205 1.6 AUT valt willekeurig uit

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

205 1.6 AUT valt willekeurig uit

Berichtdoor Jasmijn » 05 jul 2016, 14:18

Hallo allemaal,

Vandaag de auto opgehaald en naar huis gereden. 25km lang ging het goed, schakelde goed over en reed super!
Totdat de auto opeens uit het niets uit viel.

Geen gepruttel voor het uitvallen, geen gekke lampjes, accu zit goed vast incl de accupolen, geen water bij de accu of motor geweest.

Als ik hem nu start loopt die even en valt die weer uit. Wacht ik 10 seconden en start ik hem weer loopt die gewoon goed totdat die weer uitvalt. Hij valt bij iedere snelheid uit, maakt niet uit of het stationair is of dat je 50 rijd. Potje bij de carterontluchter schoon gemaakt en de onderkant van de oliedop. Zat allemaal sludge/viezigheid. Koppakking is nog goed, komt blauwe rook uit de uitlaat geen witte.
Even een aansteker aan de onderkant van de peilstok gehad en geen gekentter te horen (water bij de olie). Geen bonkend geluid als die uitvalt. Heb de auto nog wel even in de N in de toerenbegrenzer getrokken en na wat stotteren en pruttelen en een flinke rookwolk kwam die wel mooi terug op 1000 toeren. Toen nog een keer de toerenbegrenzer in gegaan en hij kwam al met veel minder pruttelen erin. Daarna geen uitval meer gehad maar ik vertrouw het nog niet helemaal.

Nu ben ik zelf niet zo thuis in peugeotjes vandaar dat ik me hier op het forum richt. Heb wel verstand van auto's maar misschien is het een bekend probleem wat zo verholpen kan worden.

Wel moet ik erbij vermelden dat we de auto in de reservetank gekocht hebben en daarna in 1x vol hebben gegooid.
Mijn vermoeden gaat uit naar viezigheid in de benzine of olie waardoor die ineens stopt.

Zijn er bekende elektrische problemen bij deze modellen?

De oude eigenaar vind het erg jammer want die hebben we gelijk gebeld en heeft de garage voor ons gebeld wat er aan de hand kon zijn. Daar is die eergisteren nog even nagelopen vlak voordat er 14 maand APK opgekomen is. De garage haalt zijn schouders op.

Jullie nog ideeën?
Jasmijn
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 03 jul 2016, 09:46

Re: 205 1.6 AUT valt willekeurig uit

Berichtdoor Jasmijn » 06 feb 2017, 23:41

Het is opgelost, de injectoren zaten vol en zijn vervangen
Jasmijn
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 03 jul 2016, 09:46

Re: 205 1.6 AUT valt willekeurig uit

Berichtdoor mame91995 » 04 maart 2017, 14:49

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 205 1.6 GT Automatic uit 1996.

Als ik bij een Verkeerslicht sta en de Automaat staat in zijn 4(dat is de D) slaat de motor af.
Ook als ik soms het gas loslaat omdat ik een bocht moet maken o.i.d of als ik optrek, stottert de motor eventjes

de mayo-achtige drab bij de olievuldop is ook bij mij aanwezig

Wie heeft er een oplossing voor me
Het wagenpark:
1996 205 1.6 GT Automatic NS-VL-56 "Bianca"
1992 VW Golf III 1.8 GL Automaat FT-NT-52 "Anton"
1991 Peugeot Rapido STL50 13-FPB-3 "Simone"
mame91995
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 04 maart 2017, 14:37
Woonplaats: Zwolle


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten