trillen voorwielen bij > 100 km/h maar niet altijd

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

trillen voorwielen bij > 100 km/h maar niet altijd

Berichtdoor peter_l » 25 okt 2004, 14:52

Afgelopen weekend de 204 van mijn vriendin een lange rit laten maken van Hoorn naar Brussel en via Limburg weer terug, dus veel op de snelweg. Voor zitten nieuwe Kleber banden, gebalanceerd.
Soms kan er 120 km/h gereden worden zonder problemen maar soms begint het stuur dan gigantisch te trillen, dat verdwijnt pas bij 100 km/h. Soms begint het trillen meteen al bij > 100 dus ook bij 105, 100 enzo.

Nu lijkt mij dat wanneer het balanceren niet goed gedaan zou zijn het trillen altijd zou gebeuren, het is nu echter half om half. Op zich niet onoverkomelijk want een 204 rijdt boven de 100 toch minder prettig maar ik heb liever alles gewoon goed. Iemand een idee waarin ik dit kan zoeken? Auto is overigens recent APK goedgekeurd en de wiellagers zijn ook goed.
peter_l
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 01 jun 2004, 07:42
Woonplaats: Amsterdam

Re: trillen voorwielen bij > 100 km/h maar niet altijd

Berichtdoor micheldeman » 25 okt 2004, 18:29

peter_l schreef:Afgelopen weekend de 204 van mijn vriendin een lange rit laten maken van Hoorn naar Brussel en via Limburg weer terug, dus veel op de snelweg. Voor zitten nieuwe Kleber banden, gebalanceerd.
Soms kan er 120 km/h gereden worden zonder problemen maar soms begint het stuur dan gigantisch te trillen, dat verdwijnt pas bij 100 km/h. Soms begint het trillen meteen al bij > 100 dus ook bij 105, 100 enzo.

Nu lijkt mij dat wanneer het balanceren niet goed gedaan zou zijn het trillen altijd zou gebeuren, het is nu echter half om half. Op zich niet onoverkomelijk want een 204 rijdt boven de 100 toch minder prettig maar ik heb liever alles gewoon goed. Iemand een idee waarin ik dit kan zoeken? Auto is overigens recent APK goedgekeurd en de wiellagers zijn ook goed.


Hmm, zou het kunnen zijn dat beide wielen toch niet goed uitgebalanceerd zijn, dat wanneer ze hun door hun onbalans elkaar juist kunnen versterken of tegenwerken (opheffen)? Je wielbouten zitten toch ook niet los zeker? Geintje...
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten