205 motorsteun...

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

205 motorsteun...

Berichtdoor Maarten TvD » 26 jul 2006, 19:32

Vandaag gepoogd mijn motorsteunen te vervangen (1.9GTI 130). Bovenste gingen `like a peach`, alleen de onderste wat iets problematischer... we hebben de stalen ring eruit, maar krijgen nu de nieuwe er niet in. Iemand enig idee? De steun zit nog aan de motor, ik krijg nl. de aandrijfas niet los. Kan iemand me hiervoor tips geven? Tijdens het wrikken aan de motor is aan de andere kant (bestuurderszijde) ook de aandrijfas uit het diff geschoten, hoe krijg ik die er weer in? (penlagertjes bijeenrapen oleeolee).

Alvast bedankt,

Maarten!
Maarten TvD
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 16 jul 2006, 20:58

Re: 205 motorsteun...

Berichtdoor john » 27 jul 2006, 09:44

Maarten TvD schreef:Vandaag gepoogd mijn motorsteunen te vervangen (1.9GTI 130). Bovenste gingen `like a peach`, alleen de onderste wat iets problematischer... we hebben de stalen ring eruit, maar krijgen nu de nieuwe er niet in. Iemand enig idee? De steun zit nog aan de motor, ik krijg nl. de aandrijfas niet los. Kan iemand me hiervoor tips geven? Tijdens het wrikken aan de motor is aan de andere kant (bestuurderszijde) ook de aandrijfas uit het diff geschoten, hoe krijg ik die er weer in? (penlagertjes bijeenrapen oleeolee).

Alvast bedankt,

Maarten!


Heb je de twee M7 (sleutel 11mm)boutjes van het tussenlager losgedraaid! Als je dat niet doet krijg je in ieder geval nooit je lange aandrijfas onder de auto uit!

Penlagertjes aan de bestuurderszijde??? Dan heb je de binnenste homokyneet uit elkaar getrokken!Heb je nu een asstomp met daarop 3 "pootjes"? Ik hoop dat je alle pennen hebt.
Dan moet je de pennetjes brandschoonmaken (straatvuil is niet bevordelijk)en aan alle drie de pootjes van de "spider"moeten er evenveel zitten straks.
Die pennetjes zijn de lagerbusjes van de 3 "wieltjes"op de 3-armige "spider", en die "wieltjes" zitten niet geborgd op de "spider".Dus is het een kwestie van een dosis geduld en een hoop lager (eigenlijk grafiet)vet. Als de rubber hoes ook is gesneuveld moet je die ook vervangen.
"meten is weten,weten is wát te meten"
john
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 31 mei 2004, 18:36
Woonplaats: Zundert

Berichtdoor Maarten TvD » 27 jul 2006, 21:45

Wat jij zegt heb ik dus allemaal gedaan (idd was de homokineet uitelkaargedonderd...) Maar ik krijg de homokineet nu dus niet meer terug ineen... De 3 "polen" gaan dus niet meer terug in hun huis, hoe ik (wij) ook aan het blok trek en duw...
Maarten TvD
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 16 jul 2006, 20:58

Berichtdoor john » 27 jul 2006, 22:24

Als ik het mij goed herinner zit daar ook nog een veer achter, en dan wordt het inderdaad lastig. Ik zou gaan voor een goede sloop as om je probleem snel opgelost te hebben.
Ik ben ook eens aan het "hobbyen"geweest met zo een as, en daar wordt je niet vrolijk van!

Als je die twee M7 boutjes ver genoeg los hebt, moet je vaak een bandenlichter tussen de as en de steun zetten om hem los te krijgen. Ik ben al wel eens met een drijver en hamer bezig geweest, omdat het zo vast zat. Gewoon metaal en aluminium op elkaar gaat na een aantal jaren vastvreten.
"meten is weten,weten is wát te meten"
john
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 31 mei 2004, 18:36
Woonplaats: Zundert


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 309gti88 en 45 gasten