wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Riko

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor svanderplas » 07 mei 2019, 21:19

Ik had vanmiddag eventjes wel dat ie liep.maar niet bleef lopen...

En nu totaal niets meer.

Ik heb de auto 2 a 3 weken terug hierheen gehaald rijdend maar groot onderhoud o.a. startmotor.moest vervangen worden. Dus inlaatspruit stuk eraf.

En de starter naar dynamokabel vernieuwd..die wqs gesmolten en koper lag open zag ik gewoon.

Verdet alle vloeistoffen ververst en bobine bougies etc ook vervangen. Met de 123 ontsteking er nu bij...

Ik weet t niet meer.
Alles nogmaals vanavond los gehad vd bobine ..filmpjes bekeken van leenapk 123ignitionshop en nog t wilt niet
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor svanderplas » 07 mei 2019, 21:20

Opening verder en rotor wijzen naar cilinder 1 klopt ook gedaan helpt niet
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor RobinHoed » 07 mei 2019, 23:36

Mb trac schreef:FF het klepdeksel eraf en kijken of de rotor in de verdelerkap naar de bougiekabel van de 1ste cylinder wijst wanneer de tuimelaars van de 4de cylinder op overlappen


Heb 2 linkerhanden en die fout ooit gemaakt met de 203. Motor rond gedraaid tot de geplaatste pen naar beneden viel ervan uitgaande dat dit juiste positie was, nog niet wetende dat dit ook op een andere cilinder gebeurt. Totdat ik de tip kreeg om te kijken of rotor naar bougiekabel eerste cilinder wees, toen werd het duidelijk.

Maar dit kun je toch helemaal niet doen met een elektronische ontsteking of werkt die ook met een rotor?? Persoonlijk zou ik de oorspronkelijke ontsteking terugplaatsen, kun je ook weer variabele wegstrepen in je onderzoek.

1) de elektronische ontsteking
2) de rotor positie op cilinder 1 die je kunt checken
3) juiste aansluiting bougieskabels die je drie keer checkt bij terugplaatsen op oude verdelerkap

Geen verstand van techniek trouwens, maar vind oorzaakanalyses leuk om te doen.

Deduction, dear Watson :-)





Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
203 - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
3008 GT 1.6 THP - 2010 "Nachtmerrie"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 498
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor svanderplas » 08 mei 2019, 06:16

Oude ontsteking terugolaatsen is geen optie helaas
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor jacqabe » 08 mei 2019, 13:37

RobinHoed schreef:Deduction, dear Watson :-)

‘Having gathered these facts, Watson, I smoked several pipes over them, trying to separate those which were crucial from others which were merely incidental.’ :-)

Punt voor punt alles nog eens nalopen en uitsluiten.
Soms zie je iets simpels over het hoofd.
Als je in het noorden woont dan wil ik gerust eens kijken.
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1243
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor svanderplas » 08 mei 2019, 21:49

Helaas woon ik bij rotterdam

Kleppendeksel vd 304 eraf gehaald. BDP van cilinder 1 proberen te vinden en net daarvoor dan de verdeler goed zetten.... werkt niet
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Vorige

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten