De laatste tijd heeft mijn vertrouwde 205 'Ferry' aardig wat kuurtjes. Hij is al aardig op leeftijd, dus ik snap het ook wel, maar het is toch wel vervelend.
Nadat vrijdag mijn snelheidsmeter er ineens mee stopte, heb ik gisteren even het tandwielje in mijn bak gedemonteerd om te controleren. Hierbij is -zoals te verwachten- wat versnellingsbak olie ontsnapt, en dat besloot ik vandaag op mijn werk maar eens bij te vullen (hoera bij een garage werken).
Nu was er voordat ik hem bijvulde niets aan de hand, maar na het bijvullen heb ik ineens problemen met schakelen.
Bij stilstaan schakeld hij perfect in zijn versnellingen, maar zodra ik beweeg/rijdt krijg ik hem bijna niet meer in zijn versnellingen. Al meerdere malen heeft hij lichtelijk zijn tandjes gepoetst in de derde en vierde versnelling.
Ook is de bovenzijde rond de vulplug zeiknat met versnellingsbak olie, maar ik geloof dat de bak zelf overtollige olie eruit gooit, aangezien ik hem tot overlopen had gevuld.
Zou het door het bijvullen zijn gekomen, dat hij ineens zo rot schakeld? Of komt het door een overschot aan olie?
Aan de stangetjes zelf kan ik niets zien.
Kan iemand mij vertellen wat het mogelijk zou kunnen zijn?
Groetjes,
Ashley