Restauratie peugeot 204 cabrio

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Restauratie peugeot 204 cabrio

Berichtdoor matthijskruithof » 07 jan 2012, 13:47

Ik ben Matthijs, 20 jaar en ik kom uit Putten. In het dagelijks leven ben ik student autotechniek in Arnhem en mijn hobby is het sleutelen aan klassiekers. Ik heb een Unimog 406 uit 1982 en ik werk voor mijzelf als elektricien en monteur voor klassiekers (o.a. Ds, kever etc.)

Sinds eind 2010 ben ik in het bezit van een Peugeot 204 cabrio uit 1968. Ik heb hem in België gekocht bij een man die al met de restauratie bezig was maar er geen gat meer in zag. Hij had hem totaal gedemonteerd, hem laten stralen en er een nieuwe bodem ingelast. Ik heb hem dus in kartonnen dozen deze kant op gehaald. Aan de carroserie was verder nog wel veel werk, er moesten nieuwe achterspatborden (veeeeel werk) op komen en ook moest er nog het een en ander uitgedeukt worden. Ook het uitlijnen van het plaatwerk was een flinke klus.

Op technisch gebied heb ik ook niet stil gezeten. De achteras was door de belg gereviseerd, de voorwielophanging heb ik zelf gedaan. Net als de remmen voor. Ook had de originele 1100 een vastloper gehad en aangezien ik er een extra 1300 bij kreeg heb ik die maar ingebouwd. Een 1100 reviseren komt nog wel als ik daar weer geld en tijd voor heb, het revisiesetje heb ik in ieder geval vast.

Ondertussen is de auto terug van de spuiter en zit het interieur er in. Ik hoop hem volgende week of die week erop aan het lopen te krijgen! Ik ben nu trouwens erg blij met mijn mappen vol met documentatie. Als je iets niet zelf uit elkaar gehaald hebt is het soms best lastig om de volgorde van monteren goed te bepalen.

Hier nog een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Ik had nog een paar vraagjes. Ik heb er gordels bij gekregen. Maar je hoeft ze toch niet in te bouwen? Kan alleen maar een afkeurpunt zijn. En waar kan ik het beste een nieuw zeiltje voor mijn dakje aanschaffen? Ik zoek een zwarte.