Pagina 1 van 1

(Overweging) aanschaf P204

BerichtGeplaatst: 10 jun 2004, 15:41
door Jilger
Beste mensen,

Een goede vriend van me overweegt om een Paugeot 204 te gaan kopen. Hij heeft inmiddels via internet twee mooie (import) exemplaren gevonden en gaat binnenkort kijken.
Het gaat om een 204 Berline benzine van 1967 (volgens mij een GL) en een 204 Break Diesel van 1972.
Beide auto's zien er erg netjes uit en inmiddels weten we al wel waar we qua techniek op moeten letten (subframe, binnenschermen, veerschotels achter, vette koppelingsplaat en bij de diesle de compressie).
Maar hoe zit het met de onderdelenvoorziening vor deze belle voiture. Zijn er nog voldoende delen verkrijgbaar? En dan met name ook gewoon slijtagedelen (in het bijzonder voor de diesel)?
En zijn er nog andere zaken om op te letten bij de aanshcaf van een 204?
En als je hem een goede tectylbeurt geeft, is de roest dan binnen de perken te houden (ze zijn nu roestvrij en dat willen we graag zo houden)?

Kortom, alle info is welkom!

Groeten,

Jilger

BerichtGeplaatst: 10 jun 2004, 19:28
door MarcelB
Hoi Jilger

De site gevonden zie ik :lol:

gr. Marcel

BerichtGeplaatst: 21 jun 2004, 08:27
door Jilger
We hebben proefgerede met de 204 Break Diesel. Op zich was de auto goed, alleen rookte hij wel wat uit zijn carterontluchting. Kan iemand mij vertellen hoe ernstig dat is als de auto 150.000 km gereden heeft?

BerichtGeplaatst: 22 jun 2004, 14:56
door Dagobert II
150.000 km lijkt mij niet veel voor een diesel. (Als er natuurlijk netjes is mee gereden) Ik denk dat je eerder problemen met de 'randapparatuur' (dynamo, startmotor, waterpomp, etc.) kunt verwachten.

Uit de carterontluchting wil altijd wel wat rookachtig iets uit komen (een beetje als de stoom van een heet kopje water). als er echter echte rook uit komt lijkt me het niet goed.

204 Diesel

BerichtGeplaatst: 23 jun 2004, 21:24
door Martijn
Hallo allemaal,

De 204 Diesel, een bijzonder apparaat! kwam ter wereld als de kleinste dieselmotor ter wereld (1130cc) en was erg zuinig voor z'n tijd. Verwacht echter geen moderne prestaties! Helaas is de motor ook geen moderne Diesel qua betrouwbaarheid, bij 80.000 km (ja,echt!) is de koek meestal op! Uitkijken dus!

Voor de onderdelenvoorziening kan ik je uiteraard verwijzen naar de Peugeot Club Nederland en de bekende specialisten zoals Ko de Fouw.

Groeten
Martijn van Gessel

BerichtGeplaatst: 24 jun 2004, 08:15
door Jilger
Dan kunnen er twee dingen met deze auto aan de hand zijn. Of er is altijd bijzonder netjes mee gereden, of de motor is al een keer gereviseerd. De auto komt uit Italiƫ en heeft 150.000 km gereden. De motor start netjes, loopt meteen mooi op 4 cilinders en loopt in zijn hele toerengebied mooi. Het is zeker geen moderne racediesel, maar hij trok toch netjes door de versnellingen heen.

De motor wekte in ieder geval nog een gezonde indruk.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2004, 08:33
door Jilger
Op www.delest.nl kun je trouwens 3 foto's van de auto zien.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2004, 12:16
door wowo
Jilger schreef:Op www.delest.nl kun je trouwens 3 foto's van de auto zien.


En je hebt 'm gekocht zo te zien? Gefeliciteerd, mooie auto. Veel plezier ermee!

mooie auto die 204

BerichtGeplaatst: 24 jun 2004, 14:16
door Ton de Graaff
Van deze auto zal je geen spijt krijgen denk ik. Ik heb hem ook bekeken, ik kom namelijk geregeld bij Delest waar ik mijn 203 ook vandaan heb. ook de foto's van mijn 203 staan nog op de site. De motorinhoud van de diesel is overigens 1357cc met 45 din pk die een top moet hebben van tegen de 130. Om hem heel te houden zou ik (wat eigenlijk bij iedere auto moet) voorzichtig warm rijden en een kruissnelheid van 100km aanhouden.
Veel plezier met de aanschaf en wie weet zie ik hem wel bij een meeting.

Groeten,
Ton de Graaff

BerichtGeplaatst: 24 jun 2004, 16:08
door Jilger
Mijn aanstaand zwager heeft de auto inderdaad gekocht! Over ongeveer anderhalve week wordt hij geleverd. Voor zover ik weet zijn er twee diesels in de 204 geleverd. Eerst de XLD. Dat is een 1.3 diesel met 40 pk. Vanaf 1973 is er de XL4D. Dat is een 1.4 diesel met 45 pk. Voor zover ik weet zit in deze auto nog de 40 pk versie.

Ik vind het wel fijn om te horen dat iemand anders een Peugeot bij Delest heeft gekocht en er tevreden over is. De auto's die er staan zijn namelijk wel heel erg mooi, maar geen koopjes. Dus is het belangrik dat het een betrouwbaar bedrijf is (maar die indruk heb ik wel).

de 204 diesel

BerichtGeplaatst: 24 jun 2004, 17:47
door Ton de Graaff
Inderdaad had de 204 in 1972 een kleinere diesel met 1255cc en 40 DIN pk met een top van 125 km.
Afbeelding

Groeten,

Ton

BerichtGeplaatst: 29 jun 2004, 11:52
door Jilger
De auto wordt op 10 juli geleverd.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2004, 19:06
door Mark
Jilger schreef:De auto wordt op 10 juli geleverd.

Da's mooi op tijd voor de Koffieklets, zie http://vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1473#1473