Motor slaat niet meer aan

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Motor slaat niet meer aan

Berichtdoor RG1992 » 12 jul 2017, 00:55

Gisteren heb ik één van mijn twee RG's gestart na heel wat maanden stilstand. Na een kwartier stationair gedraaid te hebben ben ik wat rond gaan rijden op privé terrein. Tot zover geen problemen. Na een minuut of 8 rondjes te hebben gereden dreigde ineens de motor af te slaan. Ik gaf wat gas, waardoor de motor weer oppakte, maar 3 seconden later viel de motor alsnog uit. Omdat de accu kapot is heb ik de auto steeds gestart met behulp van startkabels. Nadat de motor stil gevallen was heb ik dus ook weer de 206 ernaast gezet om de RG te starten. De motor had wat moeite met starten, maar na een seconde of 8 sloeg hij alsnog aan. Even snel sloeg hij echter ook weer af. Na 4 pogingen om hem opnieuw te starten heb ik hem lopend weten te houden door het gas erop te houden en de motor op toeren te houden. 50 meter verder sloeg de motor echter alsnog af tijdens het rijden. Hierna heb ik hem niet meer gestart en heb ik hem naar zijn 'staanplaats' geduwd.
Vanmiddag heb ik de auto opnieuw proberen te starten, maar zonder succes. Ik ging er vanuit dat het probleem lag bij het brandstofpomp relais, maar met het relais was niks mis. Ook de brandstofpomp zelf bleek prima te functioneren. Hij zoemde zoals het hoort en als je de aanvoerslang naar de injectie unit los haalt spuit er onder druk benzine uit als je het contact aanzet. Vervolgens heb ik remmenreiniger rechtstreeks in de injectie unit gespoten en toen sloeg de motor direct aan. Aan de ontsteking ligt het dus ook niet. Daarna heb ik de hele injectie unit en bijbehorende stekkers gereinigd. Dit alles was eigenlijk overbodig aangezien ik de unit recent vervangen heb en toen al alles uitgebreid schoongemaakt heb.
Ik heb de auto weer proberen te starten, wederom zonder succes. Ik sta echt voor een raadsel...

De feiten:
De eerste problemen deden zich voor met een warme motor en kwamen volledig onverwacht. De motor liep prima en gaf geen enkele waarschuwing voor het afslaan (ook geen lampjes op het dashboard).
Ook met koude motor (24 uur later) blijft het probleem zich voordoen en krijg ik de motor alleen gestart op remmenreiniger, waarna de motor ook meteen weer afslaat.

Alle tips zijn welkom, ik kom er zelf niet uit.
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Motor slaat niet meer aan

Berichtdoor Eric_Huising » 20 jul 2017, 21:02

Klinkt toch als een defecte pomp, tussen de pomp en aansluiting op de tank zit een rubberen slang die door droog staan wil scheuren, en dus druk verliest.
Dus pomp demonteren en deze slang controleren.
Eric_Huising
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 13 sep 2014, 21:53

Re: Motor slaat niet meer aan

Berichtdoor ~Orin » 20 jul 2017, 22:38

Je brandstofpomp relais is nagekeken neem ik aan?
Afbeelding
Avatar gebruiker
~Orin
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 31 maart 2014, 17:56
Woonplaats: Midwoud

Re: Motor slaat niet meer aan

Berichtdoor RG1992 » 21 jul 2017, 12:53

De brandstofpomp bouwt druk op en ik hoor hem ook zoemen. Als je de toevoerslang van de injectie unit los trekt en het contact aan zet dan spuit de brandstof er ook goed onder druk uit. Zowel de pomp als het relais zouden volgens mij dus in orde moeten zijn...

De injector spuit 0,0 brandstof in, dus het lijkt me dat het alleen kan zitten in elektrische circuit of de injector zelf. De injector heb ik inmiddels al wel ultrasone gereinigd, maar dit maakte helaas geen verschil.
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Motor slaat niet meer aan

Berichtdoor pauldevries » 21 jul 2017, 21:29

Omdat de accu kapot is...


vervang die maar eens eerst, van een kapotte accu krijg je de meest vreemde storingen...
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten