Who, Herman? Talking 'bout my generation

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor joospeugeot » 04 feb 2015, 14:33

dat roken uit de uitlaat is wel normal bij dit koude weer. dus daar zou ik me geen zorgen om maken.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor CinqCentCinq » 04 feb 2015, 15:15

Niks aan de hand Ivar, het koude weer en redelijk vaak korte stukjes rijden zijn de oorzaak van de stoom en een beetje sludge bij Herman! :wink:
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Evert G.D » 04 feb 2015, 16:05

Sludge is vaak een probleem als je veel korte ritten maakt. Af en toe eens een flinke rit maken voor je plezier is de beste - en meest aangename - oplossing! :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 05 feb 2015, 08:22

Bedankt, mannen, ik ben gerustgesteld!

Gr.,
Ivar
Laatst bijgewerkt door IVARIO op 16 feb 2015, 00:09, in totaal 1 keer bewerkt.
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 15 feb 2015, 23:57

Afgelopen weekend naar Gent geweest, de geweldige stad waar ik in 2000 - 2001 twee jaar heb gewoond.
Toen we weg wilden gaan, stond dit bakbeest in een straatje geparkeerd. Het is een Lincoln. Heb Herman er maar even naast gezet om de lengte van de Lincoln cq. het gebrek daaraan van Herman te verduidelijken...

Afbeelding
Afbeelding

Nog iets anders... tijdens dat tripje naar Gent heeft blijkbaar de middelste draaiknop (die van de ventilator) het begeven. Daar kwamen we gisteravond achter bij een uitstapje naar een etentje in Mechelen. De rechtse draaiknop (van de temperatuur) doet nu trouwens ook niks meer, maar dat zal wel het gevolg zijn van het falen van de middelste draaiknop? Herman is trouwens een 1.4L Génération van 1997.
Heb er nog niet naar gekeken, maar zou het een zekering kunnen zijn? Welke andere functies zitten er dan ook nog op dezelfde zekering? at wetende kan ik gemakkelijk checken of het inderdaad de zekering is.
Of is dit een veel voorkomend probleem? Ik heb wel eens gemerkt dat je de middelste draaiknop met een beetje beleid moet ronddraaien, anders had ik wel eens de indruk dat ie vrij eenvoudig kapot gedraaid zou kunnen worden.

Ik moet er eens naar kijken, zodra het euvel wat hoger op het prioriteitenlijstje komt te staan.

Ondertussen zijn alle tips, suggesties en soortgelijke ervaringen welkom!

Gr.,
Ivar
Laatst bijgewerkt door IVARIO op 11 mei 2015, 23:28, in totaal 1 keer bewerkt.
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor CinqCentCinq » 16 feb 2015, 01:11

Gave foto's Ivar! :D

Als je de draaiknop van de aanjager vanaf het midden naar rechts draait bedien je daarmee een sleepcontact dat over een paar weerstandsbanen schuift zodat de aanjager, via de kachelweerstand, "weet" hoe snel hij moet draaien.

Volledig naar rechts is op volle snelheid ventileren of verwarmen.

Als je deze knop vanaf het midden volledig naar links draait stop je de ventilator en sluit je via een kabel en een klep de buitenlucht af waardoor er ook geen ventilatie of verwarming meer kan plaatsvinden omdat er geen stuwende lucht meer is.

Deze knop heeft dus niet direct met de verwarming te maken maar kan dus wèl invloed hebben als deze de verkeerde kant op (naar links) staat! Dus weet je zeker dat je de knop naar rechts draait?

Welke zekering het eventueel is weet ik even niet maar als er één stuk is kun je dat bij een 205 makkelijk zien.


Het aanzetten van de verwarming gaat met de rechter knop waarmee je de klep naar de altijd warme kachelradiateur opent of sluit.

Het zou in een extreem geval kunnen dat de bedieningskabels en de ventilator het in één keer begeven hebben maar dat kan ik me gezien de goede staat van Herman niet echt voorstellen... :wink:
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 17 feb 2015, 13:37

Bedankt, Diego

Ik laat nog iets weten zodra ik er aan toe kom de ventilator te checken.
Zal nog eventjes duren, vrees ik...eerst mijn inbouwkast (af)maken...

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Steven- » 17 feb 2015, 14:04

Leuke foto inderdaad, wat een contrast. Die Lincoln Continental is in mijn ogen het perfecte voorbeeld van hoe het Amerikaanse algemene autoconcept van toen (big sizes, big cubic inches) in de jaren '70 leidde tot minder mooie creaties dan voorheen. Als ik die Continental vergelijk met de Continental van de jaren '60, een fraaie sedan of cabriolet met suicide doors, dan vind ik dit exemplaar eigenlijk een beetje een oversized log schip. En zou zijn er nog veel meer voorbeelden. Uitzonderingen daar gelaten, maar doe mij maar een Amerikaan uit de jaren '50 of '60 (en dan bij voorkeur een compact-car).

Terug naar Herman! :wink:
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 18 feb 2015, 14:22

Herman vindt off-topic gaan prima: mijn voorkeur betreffende Amerikaanse auto's gaat uit naar de jaren dertig en vooral veertig.
Mijn vader had in de negentiger jaren trouwens een Ford A van 1930.
Erg leuk om daarin te rijden; drie versnellingen en dubbelklutsen met tussengas. En ontstekingsvervroeger en handgas op het stuur.
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Evert G.D » 18 feb 2015, 16:49

Amerikanen hebben niet zozeer m'n interesse, behalve pick-ups. Dat vind ik gewoon een prachtig autotype. Met de Dodge Ram Pick-up als favoriet, maar ook de oudere pick-ups van Dodge vind ik mooi. Al kan een 202, 203, 403, 404 of 504 pick-up mij ook flink bekoren! :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Steven- » 18 feb 2015, 18:20

Amerikaanse pick-ups zijn inderdaad erg gaaf. In Europa natuurlijk een carrosserievariant die nooit populair geworden is, in Amerika juist enorm veel verkocht. :wink:

Met de jaren '30 en '40 heb ik zelf niet zo heel veel, al vind ik het wel weer interessant hoe de auto-industrie na WO II weer opgang kwam met de Woody's, waarbij delen van de auto met hout waren afgewerkt door een gebrek aan plaatwerk door de oorlog.

Zelf heb ik erg veel interesse voor de rock 'n roll-periode in Amerika in de jaren '50 en ook nog wel jaren '60. De auto's van toen vind ik ook gewoon schitterend. De welvaart die in Amerika zoals vanzelfsprekend aanwezig was na de oorlog droop er gewoon vanaf, veel chroom, staartvinnen, alles moest groot zijn en noem het verder maar op!
Verder heb ik ook nog een speciale voorliefde voor het merk Rambler, waarin Hudson en Nash zich eind jaren '50 verenigde. Hudson is natuurlijk vooral bekend van de schitterende Hornet, Nash wat minder, ondanks dat Pininfarina zich over diverse modellen heeft ontfermd. In de jaren '60 was Rambler behoorlijk succesvol (vooral in het compactcar-segment) en verantwoordelijk voor diverse mooie creaties. Zo vind ik de American Convertible van 1961 erg geslaagd en de Classic Coupé van 1965 staat ook erg hoog bij mij in het vaandel. Bij beiden lag er standaard een smeuïge 6-pitter onder de kap, maar ook een smallblock V8 behoorde tot de opties.
Ik vind dit een leuk merk omdat het eens iets anders is dan the Big Three (GM, Chrysler, Ford). Maar ik kan er volgens mij nog wel een paar uur over doorgaan, ik zal jullie een verder pleidooi besparen. :lol:

The Big Three zelf hebben natuurlijk ook ontzettend veel moois op de markt gebracht en ik ben ook een liefhebber van muscle cars uit de tweede helft van de jaren '60. Vanaf de jaren '70 werd het voor mij steeds minder en dat is wat mij betreft nooit meer goed gekomen. :wink:
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Evert G.D » 18 feb 2015, 19:50

Nu je 't toch over Rambler hebt, Renault heeft ook nog een Rambler-model in z'n gamma gehad, de Renault Rambler. Dan wel op z'n Frans uitgesproken, als 'Ram-blèr'. Zeldzaam model trouwens. Ooit eens een gezien op een Franse autoshow.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Steven- » 18 feb 2015, 20:02

^^Die ken ik ook zeer goed, sterker nog, we hebben er thuis ooit één uit 1965 gehad. Heb daar ooit eerder al eens iets over geschreven, maar daar komt mijn voorliefde voor Rambler dus ook deels vandaan. Renault was met Rambler een alliantie aan gegaan en mocht van Rambler de Classic in licentie assembleren (in België) met een Renault-logo erop. Renault was namelijk op zoek naar een opvolger van de Frégate in de jaren '60 en dacht het zo op te lossen. Het inzetten van een Amerikaan daarvoor was niet zo verstandig, in Europa sloeg het helemaal niet aan. Volgens mij was 'ie simpelweg te groot en te duur voor Europese maatstaven.
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Evert G.D » 18 feb 2015, 20:16

Zou best eens kunnen, dat deze 'badge-engeneering' Renault te groot en de duur was. Net als de Simca Vedette indertijd, een Ford Vedette onder de naam / logo van Simca. Ook nooit echt een succes geworden. :roll: Helaas, want zo'n Simca Vedette vind ik eigenlijk best mooi. :shock: Ssst... Niet verder vertellen. :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 27 feb 2015, 21:30

Zo, heb vanmiddag na het werk buiten in het zonnetje even gekeken waarom mijn interieur-ventilator het niet meer deed.
Wat bleek, de draaiknop was kapot:
Afbeelding
Ik heb deze gelijmd en verwisseld met de linker draaiknop, die minder stroef draait. Voorlopig gaat het goed.

Omdat ik toch bezig was, wilde ik het kapotte lampje vervangen wat achter de draaiknoppen zit:
Afbeelding
Helaas, ik kreeg het lampje er niet uit.
Wie kan mij zeggen hoe het moet?

Verder in navolging van enkele forummers ook even de blower losgehaald en ja, ook bij mij zaten er een paar kleine blaadjes in.

Tenslotte het ruitensproeier-reservoir eruit gehaald. Er dreef wat vreemd vlokkerig spul in het water. Heb dit eruit gehaald en gevuld me officiële ruitensproeiervloeistof.
Was nog best een gepriegel om het reservoir te demonteren; de accu en een zwart vierkant doosje moesten wijken en er was weinig ruimte om het reservoir eruit te manoeuvreren.
Natuurlijk viel er ook een boutje naar beneden, maar die heb ik teruggevonden. Verder zag alles er best goed uit: nauwelijks tot geen roest.

Gr.,
ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor CinqCentCinq » 01 maart 2015, 02:13

Aha, een gebroken knop was het probleem! Het komt vaker voor maar vraag me niet waarom... Ik heb ze inmiddels wel op voorraad voor het geval dat! :wink:

Verder heb je zo te lezen ook nog wat andere nuttige dingen kunnen doen, top! :-)
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 02 maart 2015, 13:41

Ja, lekker rommelen. Leuk!

Ik herhaal nog even mijn vraag: wie kan mij zeggen hoe ik het kapotte lampje (zie foto hierboven) dat achter de drie draaiknoppen in het midden van het dashboard zit, kan vervangen?
Heb al gedraaid en getrokken, maar ik krijg het er niet uit...
Ook al geprobeerd het hele plaatje er uit te krijgen, maar dat is ook (nog) niet gelukt.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor CinqCentCinq » 02 maart 2015, 13:58

Het is de bedoeling dat je alleen het gloeilampje eruit haalt Ivar, compleet met de fitting is niet nodig en dat lukt zo niet. Laat de printplaat alsjeblieft gewoon zitten! :wink:

Je kunt het lampje voorzichtig met een klein punttangetje beetpakken en er aan trekken. Als hij klapt is dat niet erg en meestal heb je daarna nog meer grip op het lampje ook! :-)

De lampjes zijn 12 volt en 1,2 watt "steeklampjes".

Afbeelding
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 03 maart 2015, 08:35

Hartelijk dank weer, Diego!

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 06 maart 2015, 14:03

Vanmiddag op zoek naar achterremslangen voor Herman en een paar van de eerder genoemde lampjes.

De APK verloopt op 4 april en aangezien Joos en Diego tijdens Marco's Café et Voitures evenement zagen dat er scheurtjes in de remslangen zaten, zal ik dit maar (laten) vervangen.
Voor de APK moet ik naar NL, dus het zou mooi zijn mocht Herman er in één keer doorkomen, dan hoef ik niet nog eens terug (en vrij te nemen).
Ik ga naar Hapert, dat ligt net over de grens en is maar 66 km van Heist.

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Steven- » 06 maart 2015, 15:49

Oké Ivar! Hopelijk komt Herman er in in 1x doorheen. Was Baarle-Nassau niet nog dichterbij geweest trouwens? Wel grappig, op de APK-pagina van de website van dit autobedrijf uit Baarle staat een 205'je op de foto.
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 09 maart 2015, 09:33

Hey Steven

Bedankt voor het meedenken. Je hebt gelijk, het is 13 km dichterbij dan Hapert...
Inderdaad grappig dat van de twee auto's die op hun website staan, eentje er een 205 is!
Misschien moet ik er daarom en vanwege de kortere afstand maar naar toe.
Hoewel... de drie mensen van de garage uit Hapert maakten wel een hele relaxte indruk aan de telefoon en het bedrijf is erg gemakkelijk te vinden; de snelweg af en hup, ik ben er al bijna.
En lekker rijden met Herman doe ik ook graag...

Gisteren het kapotte dashboardlampje (achter de draaiknoppen) vervangen. Ik kreeg het kapotte er eerst niet uit getrokken, maar met wat ducttape rond het glaasje geplakt had ik veel meer grip en was het zo gepiept.

Gisteren ook twee achterremslangen van TRW (aftermarket) gekocht bij automaterialenzaak AKC in Heist. Nu ben ik 64 EUR lichter en twee slangen rijker. Dure krengen hoor! Wat me opviel is dat de slangen volgens de verpakking blijkbaar op maar twee types auto passen: de 205 en .... de 304 ?!
Laat ik die nou toevallig allebei hebben...

Zaterdag een tochtje met Nora (304) gemaakt naar de oldtimerbeurs in Antwerpen. Vond de beurs niet veel aan. Erg eenzijdig, met voornamelijk dure sportwagens en luxe merken (tientallen Porsches 911 en veel Mercedes-Benz, Jaguar en ander luxe spul. Bijna geen modale oldies. Hier en daar een mini en 1 x Renault 4 (voor bijna 7.000 EUR en niet eens in nieuwstaat). Verder nog een volledig originele vla-kleurige VW bus typ twee uit circa 1977 Westfalia met 85K EUR op de klok voor .... 35.000 EUR?!
Slechts twee Peugeots: 2 x 403 cabrio op de Belgische Peugeotclub stand.
Het leukst vond ik nog een "nieuwe" Ford Taunus uit 1976 met 900 km op de teller. Deze heeft samen met nog een aantal andere nieuwe Fords jarenlang gestaan in een opgedoekt Ford agentschap in Duitsland. Er lag een artikeltje uit een oldtimerblaadje hierover in de kofferbak; erg leuke vondst!
Verder nog een paar echte oldies: een Oakland uit 1916 voor 17.500 EUR, een prachtige Nagant (van Belgische makelij) uit 1917, een super Minerva (ook Belgisch) uit dezelfde periode, die toendertijd gemakkelijk met Rolls Royce kon concurreren en een Cadillac uit 1905 als oudste van de show.
Ook leuk: een schitterend gerestaureerde NSU ... scooter! Nooit geweten dat die door NSU gemaakt zijn. Prachtig modelletje.
Conclusie: 16 EUR entree vond ik vrij prijzig. Volgend jaar maar overslaan...

Daarna lekker met mijn beste vriend door Antwerpen getoerd; prachtig weer, dakje omlaag, zonnebrillen op, terrasje pakken, pizza'tje eten ... 8)
Afbeelding
Gisteren in de tuin: the spring is in the air...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IVARIO op 11 mei 2015, 23:31, in totaal 1 keer bewerkt.
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Steven- » 09 maart 2015, 11:48

Ach, als het gevoel bij die garage in Hapert goed is zou ik dat gewoon doen. En qua reistijd zal het inderdaad weinig uitmaken omdat Hapert pal langs de A67/E34 ligt en je voor Baarle nog een stuk binnendoor én om Turnhout heen moet. :wink:

IVARIO schreef:Daarna lekker met mijn beste vriend door Antwerpen getoerd; prachtig weer, dakje omlaag, zonnebrillen op, terrasje pakken, pizza'tje eten ... 8)

Klinkt heel goed! Kan niet wachten totdat ik weer met mijn CJ kan gaan rijden. Dit zal vermoedelijk volgende maand gaan gebeuren.. 8) :wink:
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor MarcoPeus » 09 maart 2015, 12:07

Leuk dat je je zo goed geamuseerd hebt in Antwerpen Ivar. Jammer dat de beurs aan zich tegen viel. Valt mij ook op bij de beurzen van tegenwoordig. Het is meer geënt op de rijke VUTter of babyboomer die wat te verteren heeft.
De "schuurvondsten" duiken overal op en worden tegen recordprijzen verhandeld. Gewoon omdat het kan. Het hobbywerk wordt zo'n beetje in een hoekje geduwd onder 't mom van "laat hun er ook maar eens aan ruiken" maar de hoofdprijs handelaren voeren de boventoon.
Zo was t enkele jaren geleden op de beurs in Essen, vorig jaar op t MECC in maastricht en nu dus ook op die van jouw.
De toegangsprijzen rijzen ook de pan uit. op t MECC durft men al 19,50 te vragen voor entree p.p. en 12,50 parkeren. Dat is mij te gek om gewoon maar naar wat duren auto's te kijken, in Brummen bij The Gallery kan dat voor niks.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 09 maart 2015, 13:28

Klopt, Marco.

Ik ga liever naar openlucht oldtimerevenementen. Veel meer diversiteit en meer het mekka van de hobbyisten.

In Waalwijk schijnt er een soortgelijk bedrijf te zitten als The Gallery. Ze stonden ook op de beurs en blijkbaar hebben ze een showroom met wel 250! oldtimers...
Niet om reclame voor ze te maken, maar wellicht leuk voor de forummers om eens te gaan kijken: E & R Classics heet het bedrijf. Mooie website.

De uitgever (?) van Klassiek & Techniek, Benno Schmidtz, stond trouwens ook op de beurs.
Leuke man, waar je goed mee kunt lachen. Hij vertelde dat ie net terug was van een toertocht door Scandinavië, waar ie tweede was geworden (als bijrijder). Op dat moment kwam er een Belgische bezoeker bij staan. Benno vertelde dat ze een paar keer bijna een aanrijding hebben gehad, met "antilopen". Mijn vriend en ik wisten hem er - sympathiek als we zijn - op te wijzen dat die beestjes toch meer in Afrika voorkomen dan in de Noorse bossen. Goed, het ging natuurlijk om elanden en rendieren, maar soit. Hij vertelde dat chauffeurs in het hoge Noorden een mes in de auto moeten hebben, omdat het bij wet verplicht is dat de dieren na een aanrijding uit hun lijden verlost worden.
Vervolgens zegt de Belg: ik heb ook al lang een groot broodmes in de auto (Peugeot 404) liggen. Mijn vriend en ik kijken elkaar veelbetekend aan, waarop mijn vriend met een grijns zegt: "ik dacht dat het slechts een grap was, maar het is dus ECHT waar!". Waarop de Belg vraagt: "Wat is waar?" Waarop mijn vriend antwoord: "Dat Belgen een mes in de auto hebben om de bocht af te snijden!" Allemaal erg gelachen, ja ook de Belg! :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door IVARIO op 09 maart 2015, 16:04, in totaal 1 keer bewerkt.
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

VorigeVolgende

Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten