Zo, vandaag ben ik weer eens met de Génération bezig geweest!
Toen ik afgelopen maandag een rondje aan het rijden was hoorde ik steeds een vreemde rammel naast me tegen/in de voordeur als ik tegen de harde wind in reed. Waar komt dat dan vandaan...?
Vervolgens kijk ik eens goed in de spiegel en toen zag ik het ineens: de handgreep aan de buitenkant bleek op en neer te klapperen!
Het veertje wat de greep naar beneden moet drukken bleek grootendeels verdwenen te zijn door de roest...
Dinsdag ben ik naar mijn vaste sloperij gereden en daar heb ik uit de 2 al langer aanwezige Générations voor de zekerheid de linker handgrepen, die zowaar nog wel een goede veer hadden, gedemonteerd.
Vandaag heb ik 1 van de 2 handgrepen in die van mij gemonteerd zodat het klapperen weer verleden tijd is!
En zoals bij veel 205jes zit er ruimte op de scharnierpennen waardoor de deur gaat hangen. Het optillen van de deur terwijl deze iets open staat zodat hij omhoog "knakt" heeft wel gewerkt maar nooit 100%. Uiteraard moet je dan de scharnierpennen vervangen maar ik heb daar nog geen zin in gehad...
Omdat de deur toch open was heb ik in plaats daarvan de onderste bouten in de deur uit het scharnier geschroefd zodat ik een vulplaatje tussen de deur en het scharnier kon doen. Dit vulplaatje heb ik gemaakt van een op maat geknipt stuk van m'n oude ANWB lidmaatschapspas met 2 geboorde 10 millimeter gaten erin.
Het resultaat is dat de deur nu weer mooi recht hangt en na het opnieuw afstellen van de slotvanger veel makkelijker sluit!