Zoooo, weer even een update na een aantal lange dagen sleutelen...
Besloten om wel de kop eraf te halen omdat er een vermoeden was dat de koppaking lek zou zijn, na eenmaal daar aangekomen te zijn bleek dit dus ook het geval te zijn. Er kwam behoorlijk wat druk op mijn KVS systeem te staan doordat mijn compressie weg lekte... Omdat mijn compressie ook niet top was ben ik wat dieper gaan graven in mijn blok...
Eerst maar eens het lijstje bekijken met de compressie waarden die ik had.
Even een overzicht van de onderdelen (er waren ook nog rubbers voor de zuigerbussen aanwezig alleen niet op de foto
)
Gelijk maar begonnen aan het karwei, uiteraard eerst de olie eruit laten lopen:
De boel uit elkaar...
Niks geks te zien aan de zuigers van boven
Carterpan eraf:
En dan uiteindelijk de zuigers eruit:
En één van de boosdoeners:
Zo gezegd zo gedaan, nieuwe ringen er tussen van Goetze...
En vervolgens de carterpan weer helemaal schoon gemaakt en voorzien van een nette nieuwe pakking.
Daarnaast nog even de mogenlijkheid genomen om de oliepomp een kleine reiniging te geven, buiten de foto's.
En met de zuigers en de pomp weer op hun plek het onderblok even bekeken op onevenheden met een strakke liniaal en een voelertje.
En de kop..
Beide assen weer op tijd gezet en de nieuwe pakking er tussen...
Zo gezegd zo gedaan... Nog even de klepspeling gecontroleerd na montage met de nieuwe bouten, en viola. Om het af te maken weer voorzien van volledig nieuwe olie en KVS.
Nieuwe krukassensor erin:
En dan na het afbouwen het moment van de waarheid:
In één keer starten en ze loopt weer prachtig, er was wat rook te verwachten omdat alles goed was ingesmeerd. Een behoorlijke verbetering stationair is ook duidelijk te merken.
Kortom, een waardevolle klus.
Nu eerst maar eens even proberen te genieten van een goede nacht rust.
Mvg, Orin.