Orginele aansluiting verstralers 205

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Orginele aansluiting verstralers 205

Berichtdoor Zoepertje » 23 maart 2017, 09:47

Hallo Allemaal!

Over dit onderwerp is al veel gesproken omdat heel veel mensen mistlampen willen inbouwen in de 205.
Maar met deze andere topics werd mijn vraag niet beantwoord.
Omdat mijn 205xs kortsluiting(aarde) had op de aansturende pin van de relais de verstralers(mistlampen) heb ik deze kabel doorgetrokken naar de knop van het mistachterlicht er vanuit gaande dat dit fabrieks af ook zo was maar nu een aantal maanden later begin ik er aan te twijfelen. Aangezien Apk eraan komt heb ik daar een aantal vragen over.

- Mogen mistlampen voor en achter op dezelfde schakelaar aangesloten worden? In de apk-reglementen die ik gelezen heb kon ik hier niks over vinden.

- Hoe werden de verstralers/mistlampen fabrieksaf aangestuurd? Als ik het schema in Haynes bekijk lijkt het wel dat verstralers in serie staan met het groot licht. Daarnaast zou de 205 zijn geleverd met verstralers(driving lights) volgens Haynes en geen mistlampen. Nu waren mijn originele lampen verrot en heb ik ze vervangen door volgende exemplaren:
http://www.verstralershop.nl/nl/mistlam ... results=17

Dit lijken mistlampen dus ik weet niet of het verstandig is qua lichtbeeld deze weer in serie te zetten met het groot licht(mocht dit fabrieksaf ook zo zijn geweest) want ik wil geen mensen verblinden op straat. Ik zou het mooi vinden als iemand het bovenstaande kan bevestigen of verbeteren! :mrgreen:
Peugeot 205 XS 1.4i 1991
JE BENT LEKKERDER IN EEN PEUGEOT!
Zoepertje
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 29 dec 2016, 14:27

Re: Orginele aansluiting verstralers 205

Berichtdoor EH Autoservice » 23 maart 2017, 18:35

Origineel zitten er verstralers in de bumper bij de 205 .
Heeft dus niets met "mistlampen" te maken .
Deze worden origineel door het groot licht aangestuurd , met tussenkomst van een relais .
Staan dus zeker niet in serie , want dan zou zowel grootlichtlamp als verstralerlamp maar 6 volt krijgen :mrgreen:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Orginele aansluiting verstralers 205

Berichtdoor Zoepertje » 26 maart 2017, 21:51

Top dankjewel EH autoservice voor de duidelijkheid.
Dan lus ik de aanstuurdraad van het relais van de verstralers wel om naar het groot licht signaal zoals het hoort! 8)
Peugeot 205 XS 1.4i 1991
JE BENT LEKKERDER IN EEN PEUGEOT!
Zoepertje
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 29 dec 2016, 14:27


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten