Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
MarcoPeus schreef:Phoe wat een meuk. Ik had een radiateur in mijn 404 zitten die er ongeveer zo uit zag.
Dagen in de zoutzuur laten weken. De kalk was daarna weg maar de dichting van de radiateur ook.
Vernieuwen is de snelste oplossing, ontkalken de goedkoopste maar de kans op NOG meer schade is groot.
ajvgelder schreef:MarcoPeus schreef:Phoe wat een meuk. Ik had een radiateur in mijn 404 zitten die er ongeveer zo uit zag.
Dagen in de zoutzuur laten weken. De kalk was daarna weg maar de dichting van de radiateur ook.
Vernieuwen is de snelste oplossing, ontkalken de goedkoopste maar de kans op NOG meer schade is groot.
Zoutzuur is veel te agressief ! Azijn, gootsteen onstopper, koffiepot ontkalker, of gewoon cola. Weekje of wat laten staan en af en toe spul verversen en je radiateur is schoon.
Willie schreef:Succes met het demonteren.
Mijn ervaring is wel dat er steeds meer tevoorschijn komt tijdens het demonteren, het bij die van jou nog goed te overzien.
404noir schreef:anekdote: ik kan mij nog herinneren dat mijn vader ooit in zijn 304 berline een kapotte voorruit opliep. Die was nog niet gelaagd dus die sprong in duizenden stukjes...
nadat een nieuwe ruit was geplaatst alle glassplinters op gezogen, verder geen probleem toch? Nou... toch wel. Het bleek dat de aanjager het niet meer deed, er kwam een heel vervelend geluid uit het dashboard. Wat bleek? Glas stukjes in de aanjagerkast... wat te doen? heel de verwarming uitbouwen? veel te duur, veel te moeilijk.
Ik weet nog dat mijn vader toen met een circelgaten zaag een gat in de zijkant van de aanjagerkast had geboord, via dat gat de binnenkant zo goed mogelijk uit gezogen met een stofzuiger en toen het gat weer dicht gemaakt met een plaatje. Pas de probleme
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten