wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 25 okt 2011, 23:16

risky schreef:
Harrie schreef:
risky schreef:ff een lampje tussen de minpool en de min van de accu dan kan je zien of de 304 een lekstroom heeft.
als hij brand heb je een lekstroom en anders niet :wink:
mvg
welke minpool? en een lampje heeft weerstand, dus kleine lekstroom zie je dan niet...
het testlampje moet dus zo klein mogelijk qua Wattage zijn, bijv. 3W of 5W ( stadslicht ).
Een Multimeter is het ENIG juiste middel voor zo'n meting.
En een accu is zelfontladend. Na een tijdje is de opgeslagen energie veel minder, en bij oudere accu's gaat dat erg snel !
grt, Harrie
een priklampje(geen ledlampje) harrie je weet wel waar je stroom mee meet :mrgreen:
Ik vind ook dat je deze goede manier van meten voor die gene die niet zoveel verstand van electra en multimeters heeft niet moet afbranden :!:
want dmv dat lampje kan je via de zekeringen pefect uitzoeken waar de fout zich bevindt.
je haald de minpool van de accu en je zet het prik/proeflampje tussen minpool van de accu en die van auto
dus kort gezegt je kan heel goed met een lampje meten en natuurlijk niet de minpool weer op de accu doen met het lampje ertussen
want dan kan je niet meten :wink:
mvg
Wil je dat in het vervolg dan ook zo omschrijven ? Het was n.l. totaal niet duidelijk!
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor risky » 26 okt 2011, 00:31

oftopic


Harrie daar heb jij weer gelijk in nu ik het terug lees :mrgreen:
Was niet echt een duidelijke tip de eerste keer
maar dit werkt toppie als je het doet zoals de 2e keer beschreven.
mvg
ontopic :D
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 27 okt 2011, 19:37

Toch maar weer ff off topic heren elektroliten!! :D
Als je zo'n trafo achtig-iets hebt waar je bijvoorbeeld een draagbare lamp van 12 volt mee oplaad, kan je daar ook de accu mee opladen??
Ik heb wel een acculader maar ik vroeg het me af !!
Of moet er dan een diode-achtig iets tussen bijvoorbeeld of is deze totaaaal ongeschikt!!
Het door jullie omschreven testje is zelfs door mij begrepen dus is het waarschijlijk iedereen nu wel helemaal duidelijk..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 27 okt 2011, 23:52

janbachee schreef:Toch maar weer ff off topic heren elektroliten!! :D
Als je zo'n trafo achtig-iets hebt waar je bijvoorbeeld een draagbare lamp van 12 volt mee oplaad, kan je daar ook de accu mee opladen??
Ik heb wel een acculader maar ik vroeg het me af !!
Of moet er dan een diode-achtig iets tussen bijvoorbeeld of is deze totaaaal ongeschikt!!
Het door jullie omschreven testje is zelfs door mij begrepen dus is het waarschijlijk iedereen nu wel helemaal duidelijk..
gr Jan.
Jan, staan er symbolen op? 12V = of 12V_ ? liggend streepje ( 2 boven elkaar ) is Gelijkspanning ( die moet je hebben )
Als er 12V ~ op staat is het wisselstroom, maar dat lijkt me onmogelijk als deze bestemd is om een acculamp op te laden.
Wel geschikt ALS druppellader om een volle accu vol te houden, maar NIET om een lege of halfvolle accu te laden !!
Advies voor iedereen: Een goed acculader ( Einhel ) is niet duur ( bouwmarkt ), en laadt met gamak 4A tot 8A, en is beveiligd !!
Dat trafootje van jouw zal aan een lege accu snel gaan roken, stinken en in de fik vliegen.. en dan gaat de stop er uit en zit Jan in het donker.. :roll:
niet doen dus, een goede lader kopen :!: :!: :!: grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 28 okt 2011, 09:00

Dank je Harrie, ik blijf het moeilijk vinden die stroompjes.. :D Maar inderdaad om een accu op peil te houden.. Ik heb een goede lader hoor en die slaat af wanneer de accu vol is maar bijdruppelen schijnt niet verkeerd te zijn om een accu in goede conditie te houden..
De bus en panda worden gebruikt dus geen probleem maar de 203, 304, J7, heftruck niet altijd of staan regelmatig een poos stil.
De 203 heb ik de massasleutel omgedraaid maar de accu is zoals je schrijft zelf ontladend.. Ik heb hier en daar nog een paar van de laders liggen van oude telefoons enz enz..
Vandaar mijn :idea: . Maar het moet wel vertrouwd zijn natuurlijk maar ik denk dat er meer zijn met dit probleem!!
Hoe doe jij dit Harrie? Accu nu en dan met de lader op peil brengen??
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 28 okt 2011, 12:40

janbachee schreef:Hoe doe jij dit Harrie? Accu nu en dan met de lader op peil brengen?? gr jan
accu van J7 staat in de garage,
gaat 2 maal per maand aan de Bosch acculader. cabrio's staan in de stalling, zonder lader.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor risky » 30 okt 2011, 11:34

janbachee schreef:Dank je Harrie, ik blijf het moeilijk vinden die stroompjes.. :D Maar inderdaad om een accu op peil te houden.. Ik heb een goede lader hoor en die slaat af wanneer de accu vol is maar bijdruppelen schijnt niet verkeerd te zijn om een accu in goede conditie te houden..
De bus en panda worden gebruikt dus geen probleem maar de 203, 304, J7, heftruck niet altijd of staan regelmatig een poos stil.
De 203 heb ik de massasleutel omgedraaid maar de accu is zoals je schrijft zelf ontladend.. Ik heb hier en daar nog een paar van de laders liggen van oude telefoons enz enz..
Vandaar mijn :idea: . Maar het moet wel vertrouwd zijn natuurlijk maar ik denk dat er meer zijn met dit probleem!!
Hoe doe jij dit Harrie? Accu nu en dan met de lader op peil brengen??
gr jan


Een tip voor .jou Jan :mrgreen:
Als je de auto een tijd niet wil gebruiken moet je de minpool los halen.
dan zijn er geen gebruikers en blijft de accu langer vol.
Want een klokje een radio enz blijft een beetje stroom gebruiken als een auto dan 3 weken stil staat loopt hij mooi daarop leeg.
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 30 okt 2011, 13:17

Is een idee Dirk, maar de moet ik ook m,n klokje weer gelijk zetten.. :cry: Ik weet niet wat nu beter is voor m,n accu.. Blijven aktiveren of juist zo weinig mogelijk aktief.. Helemaal ontladen en wegzetten is volgens mij niet de beste optie..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 30 okt 2011, 14:35

janbachee schreef:Ik weet niet wat nu beter is voor m,n accu.. Blijven aktiveren of juist zo weinig mogelijk aktief.. Helemaal ontladen en wegzetten is volgens mij niet de beste optie.. gr Jan.
nee, NIET geheel ontladen en wegzetten!
bij langdurige opslag/stilstand MIN- accupool los en e.v.t. een druppellader er aan. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor roelof » 05 nov 2011, 19:43

Vandaag een nieuwe accu gekocht en geplaats. Ze start weer als een dolle!

Meteen even een lekkere rit gemaakt van Zuidwest naar Zuidoost Friesland (naar m'n ouders). Nu de laadstroom nog even (laten) checken.
Wie kan me vertellen waar het metertje op het dashbord (204) ergens moet staan tussen de - en +? Als ik rijd zonder stroomverbruiker staat de wijzer tegen het plusgebied, zodra ik het licht ontsteek daalt de meter in het middengebeid, maar dan iets dichter naar de min...
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor chr. » 05 nov 2011, 20:19

roelof schreef:Vandaag een nieuwe accu gekocht en geplaats. Ze start weer als een dolle!

Wie kan me vertellen waar het metertje op het dashbord (204) ergens moet staan tussen de - en +? Als ik rijd zonder stroomverbruiker staat de wijzer tegen het plusgebied, zodra ik het licht ontsteek daalt de meter in het middengebeid, maar dan iets dichter naar de min...


Hou er rekening mee dat verlichting en airco, dit laatste nvt voor de 204 groot verbruikers zijn.
dus dan is het logisch dat het metertje richting de - gaat.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor roelof » 06 nov 2011, 10:11

Ik heb de laadstroom bij Kwikfit nog even laten testen. Bij stationair lopen is die 12,5 volt, en dat is laag. Dan staat inderdaad het metertje op het dashboard ook het min gebied. Bij gas geven stijgt de waarde wel. Ik denk dat ik het nog maar even aankijk, voor de boel weer los te schroeven.

Dank voor de reactie trouwens.
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor tjark63 » 06 nov 2011, 12:12

roelof schreef:Ik heb de laadstroom bij Kwikfit nog even laten testen. Bij stationair lopen is die 12,5 volt, en dat is laag.

Eenheid van stroom = Ampere, eenheid van spanning = Volt. Wat jij hebt gemeten is de accu spanning, dat is dus iets anders dan laadstroom. Voor een gelijkspanningsdynamo is 12,5 Volt bij stationair lopen overigens niet zo vreemd, als je een beetje gas geeft moet de spanning wel oplopen naar zo'n 13,6Volt.
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor roelof » 06 nov 2011, 22:00

Ja, dom van me.
En natuurkunde was nog wel mijn één na beste vak op school.
Maar al zo lang geleden.....

Maar inderdaad de laadspanning is gemeten en volgens het apparaat was die "onvoldoende".
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 09 nov 2011, 00:21

ach, wat een apparaat aangeeft.. ? "onvoldoende" ?
zoals Tjark al schreef, wat is de laadspanning bij hogere toeren ??
12,5 Volt bij stationair is wat laag, maar kan voldoende zijn, als dat meteen oploopt als de motor meer toeren maakt.
Bij de oude regelaars kan het bakelieten kapje er af ( bevestiging nadien vernieuwen door korte M3 boutje + moertje ) ;
en door het exentriek onder het veerblad van de bovenste contactpunt iets te verdraaien, is de laadspanning in te stellen.
De regelaar regelt de veldspanning ( Field, "F" ) waardoor de veldwikkeling meer of minder bekrachtigd wordt, en zo
meer of minder spanning door de dynamo laat leveren. De laadstroom ( Ampère , "A" ) wordt bepaald door de conditie
van de accu. Leeg = veel laadstroom, volle accu = weinig laadstroom.

De contactpuntjes in de regelaar staan dus in zeer hoog tempo te klapperen: open - dicht.
controleer ook de staat van die puntjes: ingebrand ?

ik vermoed echter, dat de koolborstels versleten zijn !
een revisiebedrijf kan die vervangen, en meteen de collector schoonmaken en e.v.t. opzuiveren.

204 bouwjaar 1969 heeft volgens mij nog ene gelijkstroomdynamo.. dus zoek een goede specialist
in dynamo- en startmotor-revisie !
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor chummy dj » 09 nov 2011, 00:36

Mooie Peugeot's heb je !!
Avatar gebruiker
chummy dj
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 13 sep 2008, 16:16
Woonplaats: belgie

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 09 nov 2011, 00:40

chummy dj schreef:Mooie Peugeot's heb je !!

WIE bedoel je ?
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor 604peugeot » 09 nov 2011, 00:56

hoi harrie.ik weet wel iemand die dat kan maken voor jou,maar dat is wel hier in de buurt.of is het te ver weg van jouanders gaat het over. :D :D gr willy
ik ben zelf bezig met een peugeot 604 gti aan het restaureren van bj 1983 brons kleur
604peugeot
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 08 jan 2011, 22:29
Woonplaats: grave

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 09 nov 2011, 13:38

604peugeot schreef:hoi harrie.ik weet wel iemand die dat kan maken voor jou,
maar dat is wel hier in de buurt. Of is het te ver weg van jou, anders gaat het over. :D :D gr willy
:?: :?: hoezo?
de vraag / probleem was niet van mij. Ik repareer alles zelf voorzover dat mogelijk is. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor risky » 09 nov 2011, 15:26

tjark63 schreef:
roelof schreef:Ik heb de laadstroom bij Kwikfit nog even laten testen. Bij stationair lopen is die 12,5 volt, en dat is laag.

Eenheid van stroom = Ampere, eenheid van spanning = Volt. Wat jij hebt gemeten is de accu spanning, dat is dus iets anders dan laadstroom. Voor een gelijkspanningsdynamo is 12,5 Volt bij stationair lopen overigens niet zo vreemd, als je een beetje gas geeft moet de spanning wel oplopen naar zo'n 13,6Volt.


Nou.. zonder gebruikers is dit veel te laag
Stel je staat voor de stoplichten met je lichten aan blower aan enz..
dan word er niets bijgeladen nog sterker je bent gewoon je accu aan het leegtrekken dan.
Een beetje kou over de accu en dan kan je de auto aanduwen :mrgreen:
stationare 13,8 volt dan het is goed
het mag wel iets minder zijn bij een wat ouder system met aparte spannings regelaar maar niet onder de 13v

P/s Je meet wel degelijk het laadvermogen van de dynamo via de accu met draaiende motor
als het een verse accu is kan het maar zo zijn dat hij helemaal niet laad en dat er 12/5 volt in de accu zit
op de dynamo staat trouwens ook wat hij moet laden
meestal 14 volt zonder tussenkomst van de accu
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor 604peugeot » 09 nov 2011, 18:11

sorry harrie verkeert gelezen. :D :D
ik ben zelf bezig met een peugeot 604 gti aan het restaureren van bj 1983 brons kleur
604peugeot
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 08 jan 2011, 22:29
Woonplaats: grave

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 10 nov 2011, 00:04

Harrie schreef:
Ik repareer alles zelf voorzover dat mogelijk is. grt, Harrie

En de tijd kan vinden om het te doen!! 1 projectje staat al een mooi poosje te wachten.. :D
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor tjark63 » 12 nov 2011, 13:48

risky schreef:
tjark63 schreef:
roelof schreef:Ik heb de laadstroom bij Kwikfit nog even laten testen. Bij stationair lopen is die 12,5 volt, en dat is laag.

Eenheid van stroom = Ampere, eenheid van spanning = Volt. Wat jij hebt gemeten is de accu spanning, dat is dus iets anders dan laadstroom. Voor een gelijkspanningsdynamo is 12,5 Volt bij stationair lopen overigens niet zo vreemd, als je een beetje gas geeft moet de spanning wel oplopen naar zo'n 13,6Volt.


Nou.. zonder gebruikers is dit veel te laag
Stel je staat voor de stoplichten met je lichten aan blower aan enz..
dan word er niets bijgeladen nog sterker je bent gewoon je accu aan het leegtrekken dan.
Een beetje kou over de accu en dan kan je de auto aanduwen :mrgreen:
stationare 13,8 volt dan het is goed
het mag wel iets minder zijn bij een wat ouder system met aparte spannings regelaar maar niet onder de 13v

P/s Je meet wel degelijk het laadvermogen van de dynamo via de accu met draaiende motor
als het een verse accu is kan het maar zo zijn dat hij helemaal niet laad en dat er 12/5 volt in de accu zit
op de dynamo staat trouwens ook wat hij moet laden
meestal 14 volt zonder tussenkomst van de accu
mvg


De oude 404's met gelijkstroomdynamo trekken inderdaad de accu leeg bij stationair draaien, zelfs zonder ingeschakelde verbruikers. De amperemeter geeft dat ook duidelijk aan. Die 14,4 Volt geldt voor wisselstroom dynamo's, niet voor de oude DC dynamo's.
Je meet trouwens geen laadvermogen maar spanning, vermogen kun je met een universeelmeter niet direct meten, dat is immers spanning x stroom en daar moet je dus twee metingen voor doen. Helaas goochelen veel mensen met electrische groot- en eenheden :wink:, ook op dit forum.
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 12 nov 2011, 23:39

risky schreef:P/s Je meet wel degelijk het laadvermogen van de dynamo via de accu met draaiende motor
nee, SPANNING, in Volt. Vermogen is Volt x Ampère = Watt.
risky schreef:op de dynamo staat trouwens ook wat hij moet laden , meestal 14 volt zonder tussenkomst van de accu
nee, niet op de oude.
Alleen op modernere dynamo's met ingebouwde regelaar. En als die thyristor doorslaat, kan zo'n dynamo wel 32 Volt of meer leveren.... :evil:
Gauw terug naar onze oudjes en 204/304 .
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor risky » 12 nov 2011, 23:53

tja monteur van de nieuwe generatie dynamo`s Harrie :mrgreen:

Tjark ik weet hoe het heet en werkt
maar in de volksmond/monteurswereld word het laden of laadvermogen genoemt
moet je tegen de klant zeggen ik ga ff volt x spanning x ampere meten dan word er gezegd (wat :?: :mrgreen:
met een universele meter kan er prima gemeten worden op volt de accu is 12 volt word er meer gemeten dan word er bij geladen 1+1=2:wink:
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

VorigeVolgende

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten