Knipperlicht gerepareerd, nu brandt laadstroom / acculampje

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Knipperlicht gerepareerd, nu brandt laadstroom / acculampje

Berichtdoor Hakar » 18 dec 2019, 15:36

Knipperlicht doet weer wat het moet doen, bleek corrosie in de stekker.
Om bij het knipperlicht te kunnen heb het zwarte kastje waarin zich 3 zekeringen bevinden boven de koplamp en met twee boutjes aan de steunbalk van motorkap zit losgemaakt en even terzijde geschoven.
Na het werkend krijgen van het knipperlicht de auto gestart om het op de parkeerplaats te zetten.
Gaat na het starten het laadstroomlampje niet uit, ook niet met verhoogd toerental.
Motorkap weer open, multimeter op de polen, en bij stationair maar net 12,12V.
Met verhoogd toerental komt er net 12,19V op de pennetjes.
Wanneer de motor uit en de accu even in niet belast wordt, loopt het weer op naar 12,69V.

Heeft het zwarte kastje iets van doen met de laadstroom?
Hakar
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 16 aug 2009, 18:32
Woonplaats: Roden

Re: Knipperlicht gerepareerd, nu brandt laadstroom / acculam

Berichtdoor Hakar » 18 dec 2019, 19:02

Later viel me op dat bij contact inschakelen het laadstroomlampje zwak en niet helder brandde.
Op advies van een monteur bij Hans Peugeot in Assen eerst eens alle stekkers onder uit het kastje gehaald, en opnieuw ingestoken.
Nu brandt lampje bij contact inschakelen helder, maar blijft zwak branden bij draaiende motor.

Ook bij Hans Peugeot vinden ze het een raar verhaal, en kunnen er geen vinger op leggen wat het zou kunnen zijn.
Voor het geval dat, hebben ze daar wel zo een kastje voor mij liggen, maar ik zou graag willen weten of dit kastje het laadcircuit beïnvloedt.
Hakar
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 16 aug 2009, 18:32
Woonplaats: Roden

Re: Knipperlicht gerepareerd, nu brandt laadstroom / acculam

Berichtdoor Hakar » 21 dec 2019, 15:53

Dynamo was aan het overlijden.
Nieuwe er op gezet en geen probleem meer.
Puur toeval schijnbaar dat het zich voordeed na het loshalen van dat zwarte kastje.
Hakar
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 16 aug 2009, 18:32
Woonplaats: Roden


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten