Achterruitwisser en sproeier

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Achterruitwisser en sproeier

Berichtdoor 309peugeot » 25 aug 2017, 18:55

Hoi,

Mijn achterwisser maakt een behoorlijk lawaai. Je hoort het mechanisme maar ook het relais (zo klinkt het) flink.

Is dat origineel zo? Is met mechanisme aan het overlijden?

Ten tweede mn sproeier doet het niet. Voorzover ik kan beoordelen is het pompje overleden. Ik ga opzoek naar een vervanger.
Ik zag vervolgens dat de sproeikop verkeerd om gemonteerd zat (verkeerd om). Die heb ik terug gezet, dat ging echt kinderlijk eenvoudig (plastic dopje klikt er zo in). Maar ik vroeg me af omdat het ook een afdichting van een gat in de carosserie is......hoort daar geen rubbertje of pakking tussen? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het zo waterdicht is!
309peugeot
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 04 okt 2010, 21:24

Re: Achterruitwisser en sproeier

Berichtdoor 309peugeot » 01 sep 2017, 13:53

Blijkt origineel wel zo te horen dus......

Vanochtend het slangetje maar eens opnieuw overal door gefrommelt en eea aangesloten.....en tadaa werkt super en lekvrij met mijn nieuwe pompje
309peugeot
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 04 okt 2010, 21:24

Re: Achterruitwisser en sproeier

Berichtdoor 0900-944 » 05 nov 2017, 20:52

Mooi dat je het zelf hebt opgelost. Het is vrij simpel inderdaad. Je moet het alleen 'even' doen. :)

In mijn vorige 205 (een '93 Accent 1.1) heb ik eens het pompje van de achterruit sproeier gebruikt om een defect pompje van mijn voorste sproeiers te vervangen. Ze zijn niet helemaal hetzelfde, maar het werkte prima.
Toen gebruikte ik de achterste sproeier al nooit en bij mijn huidige Generation gebruik ik hem ook nooit. Het reservoir blijft bij mij dan dus ook gewoon leeg. Dat heeft als voordeel dat deze ook niet kan lekken. :lol:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens. Gelukkig past 205 nog net binnen de limiet.
0900-944
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 22 jan 2007, 18:25


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten