stotteren en slecht starten

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

stotteren en slecht starten

Berichtdoor Daansp » 16 mei 2006, 08:28

Hallo,

Vorig jaar had ik ook dit probleem dat mijn 205 XE 1.1 (U9) met een wat vochtiger/kouder weer slecht kon starten. Ik moest 2 tot 7 keer starten om de motor aan de praat te krijgen. Soms dan nog met heel langzaam en twijfelend lopen (van de motor).
Ook had ik bij het rijden rond de 60 km/h en hoger, dat hij behoorlijk begon te stotteren en in te houden. Totdat ik bij de ong. 100 km/h zat en liep hij weer normaal.
Dit liep zo erg, dat ik een keer stil stond. De ANWB heeft daarop m'n ontstekingsmodule en bobine vervangen (terplekke), sindsdien geen problemen meer...

Sinds dat het weer wat warmer is, heb ik opeens weer het probleem. Het is wel heel intermittend (kan geen pijl op trekken op een patroon). Weer slecht starten, dan weer bij gas geven normaal rijden, dan weer inhouden en stotteren.

Ik weet dat er ook een andere topic is met dit probleem, maar ik wilde het proberen met een nieuw topic.

Iemand enig idee? is het weer de onstekingsmodule en bobine of kan het de brandstoffilter wezen?
Ik tank tegenwoordig dat BP ultimate, na een 1.5 jaar goedkope Euro95 getankt te hebben.

Alvast bedankt!
Daansp
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 feb 2006, 14:36

Berichtdoor joeriej » 16 mei 2006, 22:35

ik ken het :)

ik heb een tijdje v power en exilicium of hoe je het schrijft gebruikt en het is bij mij stukken minder geworden!!!!

verder ook niet echt een oplossing
www.joerie.nl in aanbouw al wel PICS!!!!
Avatar gebruiker
joeriej
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 dec 2004, 23:03
Woonplaats: zutphen

Berichtdoor jeroen104 » 16 mei 2006, 23:58

vervang het relais eens dat tegen je schutbord aan zit. Als je de kap los doet zie je 2 vierkante blokjes tegen het schutbord. 1 is van je benzinepomp en 1 van je claxon. Het zou kunnen dat die van je benzinepomp het niet goed meer doet.

Ik weet niet zeker of dit de oorzaak is maar het is een goedkope uitsluiting van eventuele oorzaken. meestal heb je last van een slecht relais bij vochtig weer, maargoed.....

Zo'n relais kost je iets van 5-10 euro.

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

stotteren en slecht starten

Berichtdoor Daansp » 17 mei 2006, 07:38

Dank je Jeroen voor je antwoord.. Ik zal eens even kijken of het idd een slechte relais is.

Misschien een hele stomme vraag hoor.. het schutbord, dat is het schot zeg maar tussen de motor en de cabine?

Greetz,

Daan
Daansp
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 feb 2006, 14:36

Berichtdoor jeroen104 » 17 mei 2006, 09:18

klopt helemaal. succes!

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

stotteren en slecht starten

Berichtdoor Daansp » 17 mei 2006, 10:46

Ik ga in ieder geval even kijken naar het relais, maar kan het bijv. ook aan een volle brandstoffilter liggen?

is die makkelijk te vervangen> qua bereikbaarheid (zonder brug)?
Daansp
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 feb 2006, 14:36

Was vorige maand men grootste probleem..

Berichtdoor znoek » 21 jun 2006, 15:21

Bij mij leek het opt einde een stuk oude plastiek dat rond de bobine zat en bij regenweer kortsluiting gaf...
Ik heb men benzinefilter vervangen en alle hoogspanningskabels, bougies gekuist, ook bobine, alternator,...
nu is het helemaal over
grtz
erik
ps aan die dingen werken kan gemakkelijk zonder brug! Ik deed het gwn opt straat bij ons thuis :-p
Avatar gebruiker
znoek
 
Berichten: 133
Geregistreerd: 21 jun 2006, 14:42
Woonplaats: Sint katelijne waver


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten