project 304 break

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

project 304 break

Berichtdoor RondeB » 07 okt 2014, 20:56

Zowww, nouwwww, gôh...... is het er dan toch van gekomen, ik heb na een pauze van zo'n 20 jaar weer een "oudere jongere" qua Peugeot. Vanmiddag is de 304 break van Jan-04 hier aankomen waaien. 8)

Jan heeft er geen tijd en ruimte meer voor, ik ook niet maar toch, tis toch ook jammer om 't ding verloren te laten gaan. Moeders mooiste is 't niet en zal het ook nooit meer worden, daarvoor zit er gewoon te veel werk aan. Wat wel kan is het ding weer wegklaar maken en functioneel opknappen. Dure spuiters en massa's nieuwe onderdelen ga ik er niet aan spenderen. Gewoon simpel low budget projectje voor de stille uurtjes in de winter, dat is het plan. Ik zal m'n best doen regelmatig verslag te doen van de vorderingen.

Vanavond het eerste rondje om de auto gemaakt om eens voorzichtig te inventariseren wat ik nou eigenlijk heb staan...eerste conclusie : hoop werk maar als je de lat niet al te hoog legt lijkt het te doen.
Het plaatwerk vraagt aandacht. De " opknapbeurt" die de a'damse eigenaren uitgevoerd hebben was niet helemaal geslaagd. Spuitbus spuitwerk over alles heen en foute kleur. Roest is er ook op de bekende plekken: gaten in de billen (slotplaten achter) en in de schokbrekerkolommen achter. Zorgelijk puntje..... :shock: :-| Carrosserie overspuiten doe ik niet, waarschijnlijk kwast/rol ik het plaatwerk (donker) groen (nee geen legergroen :lol: ). De originele metallic lichtgroene kleur vind ik niet mooi (heb ooit al een 304 SLS gehad in die kleur) en is ook niet makkelijk bij te werken, niet handig dus. Overigens vind ik originaliteit in dit soort gevallen niet ook zo belangrijk, tis geen 01/02/03. Tot slot : het interieur meurt behoorlijk naar ouwe vrouwen.....maar ook dat is wel op te lossen.
De techniek...tjah...Het motortje loopt dus niet. Nadat het blok in elkaar was gezet bleek dat de krukas wel errug zwaar rond ging. Volgens Jan is de axiale speling van de krukas of van het primair motortandwiel niet goed afgesteld....zou kunnen. Ik denk dat ik het blokje er maar weer uitlepel en het vliegwielhuis demonteer zodat ik op dat punt wat kan controleren. Hoe het verder met de techniek gesteld is; geen idee. Jan heeft al een hoop gedaan, dat wel.

Voorzichtig maar eens op zoek naar wat belangrijke en minder belangrijke onderdelen : een goede type velg (zit 1 foute onder) bruin skai hoofdsteunen, twee wielkapjes, twee koplampen, remslangen, revisiesetje HRC en wat klein grut om de boel weer draaiende te krijgen.

Komt wel goed allemaal. Ennuhhhh.....ook weer lid van de PCN intussen 8)
Afbeelding
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: project 304 break

Berichtdoor 305 friesland » 07 okt 2014, 21:02

Nou Ron dat is wel wat anders dan een 02 of 03 serie maar toch mooi dat je weer een peugeot pruts project het ,dat was wel weer hoog tijd .
Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken , hij is hier al eens rijdend bij mij op de dam geweest met Jan als eigenaar maar is al weer een poos geleden.
we zien wel wat het word ,het is mij wel ontgaan wat er aan het blok gedaan is ,had toch water in de olie zo ver ik het mij kan herrinneren .
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: project 304 break

Berichtdoor RondeB » 07 okt 2014, 21:07

EyyHans...De cilindervoetpakkingen zijn vervangen....daarvoor is de boel uit elkaar geweest. En inderdaad, we zien wel wat het wordt, zoals ik al zei : de lat ligt niet hoog.
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: project 304 break

Berichtdoor Harrie » 08 okt 2014, 00:07

heej Ron :D
gefeliciteerd met deze 304 Break :wink:
onder jouw vakkundige handen komt dat wel goed.
welkom terug bij de PCN 8)
met vr. groet, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: project 304 break

Berichtdoor Steven- » 08 okt 2014, 00:13

Gefeliciteerd, Ron. Leuk dat je deze van Jan over hebt genomen! Succes met het opknappen! :D

Gr. Steven
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: project 304 break

Berichtdoor Gilletti » 08 okt 2014, 07:53

Veel hobbyplezier met de Break!

Als je nog een achterbankje zoekt, ik heb er nog eentje liggen waar ik niks mee doe.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: project 304 break

Berichtdoor RondeB » 08 okt 2014, 13:58

@ Gilletti/wgsverstoep/ Harrie

Heren, dank u :-)

@Gilletti zo te zien is het bankje wel in orde...wel zoek ik de bekleding in de bak, die is vuil en zit onder de groene spuitbuslak..
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: project 304 break

Berichtdoor RondeB » 09 okt 2014, 19:56

Vanmiddag mooi weer in Friezenland en viel een order weg waardoor ik onverwachts een paar uur had om de 304 wat verder/serieuzer te bekijken...

Omdat ik wel iets ervaring heb met 04tjes en ik al wat roest sporen had gezien in de kont ben ik maar begonnen met de bekleding uit de kofferbak te halen om te zien wat dat te verbergen had. Als het daar al direct totaal verrot is komt de overweging om er maar gewoon niet aan te beginnen snel dichterbij. Ooit had ik een '75 204 break diesel (met vloerschakeling!) die ook wat rottigheid had in de achterschokbrekerkolommen, voordat ik 't besefte was ik bezig de hele kont te vernieuwen. Achteraf zonde van de tijd/geld want er waren voor veel minder veel betere breakjes te vinden. Maar goed, het werd dus wederom schrikken, ik wist 't :roll: Ook weer flinke rottigheid in de schokbrekerkolommen zie de foto's.
Dusssss...wat nu? Na een uurtje koffie, klant die binnen kwam lopen en een paracetamolletje besloten om me eerst maar eens met de rest van de auto bezig te houden. Als er nog meer ellende opduikt speelt dat uiteraard in negatieve zin mee in de latere beslissing. Valt 't mee....tjah... :-)
Bekleding voor en achter er uit, bodem viel 100% mee, geen gaten, wel wat beginnende roest maar op te lossen. Toen het volgende 04-puntje : buitendorpels er af en de binnendorpels goed bekijken. Wederom een meevaller, de buitendorpels gingen redelijk makkelijk los, zelfs de 3 m6 boutjes. Links natuurlijk iets makkelijker dan de rechts, de plaskant...wat zal er ook veranderen in 20 jaar :roll:Ze zijn wel bijna aan hun eind, hier en daar al wat dicht gesmeerd en krom. Denk toch dat ik ze maar verder opknap en gewoon weer terug plaats. De binnendorpels/kokers zijn aangeroest maar hard :shock: uitgebreid beklopt met een hamertje bolkop, nergens er door heen. Subframe is al vervangen dus behalve extra roestpreventie vraagt die weinig aandacht. De vaak verrotte keienvanger is nog goed bruikbaar. Allen achter is de snor behoorlijk dicht geplamuurd en ziet de onderliggende plaat er ook verdacht uit. Plaatwerk is verder niet mooi. Portieren zijn niet vlak, plamuursporen en roest. Voor en achterschermen gaan nog.

Eigenlijk zou ik de achteras er ook onderuit moeten halen zodat ik de ophangplaatdelen ook goed kan beoordelen....maar dat gaat me een stap te ver.Voor m'n gevoel ga ik eigenlijk al weer te ver. M'n doel met deze auto is een levensduur verlenging, geen complete restauratie. Wat ik met die schokbrekerkolommen ga doen, ik weet het nog niet. Wel weet ik dat ik 't ding nog een kans geef, de 304 is net niet te ver heen om 'm op de hoop te gooien, kan er nog best wat plezier van hebben na wel weer een hoop werk. :lol:
Afbeelding
Afbeelding

M'n 204 break diesel projectje 1994? , heeft daarna nog jaren in Groningen rond gereden, kan helaas 'm niet meer terug vinden....
Afbeelding
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: project 304 break

Berichtdoor joospeugeot » 09 okt 2014, 20:51

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 24 mei 2016, 04:11, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: project 304 break

Berichtdoor RondeB » 09 okt 2014, 21:02

Ohww maar ik zie 't niet als een tegenslag hoor....in principe is er voor alles een oplossing.....En nu vind ik 't allemaal nog niet dramatisch genoeg om de handdoek in de ring te gooien, dit is een hobbyprutsprojectje. Wel een paar maanden terug m'n 405sri die ik al 19 jaar had voor minder roest naar de sloop gebracht.
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: project 304 break

Berichtdoor MarcoPeus » 09 okt 2014, 22:52

Voor zo'n doorgewinterde sleutelaar en roestbuster als jij Ron is dit toch een appeltje-eitje niet?
Jammer dat je de 405 weg hebt gedaan inderdaad maar zo gaan die dingen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: project 304 break

Berichtdoor 305 friesland » 13 okt 2014, 08:59

Er staat nog exact zo,n zelfde 304 op marktplaats in amsterdam ,ook zelfde kleur ,motor goed interieur redelijk en carrosserie slecht voor 295 euro.
Mischien heb je er wat aan prijs nog een beetje drukken en motortje zo overzetten en vracht onderdelen over.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: project 304 break

Berichtdoor RondeB » 13 okt 2014, 09:17

Heb 't gezien, jah...zitten zo te zien de juiste onderdelen aan die ik nodig heb...alleen hoe krijg ik dat ding weer hier....heb weinig tijd nu....

Ben gisteren nog ff bezig geweest met kaal maken van de carrosserie, bumpers d'r af, trekhaak weg,interieur verder leeg... echte rottigheid lijkt zich te beperken tot de schokbrekerkolommen achter, stukje vloer onder de B-stijl links en rechts en wat plekjes in de billen... eventueel linker achterscherm en snor achter vervangen, vrees dat als ik de achterschermen demonteer er nog wel het één en ander tevoorschijn komt, het project begint alweer uit de klauw te lopen :cry:
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: project 304 break

Berichtdoor 305 friesland » 13 okt 2014, 11:47

Een auto om de kar te trekken heb je wel dat kan de exspert wel ,een kar heb ik wel dus het is nu tijd en geld wat bepalend is ,het scheelt scheelt je natuurlijk wel tijd als het motortje goed is dan hoef je die niet meer te maken en heb je ook nog eens een vracht onderdelen over en ik den na slopen ook nog krap 100 euro aan oud ijzer.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: project 304 break

Berichtdoor RondeB » 18 okt 2014, 21:53

Het 304tje wat op marktplaats stond maar aan me voorbij laten gaan 8) heb m'n handen al vol aan dit gebakje :lol:
De vrije zaterdag besteed aan verdere afbraak van de auto, motor er uit gehaald, achterschermen er af en het hele ding schoongemaakt met de hogedrukspuit. Eigenlijk zouden de voorschermen er ook af moeten maar voorlopig wacht ik daar mee. Nu is goed zichtbaar waar de ellende zit aan de carrosserie en heb ik ook een goed plaatje van wat er nog moet gebeuren aan de techniek.

Eerst maar de techniek.....
-remmerij is voor zo goed al nieuw, achter bruikbaar. wel moeten er een aantal remleidingen vervangen worden.
-voorwiel ophanging vraagt werk. Jan heeft al het één en ander gedaan aan het stuurhuis, da's wel klaar. Het subframe is daarbij ook vervangen maar moet er weer onder uit. De roest bescherming is niet 100% , als ik 't zo laat kan de hele grap over 2 jaar opnieuw. Linker aandrijfas is kapot, 1 stofhoes gescheurd en 1 gewricht draait niet lekker. Linker wiellager is ook dubieus, dus vervangen. Voor de zekerheid en het is toch al half los gaan de veerpoten ook door de mangel.
-de motor moet nagekeken, ik meen dat Risky de voetpakkingen van het blok had vervangen ?
-achterwiel ophanging ....tjah ...Op het eerste gezicht lijkt 't wel goed. Veerpoten er onder uit en nakijken als ik aan het lassen toe ben.
-Benzinetank vertrouw ik niet, waarom zit er een dik filter voor de carburator? staat niet op de onderdelentekening.... en er zit roest op de tank....

Carrosserie....De grootste kopzorg 8)
-het losse plaatwerk: voorschermen zijn niet roestvrij en deukerig, portieren hebben roest aan de onderzijde,,buitendorpels zijn opknapbaar. De achterschermen liggen al in de bak, die zijn verrot. Motor- en achterklep zijn bruikbaar. een plaatje van een auto gaat 't nooit meer worden dus ik denk dat ik er maar het beste van ga maken, wel moet ik andere achterschermen hebben....wie?
-binnenschermen voor hebben wat roestige punten maar met wat fantasie is dat nog wel te redden. Zelfde gaat op voor de binnendorpels.In de bodem zit links en rechts ter hoogte van de B-stijl rottigheid, moet nieuw stuk in.
-Komen we aan de kont :shock: Net zoals destijds bij m'n 204 break zit daar de echte ellende. Schokbrekerkolommen verrot, links en rechtsachter in de kofferhoeken 2 gaten, de bovenste kokers in de binnenschermen achter zijn krokant en ook het plaatdeel achter de achterlichten.De slotplaten (billen) hebben wat roest maar is op te lossen. de achterkoker met daar op geschroefd de snor is redelijk hard maar vraagt aandacht. Het plaatwerk rondom de achteras bevestiging ziet er nog goed uit maar hou m'n hart vast voor het moment dat ik die as er onder uit schroef :?

Dussss.....Bijna niks aan de auto is zonder werk :( wel wat ruig voor een "winterprutsklusje" . Het technische deel is mooi voor de donkere avonden. Het plaatwerkdeel baart zorgen, vooral de hoeveelheid werk. Als ik 't een beetje netjes wil doen gaan er de nodige uren laswerk in zitten. Behandeling van het overige plaatwerk tegen (verdere) roest ook. En dan nog de lak,vanwege het kostenplaatje gaat spuiten 'm niet worden, dat staat wel vast.

En dan nu de plaatjes...

Startpunt vanochtend
Afbeelding
motor in de touwen
Afbeelding
linker achterkant, valt nog enigzins mee, bovenste koker is krokant.
Afbeelding
rechter achterkant, ook weer die koker maar nu verder door naar beneden in de hoek onder ook door gerot. Tank bovenkant is dubieus.
Afbeelding
Afbeelding
nog een keer de schokbrekerkolommen
Afbeelding
Afbeelding
bodem onder B-stijl
Afbeelding
kofferbakhoek
Afbeelding
einde oefening voor vandaag
Afbeelding

En weer twijfel, wat nu???? doorgaan of gewoon stoppen en naar een beter breakje uitkijken??? GRAAG uw objektieve mening !!!!!!
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: project 304 break

Berichtdoor MarcoPeus » 19 okt 2014, 01:06

Een hele bubs werk inderdaad maar voor een geöeffend lasser (ben ik dus totaal niet) moet t te doen zijn. Als de vraag is of je er zin in hebt; die kun je alleen zelf beantwoorden. Of je t gaat redden in de winter als winterproject......... vraagtekens.
Als je de auto gewoon APK waardig wil maken EN je hebt de tijd EN je een roller gebruikt om m op kleur te houden/brengen i.p.v. een bezoek aan een spuiterij dan zal t wel lukken. Als je er een plaatje van wil maken zal er (veel) meer werk in gaan zitten.
Motor zal wel een aantal dagen werk zijn, als je t zelf doet en kunt althans (Niet zoals mijn projecten die er maanden over doen :oops: )
Aandrijfas en lager net zoals remmerij up to date brengen zal een dag werk zijn mits je de onderdelen hebt.
Dat filter zal wel zijn omdat er totaal geen filtratie in een 204/304 zit. Ik heb voor mijn 204 ook een filter liggen (dat r nog op moet :oops: ) omdat er niks op zit qua filtratie.
Leuk project om te volgens zeker omdat je graag foto's plaatst. Kan ik ook weer van leren.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: project 304 break

Berichtdoor 403diesel » 19 okt 2014, 01:29

Objectieve mening is mijns inziens nooit echt mogelijk met klassiekers. Echt objectief gezien is het breakje total-loss. Het laten herstellen (ik ga er nu even vanuit dat dit plaatwerk niet of nauwelijks verkrijgbaar is) zal de waarde van de auto ver overstijgen. Voor 4k euro's heb je een hele knappe als je een beetje zoekt. Tot zover de ratio.
Klassiekers hebben niks met ratio te maken; dan koop je een nieuwe auto met 3 jaar garantie om van a naar b te komen.

Het zelf vervaardigen van panelen, het inlassen etc is voor jou onderdeel van de hobby. Je wist dat er laswerk aan zat toen je de auto ophaalde, dus ik neem aan dat je dit dan leuk vind om te doen, althans, voor een stukje :mrgreen: Het is alleen een beetje meer geworden. Nog leuker dus??
Als je het zelf gaat doen zal je er een tijd mee bezig zijn. Plannen gaat als ondernemer slecht omdat vrije tijd geen vast gegeven is.
Als de 304 break de auto van je dromen is, is het prima om daar mogelijk jaren aan te besteden om er dan uiteindelijk in rond te kunnen rijden zonder dat je echt tevreden bent over het resultaat (je zegt zelf al dat dit nooit meer een mooie wordt). De investeringen kan je dan ook uitsmeren over een langere periode zodat dit ook makkelijker is. Of toch de tijd en het geld investeren in bijvoorbeeld een 403 takelwagentje waar ik je al vaker over gehoord heb en die dan helemaal goed doen.
Tsja, blijft lastig. Is een beetje hetzelfde dilemma dat ik met mijn sedan heb. Dat wordt ook nooit een mooie en in gedachte is deze al 20 keer de pers in gegaan hetgeen een rationele beslissing zou zijn. Toch kan ik het (nog) niet over mijn hart verkrijgen omdat de geschiedenis van de auto geweldig is. De auto blijft dus uit emotioneel oogpunt.

Ik denk dat je je af kunt vragen wat je met de auto wilt; redelijk tot goed het plaatwerk opknappen, plezier aan beleven en nog 10 jaar ermee rijden of bijvoorbeeld de slechte plekken een plaatje overheen zetten, zo goed mogelijk conserveren, de techniek in orde maken en er het beste van hopen.
Uiteraard kan je ook op zoek naar een betere en deze eventueel als donor gebruiken.

Tsja, keuzes, keuzes....

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: project 304 break

Berichtdoor 305 friesland » 19 okt 2014, 10:05

Tsja als ik heb zo bekijk en lees dan zou ik me echt wel bedenken wat je doet ,je bent gewoon al dingen nodig die echt geld kosten en aan de echte onkosten die je zo opsomt ben je al veel meer kwijt dan de auto waard is.
En dan heb ik het nog niet eens over het werk waar jij volgens mij toch niet erg veel tijd voor vrij kunt maken.
Speciale waarde heeft deze auto ook niet voor jou dus dat is ook niet een punt om daarom er veel geld in te steken.
Een veel oudere auto opzoeken die wel meer waard word als je er werk aan verricht dat zou ik dan liever doen
Ik weet dat jij liever dit soort werk niet doet ,en er dan halverwege en mischien 400 euro verder achter komt dat het toch maar niet moet dat is ook zonde.
Ik heb bij mijn pick up ook wel eens gedacht van moet je hier mee doorgaan of verkopen ,nu zit daar al een beetje schot in en wat kosten betreft valt dat allemaal wel mee het is hoofdzakelijk tijd en die probeer ik maar zo veel mogelijk vrij te maken.
Als je echt toch een oude auto wilt kopen zoek dan eentje op die het meer waard is dan deze en liefst met een nette buitenkant maar met ander gebrek.
De beide 204s die ik afgelopen jaren had zagen er tien keer beter uit en toch niet duur laatste sedan is weg gegaan voor 450 euro en was vrijwel apk klaar dus ja .
Maar de keuze moet je zelf maken ,ik heb hem al gemaakt voor jou en zou dat in dit geval zelf ook al lang gedaan hebben.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: project 304 break

Berichtdoor RondeB » 19 okt 2014, 11:41

Heren dank voor uw mening :D

Na een nachtje slapen denk ik dat ik het gebakje eerst nog maar een tijdje laat staan, komt tijd, komt misschien raad 8) Het motorblok ligt op de werkbank, ik ga daar eerst maar mee aan de gang, kan ik in de ondertussen tijd bedenken wat te doen met de rest.
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: project 304 break

Berichtdoor risky » 31 okt 2014, 18:47

Als heel eerlijk ben vind ik het allemaal wel meevallen .
kijk het is allemaal werk dat begrip ik
Maar ja er staat peugeot op :mrgreen: ik heb ze veel slechter gezien met veel meer laswerk Als je deze goed klaar maakt kan hij ook weer jaren mee.Succes met je beslissing owja ik heb niet de voetpakkingen vernieuwd van deze 304 of ik moet wel heel vergeetachtig aan het worden zijn.Ik zou jan hiermee helpen maar dat is er nooit van gekomen...anders had hij nu als een zonnetje gelopen ha ha
mvg
Dirk
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: project 304 break

Berichtdoor RondeB » 15 nov 2014, 16:47

Tijd voor een kleine update......

Vechtend met de gedachtes : "dit ding komt hoe dan ook weer terug op de weg" en "deB, je bent niet goed bij je hoofd" , ga ik toch maar door met dit project. 8) Een winterklusje is het allang niet meer, ik mag blij zijn als ik de boel ergens in 2016 klaar heb. Enige wat ik jammer vind is dat ik deze hele exercitie eigenlijk liever gedaan had met een 403 i.p.v. een 304.....maar goed, 't loopt nou éénmaal zo.

De carrosserie staat voorlopig onder een zeiltje buiten, een beetje roest meer of minder maakt ook niet uit. :lol:
Het motorblok ligt nu helemaal in hapklare brokken uit elkaar. Achteraf blijkt er toch wat meer aan te doen dan verwacht, op de foto is het gevolg van het gebruik van vloeibare pakking aan de cilinderbusvoet wel te zien. Gelukkig valt de toestand van het lagerwerk nogal mee, daar durf ik de gok van hergebruik wel mee aan.De cilinderkop is niet helemaal prettig vlak, weet nog niet wat ik daar mee ga doen. Het kastje "affe onderdelen" vult zich gestaag, dat geeft de hobbyist moed :D

Afbeelding

affe onderdelenkast
Afbeelding
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: project 304 break

Berichtdoor 403diesel » 15 nov 2014, 17:54

Heb je een duidelijke oorzaak kunnen vinden voor het zwaar lopen van het blok? Dat was in eerste instantie toch het probleem?

Maar snel doorwerken Ron, des te eerder kan je de 203 bakkerswagen van Hans overnemen en daar aan beginnen :mrgreen:

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: project 304 break

Berichtdoor RondeB » 15 nov 2014, 18:02

403diesel schreef:Heb je een duidelijke oorzaak kunnen vinden voor het zwaar lopen van het blok? Dat was in eerste instantie toch het probleem?


Dat zat 'm in het primaire motortandwiel.....opgelost.
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: project 304 break

Berichtdoor 305 friesland » 15 nov 2014, 22:02

Nou Ron ,valt me niks tegen je bent toch al aardig ijverig bezig aangezien je mij wel eens verteld hebt er langzaam een hekel aan te hebben om te sleutelen doet me het goed om te zien dat je al zo ver bent.
Nieuwe pakkingset er bij en monteren die hap zou ik zeggen en voor je het weet loopt hij weer.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: project 304 break

Berichtdoor RondeB » 15 nov 2014, 22:39

Heb inderdaad een hele tijd amper nog zin gehad om ook maar een steeksleutel vast te pakken.....maar de sjeu komt er weer aardig in moet ik zeggen... maar dan wel met 't oudere spul....

weet iemand toevallig waarmee ik die rode (Valma?) vloeibare pakkingmeuk kan verwijderen? lost 't op in thinner?
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Volgende

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten