Nieuwe aanwinst

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor joospeugeot » 02 apr 2014, 11:39

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 24 mei 2016, 04:13, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 02 apr 2014, 15:47

Goeie tip, bedankt
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 27 apr 2014, 20:23

Vandaag even een stukje gereden met de 204, op afgesloten terrein want zonder APK en geschorst mag t niet op de openbare weg (alleen om naar de keuring te rijden)
Auto loopt goed, alleen het toerental bij warme motor is net-niet-afslaan. Hij blijft net lopen. Stelschroef iets bijstellen denk ik. Stinkt ook een beetje, zal de nieuwe uitlaat wel zijn en de oude peut die er in zit.
Verder stoor ik me aan dat stuiterende weggedrag op de achteras. Elke oneffenheid voel je en bij elke in en uit verende beweging hoor je skwietsch! :evil:
Schok absorbering is 0,0 afgerond naar boven. Ik denk dat de schokbrekers helemaal weg zijn. Vind maar eens nieuwe he.
Bij warme motor merk ik weer dat het schakelen moeilijk gaat, waarschijnlijk zijn de koppelings cilinders aan vervanging toe. (zoals ik al eerder dacht)
Verder hele leuke auto om te rijden, weinig nastarende mensen gelukkig.
Ow ja, en ik moet nog een schuifdakrubber hebben.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor joospeugeot » 27 apr 2014, 20:51

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 24 mei 2016, 04:15, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 04 mei 2014, 20:20

Het in en uit veren gaat geweldig joos er zit echt geen schokbreker vast. De auto stuitert er lustig op los. En bij elke in en uit verende beweging hoor je weer skwietsj. Demping is nihil.
Ik meende altijd dat Peugeot dempers niet kapot gaan maar volgens mij zijn ze toch weg. Binnenkort Mariet even van de brug af en dan de 204 er op.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 07 mei 2014, 17:14

Vandaag de hoofd koppelings cilinder binnen gekregen. Die kan er al op alleen de hulp cilinder nog ergens vinden.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor Harrie » 07 mei 2014, 22:52

beste Marco, ik vind het vreemd dat de achterdempers zo star zijn..
enigste wat ik zo effe kan bedenken, is, dat de klepjes dicht / vast zitten, dan
kan de schokbrekerolie niet meer door die dempingsplaatjes.
Wat gebeurt er als je de achterzijde inveert met de hand, veert de 204 dan normaal
en komt ze in 1 keer weer in ruststand ? .
De bovenste veerschotels willen wel eens defect raken ( dan raakt het gevulcaniseerde stalen busje los
van het dikke rubberen deel in die bovenste veerschotel ). De bovenste bevestiging ( 3 moertjes ) zit onder
de hoedenplank, welke je na demonteren van de gehele achterbank ( eerst zitting, daarna leuning ) er zó uit
kunt pakken. Als die busjes los raken, geeft dat echter een bonkend geluid, maar wel "goede" vering. grt, Harrie
p.s. onderste koppelingscilinder is anders dan 304, jouw 204 heeft een kleinere uitvoering. is wel op voorraad in Maasbommel.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 07 mei 2014, 23:00

Dan zal ik t nog eens schrijven. De 204 veert als een wilde!!! Ik kan de auto lustig laten stuiteren en bij iedere in en uitverende beweging hoor je skwietsj.
De demping is nihil. De auto stuitert nog 2 keer na als je m los laat na flink in en uitveren.
Er zit dus geen schokbreker vast ÓF de klepjes in de dempers zitten vast in de "open stand". Dan is de demping natuurlijk ook nul.
De hoofdkoppelings cilinder ziet er uit als de originele op t oog. Fijn dat ze op voorraad zijn in t magazijn maar ik heb eigenlijk geen zin om voor niks naar Maasbommel te rijden, heb ik al 2 keer moeten doen. Eerste keer voor de uitlaat van de 204 die verkeerd bleek te zijn en de 2e keer om m terug te brengen en leiding klemmen te halen die niet op voorraad waren. Daarvoor is Maasbommel me net te ver en net niet makkelijk genoeg bereikbaar.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor Harrie » 07 mei 2014, 23:13

o.k. easy, moet ik eerst alle 9 pagina's teruglezen ?
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor 403diesel » 08 mei 2014, 00:45

Maasbommel is hier bijna om de hoek. Als ik iets voor je moet halen hoor ik het wel. Dan kan je het een keer oppikken als je in de buurt bent.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 08 mei 2014, 06:36

Harrie schreef:o.k. easy, moet ik eerst alle 9 pagina's teruglezen ?


Was niet hatelijk bedoelt maar ik had al 2 keer geschreven dat de auto goed veert maar geen demping heeft. sorry
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 08 mei 2014, 19:18

Harrie schreef:o.k. easy, moet ik eerst alle 9 pagina's teruglezen ?


Harrie,
Sorry als t leek alsof ik boos werd, dat was niet zo.
Ik begreep alleen niet waarom t niet duidelijk was wat ik schreef. Kan ook aan mij liggen hoor maar ik was van mening dat ik t goed omschreven had.
En nee, je hoeft niet 9 pagina's terug te lezen, mag natuurlijk wel :D

Gr en no hard feelings?? :oops:
Marco
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor Harrie » 10 mei 2014, 22:56

dagen off-line... yes yes, o.k. my friend :wink:
just trying to help...
.
Als ze te slap is en deint, zijn de schokbrekers idd gaar.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 29 mei 2014, 13:34

Alvast 2 gebruikte (hopelijk nette) slotplaten geregeld voor de jongedame. Dit voor t geval dat ze onder t mes gaat bij de metaalslager.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor 403diesel » 29 mei 2014, 13:41

Slager?? Metaalchirurg bedoel je zeker??
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 29 mei 2014, 13:49

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 06 jul 2014, 19:00

Vandaag wilde ik even lekker gaan rommelen onder de kap van Chantalle (zo noem ik mijn 204). Haar koppelingsmaster cilinder is behoorlijk verroest en er zit een dik spoor van roest en afgebladderde lak op t schutbord.
Ik kan echter heel lastig bepalen hoe je de beste cilinder kunt demonteren? Aan de binnenzijde zit niks dus t zal wel vanonder de kap moeten.
Moet daarvoor de HRC/RB verwijderd worden? Als dat zo is dan is het een vervelend klusje want dan moeten de remmen weer ontlucht worden :?
Erg veel ruimte is er niet dus ik vrees dat ik nog bloedende knokkels ga krijgen.

Veel kon ik echter niet doen want ik werd gebeld voor een waterschade bij de deken in t dorp. Of ik met spoed kon komen om t water weg te halen dat de brandweer niet meer weg kreeg.
Komende week weer eens ergens verder.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor tout est beau avec une... » 06 jul 2014, 21:30

Hoofdremcilinder hoeft niet verwijderd te worden, het klusje val zelfs nog wel enigszins mee.
Binnen in de auto heb ik indertijd het koppelingspedaal dacht ik helemaal gedemonteerd.
Via het linker binnenscherm kun je er redelijk goed bij. Even een koelpijpje van het schutbord losgehaald.
De leiding naar de werkcilinder heb ik bewust laten zitten, ik heb hem dus compleet gedemonteerd met de werkcilinder dus.

M.Vr.Gr.Marco
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor Harrie » 07 jul 2014, 17:52

lastig is het wel... via dat gat in het linker binnenscherm...... :roll: Echter, anders lukt het niet.
De leiding tussen beide cilinders is aan beide zijdes voorzien van een knelrubber die moet
afdichten, met aan de wartel-zijde van dat rubber een messing ringetje. Die ringetjes zijn belangrijk,
anders draait de wartel het rubber kapot. Die rubbertjes bij demontage altijd vernieuwen !
Wartel handvast aandraaien, nooit maximaal vastzetten. Onderdeelnummer afdichtrubber = 2091-03
succes ! grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 07 jul 2014, 18:43

Hm, ik hoor t al, dat wordt weer een klusje om te laten doen..... Mij kennende gaat dat natuurlijk helemaal fout.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor Harrie » 08 jul 2014, 00:08

MarcoWetzels schreef:Hm, ik hoor t al, dat wordt weer een klusje om te laten doen..... Mij kennende gaat dat natuurlijk helemaal fout.

nee joh, je KUNT het :wink:
is lastig sleutelen, kleine slagen.. weinig ruimte tussen cilinder en moeren.. i've been there.... :roll:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 23 aug 2014, 17:47

Vandaag EINDELIJK weer eens wat kunnen sleutelen aan mijn kleine 204tje. Toch maar eens begonnen aan de koppeling cilinders. WAT een pokke klus. Je komt er gewoon niet aan.
Ik heb de rembekrachtiger maar verwijderd om er beter aan te kunnen. Vanonder het linker spatbord kom je met via het gat in het binnenscherm er redelijk bij. De moertjes van de hoofd cilinder waren erg roestig waren en met een dop kom je niet goed bij de moer door de behuizing van de cilinder. Daardoor heb ik de moertjes los moeten maken met een griptang, elke keer 15-20 graden draaien, WD39+1 spuiten, beetje heen en weer bewegen met de tang, weer een stukje verder en na 1 uur had ik beide moertjes ernaast liggen. Phoe. :D Wat een vervelend klusje.
De slave cilinder zit met 2 boutjes vast, die had ik zo los. Zonder de motorsteun los te halen nog wel. Een flinke tik op de master cilinder en hij kwam los.
Afbeelding
Afbeelding

Het complete setje incl. de slang ertussen uit de auto gepakt en op de werkbank gelegd om eens aan een nader onderzoek te onderwerpen.
Afbeelding

Bij het wegnemen viel me op dat in de slave cilinder een plasje remvloeistof stond..... hmmmm en die gaf ik het voordeel van de twijfel als zijnde nog goed. Die lekt dus ook waarschijnlijk. Maar goed dat ik ze allebei heb.
Afbeelding

Loshalen van de slang was nog een flinke klus. 14er steeksleutel er op een KNAK! daar kwam de wartel los. Die zat dus tegen de aanslag aangedraaid, nu twijfel ik of ik of die hand vast moet of toch weer tegen de aanslag.
Uit de slave cilinder wilde de slang echter met geen geweld los. Mijn volle gewicht in de strijd gegooid en toen kreeg ik de slang los (en bijna mijn vuisten tegen mijn gezicht :o )
De rubberen ringetjes zijn helemaal kapot en vervormd, die moeten dus echt vervangen worden.
Afbeelding

Voor de zekerheid de nieuwe cilinders erbij gepakt. De master heeft een nieuwe rubber en ring erbij geleverd. De ring past echter niet om de slang, dus de oude ring maar gepakt. De slave cilinder heeft helaas geen nieuwe rubber erbij zitten. Dus moet ik alsnog een set nieuwe rubbers hebben. Die vond ik hier http://www.easy-square.com/autoparts/peugeot/haltering/2091-03?id=6066051 Geen idee of t iets is.
Afbeelding

De nieuwe master cilinder met de originele slang er op.
Afbeelding

Wachtend op nieuwe rubbers en afbouw zodat ik weer een koppeling heb ik de 204
Afbeelding

Toen maar verder aan de 404, dat was een simpel klusje dacht ik........ :?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 29 aug 2014, 13:46

hmmmmm, al vrijdag en nog steeds niets ontvangen van de betreffende firma om de 204 weer te kunnen laten koppelen. Weer onder t motto: alles leverbaar maar niets op voorraad.....
Maar eens een mailtje sturen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 29 aug 2014, 13:54

Meteen reactie terug, morgen worden de rubbers afgeleverd volgens de heer van easy square.
hmmmmmm 204 even naar de oprit halen en meteen monteren.....?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 30 aug 2014, 22:22

Vandaag tijdens C & V 2014 mijn rubbertjes voor de 204 koppeling ontvangen. Origineel Peugeot zelfs!
Hopelijk snel monteren.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

VorigeVolgende

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten