Ben de afgelopen week weer erg veel met de peugeot bezig geweest. Even een tussenstand:
Accubak gemonteerd.
Voorraam gemonteerd.
Elektra nagelopen, aangesloten en sommigen dingen gerepareerd.
Ontsteking nagekeken.
Massakabel gemaakt en geplaatst
Grootste gedeelte van de koelvloeistofslangen gemonteerd.
Nieuwe bougies.
Aantal contactjes gesoldeerd.
Stoelen gemonteerd en ingevet.
Nog een aantal losse onderdelen gespoten
Nieuw brandstoffilter gemonteerd.
Nieuwe brandstofleiding gemonteerd
Vlotter nagekeken.
1100 ventilator pasgemaakt voor op een 1300.
Nieuw oliefilter gemonteerd
En nog een hele hoop kleine dingetjes
Wat nog moet gebeuren voordat ik kan rijden:
Motorolie.
radiateur aansluiten
Koelvloeistof.
Nieuwe rotor en verdeelkap monteren.
Nieuwe reactiestangetjes voor het schakelmechanisme maken.
Ik had alleen nog een vraag. Ik heb ben normaal een man van de diesels dus van ontstekingen heb ik niet heel veel verstand en omdat ik een ander blok gemonteerd heb moest ik het een en ander aanpassen.
Nu heb ik het zo gedaan: Contactslot -> weerstand ->bobine (+) -> bobine (-) -> huis onder de verdeelkap -> contactpuntjes en condensator. Maar omdat er nu een 1300 met elektronische ontsteking in zit heb ik wat aan moeten passen. Uit het nieuwe huis komen 3 draden maar aan de ontsteking in het huis zitten er maar 2 gemonteerd. Ergens komt er dus een draad bij en ik vermoed dat dat een massa is. Ik heb het nu zo gedaan: Contactslot -> weerstand ->bobine (+) -> bobine (-) -> witte draad naar de elektrische ontsteking -> bruine draad op de massa, samen met de extra draad.
Kan ik zo veilig starten of blaas ik meteen de bobine op? Klopt het dat ik nu geen condensator meer nodig heb?
Alvast bedankt, Groet matthijs