door IVARIO » 01 sep 2014, 11:36
Thanks guys, ik ben ook erg trots op Herman hoor!
De terugweg is vlekkeloos verlopen. Met hevige regenval in België, dat wel.
Nog bedankt voor het strakker zetten van de gaskabel, Diego. Herman "hangt" nu enthousiaster aan het gas!
Herman rijdt echt erg goed; met 130 km/h op de snelweg geen trillingen, mooi rechtuit blijven rijden, geen piepjes noch kraakjes en genoeg fut om te versnellen...
Alleen héél lichtjes haperen bij halfgas. Nieuwe bougies zitten er al in (geen verschil), nieuw luchtfilter en benzinefilter volgen spoedig. De bougiekabels lijken me nog OK.
Vanochtend het luchtfilter eruit gehaald. Ik zag dat zelfs die van Purflux is, net als het benzinefilter overigens. Alle filters zijn dus van Purflux.
Straks naar de automaterialenzaak voor nieuwe ruitenwissers. Purflux hebben ze niet, dus bestellen op internet.
Het kapje van de rechterbuitenspiegel moet ik nog föhnen. Diego, ik houd je op de hoogte van het resultaat!
Trouwens, Diego, jij had nog zo'n originele pijp liggen voor tussen de luchtinlaat en het inlaatspruitstuk (zie foto hierboven => de lelijke metalen flexbuis)?
Ook ben ik geïnteresseerd in je oliepijlstok MET rubber. Kun je me een pb sturen, dan komen we er wel weer uit.
Alvast bedankt!
Nog drie vragen, aangezien ik hierover geen info vind in mijn boeken en het voor mij de eerste keer gaat worden:
1) Ik wil mijn remvloeistof vervangen. Welke remvloeistof dien ik hiervoor te gebruiken? Dot 4, Dot 5, of nog iets anders?
2) Ook de versnellingsbakolie wil ik verversen. Welke versnellingsbakolie dien ik te gebruiken? Gewoon 80W90, of iets anders?
3) Joos bemerkte dat de portieren wat verticale speling hebben. Is hier wat aan te doen en zo ja, hoe?
Groeten van Ivar, die steeds meer 205-minded wordt!
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983