Lars204 schreef:Mooi stel!
Begrijp ik nou goed dat je niet tevreden was over je 123 onsteking?
Wat was er mis mee?, hoor er elders alleen maar positief over, ben onderhand aan het twijfelen om er zelf ook maar eens een aan te schaffen!
Het exemplaar in de 304 is in 2014 gemonteerd door een verkoper van deze elektronische ontstekingen. Vanaf het monteren hield de auto af en toe hevig in omdat de ontsteking op dergelijke momenten geheel uitviel. Het probleem heeft men destijds niet kunnen oplossen en de particulier van wie ik de auto in november 2014 gekocht heb vond het blijkbaar niet nodig e.a. te melden. Juist de verkoper van de 123 kon me vertellen dat het probleem er al vanaf moment 1 was.
Omdat ook ik in de veronderstelling was dat zo'n gloednieuwe 123-ignition alleen maar geweldig kan zijn, heb ik alle denkbare tests rondom de ontsteking gedaan om de oorzaak van de storing te vinden. Het demonteren en schoonmaken van het contactslot was de eerste test. Vervolgens ook stapsgewijs alle onderdelen vervangen door nieuwe. Dus een kostbaar en tijdrovend test-traject... Pas toen ik als laatste test de stroomverdeler heb vervangen door een ouderwetse, was het probleem opgelost.
Op de momenten zonder storing functioneerde het prima. En de onvoorspelbaarheid van de storing maakte het ook wel lastig. Zoals ook met de elektronica in moderne auto's het geval is, werkt het meestal feilloos maar komen er ook storingen voor.
Het apparaat is nu onderweg met het verzoek e.a. onder garantie te repareren. Wordt vervolgd...