Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
P204 schreef:Ik heb al veel nuttige tips op dit forum gelezen. Door hier een klein verslag aan te maken kan ik wellicht ook een bijdrage leveren
Foto's zijn leuk maar zowel in positieve als negatieve zin soms lichtelijk bedrieglijk. Wat op de binnenschermen in de kofferruimte lijkt op roest is een combi van lijm en vet.
Sierdorpels zijn hard en worden t.z.t. met nieuwe zelftappers in kogellagervet gemonteerd. Qua roestpreventie zal ik hoofdzakelijk vet en dunne tectyl gaan gebruiken.
ajvgelder schreef:P204 schreef:Ik heb al veel nuttige tips op dit forum gelezen. Door hier een klein verslag aan te maken kan ik wellicht ook een bijdrage leveren
Foto's zijn leuk maar zowel in positieve als negatieve zin soms lichtelijk bedrieglijk. Wat op de binnenschermen in de kofferruimte lijkt op roest is een combi van lijm en vet.
Sierdorpels zijn hard en worden t.z.t. met nieuwe zelftappers in kogellagervet gemonteerd. Qua roestpreventie zal ik hoofdzakelijk vet en dunne tectyl gaan gebruiken.
Tectyl raad ik ten stelligste af. Gaat op den duur toch uitdrogen en scheuren, bovendien impregneert het te weinig en zet roest niet om. En als je later toch nog wat eraan moet doen is het een kleverige bende die je nauwelijks weg krijgt. Deze plekken zijn perfect voor RX5, Owatrol, of zo iets. Schuren, schoonmaken, en ontvetten, niet blank maken. 2 lagen RX5 en daarna aflakken en je hebt er jaren geen omkijken naar. Zorgen dat de bodem af en toe kan luchten onder de tapijten zodat vocht weg kan. Zelf haal ik het tapijt in de winterperiode wat los zodat het lekker kan luchten en drogen inden nodig. Voor de schroeven en bouten gebruik ik altijd kopervet.
Dash is er zo uit, bovendeel los, dan tellerunit los vervolgens in het midden en beide kanten schroefwerk en los is die.
Harrie schreef:helemaal uit elkaar en wordt weer als nieuw
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten