204 break diesel. Ja of nee?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

204 break diesel. Ja of nee?

Berichtdoor rameerholz » 02 jul 2015, 01:20

Ben gisteren een schuurvondst tegen gekomen. Een 204 break diesel. 30 jaar stil gestaan in een droge schuur. Origineel nederlands kenteken alleen de papieren zijn weg. Hoeft volgens mij geen probleem te zijn want na een keuring bij een RDW station (moet sowieso omdat het kenteken niet meer aktief is) kun je volgens mij een nieuw papiertje met het oorspronkelijke kenteken ontvangen. De enige echte roest die ik kon vinden zit op de rechter dorpel. Verder een harde en redelijk complete wagen. Linksvoor is het spatscherm en de deur gedeukt en op de onderhoeken van de achterklep zit wel wat roest. Verder zie je rond de ruiten voor en achter ook wel blaasjes en alle deur en achterkleprubbers zijn verrot. Motor is uitgebouwd maar er liggen 2 blokjes met brandstofpomp en gemonteerde bak bij. Interieur is smerig maar compleet en vrijwel heel. Het hele luchtfiltersysteem met carterventilatie mist. De radiateur en slangen missen. De motorsteunen zijn er waarschijnlijk niet meer bij. Maar ik kan haar kopen voor €700,- en voor €800,- komen ze haar zelfs voor de deur afleveren.
Betaal ik dan teveel of is dit juist heel gunstig?

Dan heb ik ook nog een 104 in de garage staan die nog lang niet klaar is dus ruimte is ook wel een dingetje maar daar moet ik dan maar iets op zien te vinden.
VW kever 1300 '69
Citroën GSA '83
504 C32 '78
Daf 44 '73
R16 TL '76
504GL '69
504GL '74
104 A01 '74
Avatar gebruiker
rameerholz
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 23 okt 2012, 20:56
Woonplaats: Zwolle

Re: 204 break diesel. Ja of nee?

Berichtdoor RondeB » 02 jul 2015, 08:18

Da's die op marktplaats staat neem ik aan ?

Lijkt me een eindeloos klusje....komt vast nog meer roestellende te voorschijn, met name plaatwerk rondom de achterschokerbrekers + wielophanging. Heel de techniek onderhanden nemen want staat al jaren stil, Motor niet compleet, reken op veel zoekwerk naar onderdelen voor die oude 204 dieseltjes. Die petroliestelletjes waren overigens niet zo bijster sterk ....

Kortom : project. Leuk maar je moet er wel de ruimte/tijd voor hebben. Maar dan heb je wel wat leuks :D
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: 204 break diesel. Ja of nee?

Berichtdoor 305 friesland » 02 jul 2015, 08:19

Lijkt mijn inziens erg veel geld ,als je gaat rekenen wat er bij komt alleen al aan missende delen ,kenteken actief maken en dan heb je nog een auto die er niet uit ziet .
Ook zul je remmen en banden moeten vervangen en nog hopen dat er 1 goede motor bij zit.
Maar ja is natuurlijk aan jou wat je doet.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: 204 break diesel. Ja of nee?

Berichtdoor MarcoPeus » 02 jul 2015, 09:07

Hoe is de staat van t subframe? ALS je er al een kunt vinden is t erg duur. Verder leuke auto die eens goed gepoetst moet worden maar in vrij aardige staat lijkt.
Heb je er al onder gekeken? Dorpels kunnen ook flink rotten net zoals de slotplaten achter.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 204 break diesel. Ja of nee?

Berichtdoor Martijn » 02 jul 2015, 17:04

Eerlijk antwoord? een collega heeft zo'n 204 break Diesel. Ooit gekocht bij Karel Verhoeven, maar hij rijdt er bijna niet in. Hij wil zijn auto denk ik wel kwijt. Kost iets meer maar minder dan zo'n schuurvondst opknappen. En je kunt meteen rijden....
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: 204 break diesel. Ja of nee?

Berichtdoor rameerholz » 02 jul 2015, 22:30

Dag allemaal,

Dank jullie wel voor het helpen relativeren. Trouwens bij de bezichtiging heb ik juist naar de montagepunten van de achterwielophanging, de schokbrekerbevestiging, het subframe (makkelijk te zien want er hing geen motor boven) en de slotplaten gekeken. Voor zover ik het kon zien was echt alleen de rechterdorpel verrot en was hij verder hard.
Ik heb van de koop afgezien dus als er nog iemand anders geïnteresseerd is...

Groet,

Ralph
VW kever 1300 '69
Citroën GSA '83
504 C32 '78
Daf 44 '73
R16 TL '76
504GL '69
504GL '74
104 A01 '74
Avatar gebruiker
rameerholz
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 23 okt 2012, 20:56
Woonplaats: Zwolle

Re: 204 break diesel. Ja of nee?

Berichtdoor 403diesel » 02 jul 2015, 23:43

Ik denk dat het niet zo'n verkeerde beslissing is geweest deze te laten staan. Onderdelen zijn best lastig voor deze diesels lijkt me. Er zijn er niet veel van.
Daarbij zijn deze motoren (in tegenstelling tot de grotere indenors) zeker niet de beste die je kunt hebben. Ik heb een paar mensen gesproken die er een gehad hebben en de verhalen zijn nogal wisselend. Er waren erbij die met een ton aan km echt op waren. Andere gingen wel weer lang mee. Tsja...
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten