkrijgen omdat hij slecht een jaar in productie is geweest. Ik denk dat het gebruikt werd bij de vroege SLS motoren en wellicht andere uitvoering uit diezelfde tijd.
Ook heb ik de alternator met ingebouwde spanningsregelaar teruggezet, zou het gewoon moeten doen, want het is een gereviseerde. Dus even afwachten wat de accu doet. Nu nog koelvloeistof erin en rijden maar.
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor 304Tien » 29 jul 2014, 11:08

Als je de koelwaterslang nog niet gevonden hebt:

Serie04 heeft 6464.31 durite de chauffage op voorraad, ze zijn vanaf 01/08 t/m 15/08 gesloten vanwege verhuizing magazijn
http://www.serie04.com/fr/chauffage/13118-durite-1.html

Goede ervaring met Serie04 (bestelde onderdelen binnen week keurig ontvangen)

De eerder getoonde solid state spanningsregelaar is in NL te koop
304Tien
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 27 okt 2006, 07:35
Woonplaats: Culemborg

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor micheldeman » 29 jul 2014, 12:05

Het is eerder 6464.44 die ik moet hebben, maar onder dat nummer hebben ze onderdeel 6464.64 staan. Een foutje op de website, zoals in een eerdere link al uitgelegd. http://www.boletus-satanas.org/bb/viewt ... =18&t=7802. 6464.64 is te kort in de lengte langs het spatbord helaas anders is hij te gebruiken.
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor Frank.04 » 29 jul 2014, 15:38

Volgens mij zijn de (wisselstroom)dynamo's van Peugeot als ze een externe regelaar hebben niet ingericht voor een laadstroomcontrolelampje.

Wel als ze een interne regelaar hebben.

Het ligt dus niet aan de Chinese regelaar!

Mocht iemand weten hoe ik een lampje aan het branden krijg bij eerstgenoemde dynamo, dan houd ik mij aanbevolen!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor joospeugeot » 29 jul 2014, 15:59

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 24 mei 2016, 04:12, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor Frank.04 » 29 jul 2014, 23:57

Ah, er zijn dus verschillende typen dynamo met externe regelaar, waarvan er een geschikt is om een lampje aan te sturen.

Weer wat geleerd!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor micheldeman » 30 jul 2014, 09:42

Ik heb de vraagbaak hier niet bij de hand, maar daarin staan volgens mij verschillende schema's voor de 304 waarbij de eerste uitvoering (zoals bij die van mij) een voltmeter op het dashboard hebben en de latere type een laadstroomlampje, maar allen met externe regelaar.
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: Hoe alternator door te meten?

Berichtdoor micheldeman » 17 sep 2015, 18:34

Na een jaar heb ik de boel nog eens bekeken. Aangezien ik nauwelijk in de cabrio rijdt, laadde ik de accu altijd op als ik een stukje ging rijden, maar nu heb ik de oude alternator en spanningsregelaar gewoon maar weer eens teruggezet, en.....
14,5 volt op de accu, en ook de voltmeter op het dashboard slaat nu netjes uit naar het midden. He he. Toch nog een productieve dag vandaag.

Waarschijnlijk ergens een slechte verbinding.
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Vorige

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten