304 S Cabriolet

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor P204 » 24 maart 2015, 09:17

Lars204 schreef:Mooi stel!

Begrijp ik nou goed dat je niet tevreden was over je 123 onsteking?
Wat was er mis mee?, hoor er elders alleen maar positief over, ben onderhand aan het twijfelen om er zelf ook maar eens een aan te schaffen!


Het exemplaar in de 304 is in 2014 gemonteerd door een verkoper van deze elektronische ontstekingen. Vanaf het monteren hield de auto af en toe hevig in omdat de ontsteking op dergelijke momenten geheel uitviel. Het probleem heeft men destijds niet kunnen oplossen en de particulier van wie ik de auto in november 2014 gekocht heb vond het blijkbaar niet nodig e.a. te melden. Juist de verkoper van de 123 kon me vertellen dat het probleem er al vanaf moment 1 was.

Omdat ook ik in de veronderstelling was dat zo'n gloednieuwe 123-ignition alleen maar geweldig kan zijn, heb ik alle denkbare tests rondom de ontsteking gedaan om de oorzaak van de storing te vinden. Het demonteren en schoonmaken van het contactslot was de eerste test. Vervolgens ook stapsgewijs alle onderdelen vervangen door nieuwe. Dus een kostbaar en tijdrovend test-traject... ;-) Pas toen ik als laatste test de stroomverdeler heb vervangen door een ouderwetse, was het probleem opgelost.

Op de momenten zonder storing functioneerde het prima. En de onvoorspelbaarheid van de storing maakte het ook wel lastig. Zoals ook met de elektronica in moderne auto's het geval is, werkt het meestal feilloos maar komen er ook storingen voor.

Het apparaat is nu onderweg met het verzoek e.a. onder garantie te repareren. Wordt vervolgd...
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor Dick » 24 maart 2015, 14:44

Ik heb eigenlijk nooit problemen met de conventionele ontsteking, zelfs niet bij dagelijks gebruik. Voor mij geen 123 oid.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor 404noir » 27 maart 2015, 00:55

Dick schreef:Ik heb eigenlijk nooit problemen met de conventionele ontsteking, zelfs niet bij dagelijks gebruik. Voor mij geen 123 oid.


hoeft ook niet, als ze destijds in de 50's-60's-70's dagelijks konden worden gebruikt dan hoeft dat nu ook niet.
vroeger reden ze ook met die auto's door tijdens de winter of op vakantie naar Spanje.

Wat ik wel doe bij auto's met contactpunt ontstekingen is dat ik bij het periodiek vervangen van de contactpuntjes ook tegelijk de condensator vervang. Rotor en verdelerkap altijd even controleren en schoonmaken. verdeleras voorzien van enkele druppel olie en het nokkendeel lichtjes met wat vet smeren.
Dat zie ik als cheap insurance. (de oude contactpuntjes en condensator gooi ik dan in het dashboard kastje als reserve.)
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor P204 » 02 apr 2015, 20:20

404noir schreef:
Dick schreef:Ik heb eigenlijk nooit problemen met de conventionele ontsteking, zelfs niet bij dagelijks gebruik. Voor mij geen 123 oid.


hoeft ook niet, als ze destijds in de 50's-60's-70's dagelijks konden worden gebruikt dan hoeft dat nu ook niet.
vroeger reden ze ook met die auto's door tijdens de winter of op vakantie naar Spanje.

Wat ik wel doe bij auto's met contactpunt ontstekingen is dat ik bij het periodiek vervangen van de contactpuntjes ook tegelijk de condensator vervang. Rotor en verdelerkap altijd even controleren en schoonmaken. verdeleras voorzien van enkele druppel olie en het nokkendeel lichtjes met wat vet smeren.
Dat zie ik als cheap insurance. (de oude contactpuntjes en condensator gooi ik dan in het dashboard kastje als reserve.)


Zolang er geen speling op de as van de stroomverdeler zit, functioneert het inderdaad prima! Wel iets meer onderhoud dan bij (goed functionerende ;-)) elektronica, maar dat is 'part of the deal' bij die oude auto's.
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

123-ignition

Berichtdoor P204 » 08 apr 2015, 13:45

Afbeelding

Afbeelding

Door de fabriek voorzien van nieuwe elektronica, hoewel het testen geen foutmelding gegeven zou hebben.

Maar nu heb ik ondertussen ervaren dat een ouderwetse stroomverdeler in een 304s ook prima functioneert...
Laatst bijgewerkt door P204 op 11 apr 2015, 10:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor P204 » 11 apr 2015, 10:53

Gisteren onverwacht een retourtje Hannover. Mocht er aanslag op de kleppen hebben gezeten, is dat er nu wel afgebrand ;-)

Afbeelding
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor Steven- » 11 apr 2015, 14:02

Wat hou je dan ongeveer als kruissnelheid aan op de Autobahn?
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor P204 » 11 apr 2015, 20:47

Steven- schreef:Wat hou je dan ongeveer als kruissnelheid aan op de Autobahn?


110 km/uur is een prettige snelheid
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

gereviseerde dynamo

Berichtdoor P204 » 08 mei 2015, 08:37

Lagers in de dynamo maakten veel herrie. Koolborstels nog niet erg af, maar ook die zijn toch vervangen. Zo ook de authentieke spanningsregelaar. Van een afstand lijkt het net echt...

Afbeelding
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

niet zo origineel, maar wel functioneel... ?

Berichtdoor P204 » 08 mei 2015, 08:42

Afbeelding

Afbeelding
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

demontage achterbumper

Berichtdoor P204 » 16 mei 2015, 20:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achterbumper gedemonteerd, uitgedeukt en weer gemonteerd. Het plaatwerk achter/onder de bumper lijkt prima in orde en origineel. Nu alleen nog een nieuwe rechter sleepbeugel vinden, de linker rechtzetten en de minimale schade ter hoogte van de bevestiging herstellen. Meteen ook ter hoogte van elke zelftapper en de bevestigingspunten van de rubber-flappen WD40.

Weet iemand of deze beugels er echt verticaal onder horen te zitten, of toch onder een hoek?
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor P204 » 01 sep 2015, 10:54

Met weer de originele stroomverdeler vele (zon-)kilometers gemaakt.

Afbeelding
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

304 S Cabriolet on tour

Berichtdoor P204 » 01 sep 2015, 10:57

Zondag 30 augustus 2015: met een scherpe blik zijn links de kleuren van de ondergaande zon te zien. Maar ook de beelden van de auto zijn aardig ;-)

Afbeelding
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor Lars204 » 03 sep 2015, 21:17

Mooi, zo on tour met de cabrio!
Waar ben je heen geweest?
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor P204 » 04 sep 2015, 07:18

Een weekendje wijnstreek Rheinhessen. Aanrader!

Goede wijn, heerlijk eten, veel zon en een oude cabriolet ;-)
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor Koeneke » 04 sep 2015, 13:03

En meer moet dat niet zijn, ik zou met ons Nora eens graag naar Zuid-Frankrijk rijden, klein probleempje ons Alma kan dan niet mee... :?
p.s. Nora is een 304S cabrio'74 en Alma is onze Spaanse Galgo :D
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor Jineuf » 04 sep 2015, 13:34

Koeneke schreef:En meer moet dat niet zijn, ik zou met ons Nora eens graag naar Zuid-Frankrijk rijden, klein probleempje ons Alma kan dan niet mee... :?
p.s. Nora is een 304S cabrio'74 en Alma is onze Spaanse Galgo :D


Ik denk dat niet iedereen weet wat een Galgo is daarom:


Afbeelding
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: 304 S Cabriolet

Berichtdoor Lars204 » 15 sep 2015, 22:02

@Jineuf Dat lijkt me inderdaad lastig, zo'n grote hond in een cabrio!

@P204
Ben jij zondag aanwezig op het jubileum evenement van de PCN?
Als alles lukt qua planning hoop ik daar bij te zijn!
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Vorige

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten