Pagina 1 van 1

nieuw 1400XS blok

BerichtGeplaatst: 01 nov 2004, 18:58
door Malle Pietje
Ik zou graag willen weten of iemand weet waar ik een nieuw(2e hands natuurlijk) 205 1.4 XS motorblok met versnellingsbak kan vinden en hoeveel zoiets kost. Ben min of meer op zoek en vraag me af of dit heel lastig is om te vervangen als semi techneut en hoeveel zoiets kost. Iemand enig idee?

BerichtGeplaatst: 01 nov 2004, 21:08
door Gilletti
Misschien dat iemand nog een blokkie heeft liggen?

Anders kun je de lokale sloop proberen. Deze 75 pk 1.4-tjes zijn veel geproduceerd en zat o.a. ook in de 106 en 309 (en diverse Citroëns).
Een paar Peugeot sloop-specialisten zijn Klijnstra in Nagele en Jonkhart in Hilversum.

BerichtGeplaatst: 01 nov 2004, 21:42
door 205GRIFFE
Zoals Gilletti ook al aangeeft, die blokkies zijn er genoeg.
Je zou op de sloop of op marktplaats etc kunnen kijken of doe een oproep op de onderdelenlijn ofzo.

Maar je zou deze vraag ook op één van de Peugeot (GTI) forums kunnen zetten. De ervaring leert namelijk dat je dan sneller aan aardig materiaal kan komen. Ik denk dat het blokkie totaal echt niet meer dan 150-200 euro zou mogen kosten.

Forum 205 GTI Club
http://www.205gti.nl/forum/index.php

Forum Peugeot GTI Club Nederland
http://www.peugeotgticlub.nl/index.php

Forum Peugeot Sport Club
http://www.peugeotsportclub.nl/nl/forum/index.php

Succes ermee.

Grt. Martijn :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 01 nov 2004, 22:47
door 205GRIFFE
Dit is misschien ook leuk om er in te hangen. :wink:

Klik hier

Grt. Martijn :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 02 nov 2004, 00:22
door jon
Ze zijn ook heel veel in bx-en geleverd, dus vraag er 's naar bij een (franse auto's) sloperij.

Moet lukken.

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 02 nov 2004, 00:38
door Malle Pietje
:o :D Bedankt zeg! Kan weer een possje vooruit met zoeken!

BerichtGeplaatst: 02 nov 2004, 00:44
door Malle Pietje
Is het trouwens een beetje te doen, een volledig blok vervangen met behulp van een Haynes? Of moet je dan eigenlijk wel een professioneel technicien zijn>

BerichtGeplaatst: 02 nov 2004, 00:50
door 205GRIFFE
Als je een goede ruimte hebt, een beetje tijd en gezond verstand dan moet het toch wel lukken denk ik. Je haalt eerst als voorbeeld het oude blok eruit. Het is dan erg handig om alles wat je loshaalt direct labelt zodat je alles kan herleiden adhv het oude blok. org ook voor een digitale camera zodat je alles kan vastleggen op de foto, kan altijd handig zijn als "naslagwerk" en is ook leuk om te hebben natuurlijk. Voor later. :wink:

Heel veel succes ermee.

Grt. Martijn :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 02 nov 2004, 07:23
door Gilletti
Check wel even of alle ophangpunten overeen komen.
Weet niet zeker of dat voor alle Peugeots en Citroëns gelijk is. :!:

BerichtGeplaatst: 02 nov 2004, 10:35
door jon
Die blokken kun je 1 op 1 overhangen. Alleen hoe dat zit met een blok uit een bx, met die lhm pomp enzo, dat weet ik niet. Maar ja, ik denk dat je daar snel genoeg achter komt. En inderdaad, als je niet zo veel ervaring hebt, is het handig om alles wat je losdraait te labelen. Ik zou je willen helpen, maar hé, ik ben malle pietje niet!

:wink:
Succes ermee.


Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 02 nov 2004, 21:57
door graddus
Overbouwen is geen probleem, zolang je logisch kunt nadenken en een beetje geduld hebt. Gewoon stap voor stap werken tot je alles los hebt. Bij inbouw omgekeerde volgorde. Gewoon durven is het devies!

BerichtGeplaatst: 02 nov 2004, 22:19
door Malle Pietje
Gewoon durven is het devies!

op die manier heb ik tot nu toe altijd alles kunnen oplossen, dus bedankt voor de motivatie! :P

BerichtGeplaatst: 03 nov 2004, 15:36
door Bert
aan de hoofdweg zuid nr 64c in Nieuwerkerk aan den IJssel zit autohandel/ demontage bedrijf J.C. Snoei, ( is van oorsprong een peugeot sloper ) die waarschijnlijk de motor die je zoekt wel heeft liggen.