205 weer door de keuring!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

205 weer door de keuring!

Berichtdoor tvvugt » 16 nov 2016, 15:14

Hoppa

Afbeelding

Is weer door de keuring ;)
Hij moet eigenlijk pas eind december maar m'n startmotor had er niet altijd meer zin in.
Deze is eraf gehaald en compleet schoongemaakt van binnen en buiten.
Uitlaat heeft een hitte behandeling (geen idee, volgens mij iets dat er voor zorgt dat ie beter past??) gehad.
En de schakelstangen zijn ook losgehaald en schoongemaakt etc, hij schoot namelijk uit z'n 2, rest vd versnellingen waren prima, 4 ging er ook makkelijk uit als je een tikje gaf dus schakelstang.
Lichten zijn ook vastgeschroefd want deze bewegen, mag niet van APK.
Totale kosten €150,-
Wilde ook nog bougies doen maar dat doe ik lekker zelf, iemand een tutorial? Lijkt me niet heel moeilijk, kan alles leren, heb alleen geen ervaring ermee, ben nog jong :wink:
Iemand nog een aanrader welke bougies? Je hebt een merk voor 2,50 maar ook 22,50..

Ik kan weer een jaar rijden en ben blij.
Wordt ook nog gewassen en gepoetst van binnen en buiten.
Peugeot 205 1.4 Génération 1998
tvvugt
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 13 okt 2014, 00:51

Re: 205 weer door de keuring!

Berichtdoor RG1992 » 17 nov 2016, 19:18

Mooi dat ie weer door de apk is!
Bougies vervangen is appeltje eitje. Bougies verwijderen als het motorblok koud is, anders kun je de schroefdraad in de kop kapot draaien. Vervolgens nieuwe bougies (ngk of bosch is prima) erin draaien en vastdraaien tot 27,5nm (dacht ik) met de momentsleutel. En ja, ik ben n beetje een mierenneuker wat betreft aanhaalmomenten haha! Uiteraard kun je ze ook op gevoel vastdraaien.
Ben benieuwd wat die hittebehandeling inhoudt, heb geen idee wat het kan zijn :grin:
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 205 weer door de keuring!

Berichtdoor tvvugt » 18 nov 2016, 23:47

RG1992 schreef:Mooi dat ie weer door de apk is!
Bougies vervangen is appeltje eitje. Bougies verwijderen als het motorblok koud is, anders kun je de schroefdraad in de kop kapot draaien. Vervolgens nieuwe bougies (ngk of bosch is prima) erin draaien en vastdraaien tot 27,5nm (dacht ik) met de momentsleutel. En ja, ik ben n beetje een mierenneuker wat betreft aanhaalmomenten haha! Uiteraard kun je ze ook op gevoel vastdraaien.
Ben benieuwd wat die hittebehandeling inhoudt, heb geen idee wat het kan zijn :grin:


Ik zou het ook echt niet weten maar m'n auto is nog nooit zo stil geweest en er is echt geen nieuwe uitlaat onder gekomen haha!
Wel trilde m'n auto extreem, bleek dat het hitteschild net m'n uitlaat aanraakte, koevoet heeft het even snel gefixed ;)
Je merkte het pas als je in de auto stapte door het gewicht.
Komt ook omdat het ophang systeem ooit afgebroken is midden in Zweden en het daar door een rally boer gratis gefixed is hehe!


Ohja qua bougies kan ik kiezen uit;

SUPER +8 voor 2,71 ps
PLATINA + voor 4,96 ps
SUPER 4 voor 4,67 ps

Allemaal Bosch.
Wat is in Godsnaam het verschil :P
Peugeot 205 1.4 Génération 1998
tvvugt
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 13 okt 2014, 00:51


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten