Stuurkogel en hoes aandrijfas

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Stuurkogel en hoes aandrijfas

Berichtdoor MotoChaly » 07 feb 2006, 01:43

Kon ik mijn autootje net weer gaan gebruiken nadat deze opnieuw deels gespoten is, heb ik weer allemaal problemen :(

Over schok bij het uitstappen had ik al een ander topic, dat is in principe nu duidelijk, maar heb nog wat.

Op mijn linkervoorwiel zit voelbare speling. Tijdens het rijden komen er soms rare geluiden van het wiel, net alsof deze aanloopt. Ik denk dat het met elkaar te maken heeft eigenlijk. Nu staat de stuurkogel al een aantal jaar als adviespunt op oude apk papieren. Is het mogelijk dat door de speling hiervan het wiel ook speling heeft of is dit niet mogelijk?
Stuurkogel ga ik sowieso nu vervangen, maar zou mooi zijn als de rest dan ook opgelost is, want anders moet ik het probleem ergens anders gaan zoeken en worden de kosten weer hoger. Weet iemand wat zoiets kost eigenlijk?

Andere probleem is de rechter aandrijfas waarvan de hoes flink gescheurd is. Links heb ik er al een andere as inzitten, maar ik vervang rechts dan liever de rubbers nu, voordat de as ook snel kapot gaat door vuil erin. Heb alleen gelezen dat die rubbers er niet op te krijgen zijn, terwijl sommigen het wel gedaan hebben. Is dit nu zo lastig of is dat wel zelf te doen?

Nouja maar ff afwachten of iemand me hiermee kan helpen... hoop het wel, op de motor vind ik het maar koud met dit weer :-)
MotoChaly
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 aug 2005, 12:46

Re: Stuurkogel en hoes aandrijfas

Berichtdoor john » 07 feb 2006, 20:02

MotoChaly schreef:
Op mijn linkervoorwiel zit voelbare speling. Tijdens het rijden komen er soms rare geluiden van het wiel, net alsof deze aanloopt. Ik denk dat het met elkaar te maken heeft eigenlijk. Nu staat de stuurkogel al een aantal jaar als adviespunt op oude apk papieren. Is het mogelijk dat door de speling hiervan het wiel ook speling heeft of is dit niet mogelijk?
Stuurkogel ga ik sowieso nu vervangen, maar zou mooi zijn als de rest dan ook opgelost is, want anders moet ik het probleem ergens anders gaan zoeken en worden de kosten weer hoger. Weet iemand wat zoiets kost eigenlijk?

Andere probleem is de rechter aandrijfas waarvan de hoes flink gescheurd is. Links heb ik er al een andere as inzitten, maar ik vervang rechts dan liever de rubbers nu, voordat de as ook snel kapot gaat door vuil erin. Heb alleen gelezen dat die rubbers er niet op te krijgen zijn, terwijl sommigen het wel gedaan hebben. Is dit nu zo lastig of is dat wel zelf te doen?

Nouja maar ff afwachten of iemand me hiermee kan helpen... hoop het wel, op de motor vind ik het maar koud met dit weer :-)


De stuurkogel is gemakkelijk te vervangen. Het geluid wat je hoort kan heel goed van het wiellager afkomen. Als je een pers hebt is dat met een paar minuten vervangen. (ongeveer € 50)

De aandrijfashoes is gemakkelijk te vervangen, maar daar moet je een "trechter"voor hebben. Je schuift dan de hoes over deze trechter, op je aandrijfas. (ik heb ooit wel ens gelezen dat het met een frisdrankfles zonder bodem ook gaat, maar dat weet ik niet)Zelf heb ik een ashoesspreider op perslucht, wat het nog gemakkelijker maakt.
"meten is weten,weten is wát te meten"
john
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 31 mei 2004, 18:36
Woonplaats: Zundert

Berichtdoor jon » 07 feb 2006, 20:19

Of je snijdt een cola fles doormidden en smeert die in met groene zeep, dan heb je ook een trechter.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten