Pagina 4 van 11

gti 84

BerichtGeplaatst: 21 aug 2006, 22:01
door johan205
Mijn GTi van '84 staat al weer een poosje geschorst in de stalling.
Er moet qua corrosserie het nodige aan gebeuren maar wilde eigenlijk nog een paar jaar wachten.

Toch zit ik er aan te denken om haar binnenkort al grondig aan te pakken, kortom: restaureren.

Is het al de moeite waard om een 205 te restaureren ?

BerichtGeplaatst: 22 aug 2006, 10:50
door Brownie
Dat hangt van de kosten af die je moet maken. Maar een GTI van 84 is wel zeer zeldzaam denk ik.

BerichtGeplaatst: 27 aug 2006, 10:59
door BRAM
Gistermiddag in Arnhem op het Lange Water: een groene Peugeot 205 1.1 met kenteken KR-10-YF.
Niet de oudste, maar....
Zag er in het voorbijgaan ( reed in de andere rijrichting ) in de regen nog goed uit.

Groet, Bram.

een van de eerste automaatjes?

BerichtGeplaatst: 03 sep 2006, 11:58
door znoek
Mijn 205je is van 03/11/1986
een van de eerste automaatjes die er gemaakt zijn denkik.
En ja tis ene van belgië...
grtz
erik

Laatste 205

BerichtGeplaatst: 05 okt 2006, 22:55
door Leeuwtje
Kwam pas bij een garage bedrijf een witte 205 diesel tegen van april 1999. Dacht eerst nw kenteken maar na check op site RDW bleek het toch echt te kloppen :P Zelf heb ik recent een 205 GTI van eind '94 gekocht van 1e eigenaar. Ook redelijk uniek volgens mij :D Voor de liefhebbers weet ik nog een blauwe 205 Accent te koop van 1985. Auto is 1e eigenaar en heeft 90.000 km gereden. Laatste 5 jaar is er 300 km mee gereden en ik weet dat dealer die deze auto ooit heeft geleverd al
€ 2500,- geboden heeft :?

Re: Laatste 205

BerichtGeplaatst: 06 okt 2006, 07:25
door Martijn
Leeuwtje schreef: Voor de liefhebbers weet ik nog een blauwe 205 Accent te koop van 1985. Auto is 1e eigenaar en heeft 90.000 km gereden. Laatste 5 jaar is er 300 km mee gereden en ik weet dat dealer die deze auto ooit heeft geleverd al
€ 2500,- geboden heeft :?


2500 voor een Accent met 90000 km? Da's behoorlijk veel! k Vind het nogal wat voor een kale uitvoering!

BerichtGeplaatst: 07 okt 2006, 00:36
door Leeuwtje
Ik vind het ook een hoop geld maar de auto is als nieuw, schadevrij, helemaal origineel, altijd dealeronderhouden (volledige onderhoudshistory met alle rekeningen) en staat in verwarmde garage. Dealer wil de auto graag terugkopen en in de showroom zetten en geeft aan dat Accentjes in deze staat schaars zijn dus geld waard. Accent was een Nederlands aktiemodel in GTI look(the poor men's GTI :lol: ) zoals men het noemde en is een tijd het meest verkochte model 205 geweest. Omdat het model elders niet leverbaar is geweest is 1 in zeer goede staat blijkbaar dus bijzonder.

9 okt 205 uit 1983

BerichtGeplaatst: 09 okt 2006, 12:51
door ernst
zie advertentie op marktplaats van vandaag. te koop een 205 uit 1983. Nummerplaat helaas niet leesbaar

BerichtGeplaatst: 09 okt 2006, 12:54
door jon
Deze bedoel je?

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 23 okt 2006, 08:12
door add
enneh hoe vinden jullie deze?

oeps, ik kan geen foto plaatsen


hij is van maart 1984, voor een prikkie gekocht, helemaal gaaf en totaal geen roest....
een spaanse auto, met een talbot motor, kan dat kloppen?
ik zou alleen weleens willen weten, waar de oliepeilstok zit....

BerichtGeplaatst: 24 jan 2007, 02:04
door Idranor
Edzo schreef:mooi zo! Keep ' em comin' ! :!:
Ik heb niet het idee dat het echt nodig is 8) , maar de rest van het forum mag er af en toe toch stiekum wel eens aan herinnerd worden dat de 205 al zo oud is! pfffff......soms komen ze aan met een 305 uit '87.. :wink:

groeten, Edzo


Ja. Dus? Heb je daar problemen mee? De 305 is toevallig wel veel schaarser, zelfs een laat exemplaar uit 1987! :evil:

8)

BerichtGeplaatst: 24 jan 2007, 02:23
door Edzo
:wink: :wink:


Nette blauwe 205 gespot van mei 1985

NG-85-PJ.

Is al 11 jaar in dezelfde handen, frisse APK, tot 12-2007

BerichtGeplaatst: 08 feb 2007, 22:16
door Edzo
Een 205 GT uit 1985 op marktplaats:


die is van september 1984!! :D :D

BerichtGeplaatst: 08 feb 2007, 22:28
door MarcelB
Hoezo 1985! Er staat toch 1984 :wink: :mrgreen: :mrgreen:

gr. Marcel

BerichtGeplaatst: 08 feb 2007, 22:32
door Edzo
:mrgreen: :mrgreen: hehheh.

Re: De mijnen

BerichtGeplaatst: 03 maart 2007, 11:41
door Geeraard
znoek schreef:Hello, ik ben nieuw hier en heb net een peugeot 205 1600 automaat gekocht van 1986 ( eerste indienst stelling)
Hij heeft maar 90 000 kilometers op zen teller en daar ben ik best fier op!
Stond altijd binnen, geen spoortje roest en in perfecte staat.
maar er zijn er natuurlek oudere heee...
ciao
erik

Toevallig gekocht in de buurt van Hasselt (of St-Lambrechts-Herk)?

BerichtGeplaatst: 05 maart 2007, 12:00
door znoek
helaas geraard, gekocht van een vriend die er al een jaar mee reed, gekocht van de eerste eigenares, dat was De Graef Maria, en die was van mechelen, belgie...

(handig dat origineel inschrijvingsbewijs) eerste maal gebruikt : 19/11/1986

BerichtGeplaatst: 29 maart 2007, 19:11
door MarcelB
Net in Hooglanderveen een hele nette blauwe 5-deurs 205 met kenteken beginnend met LF-??-??.

gr. Marcel

BerichtGeplaatst: 29 maart 2007, 21:16
door Idranor
Ik zag er van de week eentje rijden met LB-, donkerrood en de staat kon ik in het donker niet goed zien.

En dan natuurlijk die zilvergrijze van de sloop met KT-. Die is best netjes! 8)

BerichtGeplaatst: 31 maart 2007, 22:23
door Malle Pietje
Ik span de kroon, in Scheveningen kwam ik de BX-73-SF tegen! De rdw site ligt eraf, maar ik vermoed 1983?

BerichtGeplaatst: 31 maart 2007, 22:29
door Brownie
Dat is een grijs kenteken. Ik weet het niet zeker, maar ik schat van rond 1988.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2007, 00:13
door Gerard2
Bijna goed. (site van bureau voertuigregistratie doet het nog wel)
Kentekeninformatie
voertuigsoort bedrijfswagen
merk peugeot
handelsbenaming 205XRD COMMERCIAL
kleur(en) niet van toepassing
brandstof diesel
aantal cilinders 4
cilinder inhoud 0 cm³
aantal zitplaatsen 0
aantal staanplaatsen n.v.t.

massa ledig voertuig 830 kg
max. massa voertuig 1330 kg
massa rijklaar n.v.t.
laadvermogen 500 kg

Max. massa te trekken
- ongeremd n.v.t.
- geremd n.v.t.
- oplegger geremd n.v.t.
- autonoom geremd n.v.t.
- middenas geremd n.v.t.

dd eerste afgifte NL 21-07-1987
dd eerste toelating 21-07-1987
dd tenaamstelling 06-07-2005

vervaldatum APK 22-12-2007

BerichtGeplaatst: 19 apr 2007, 11:57
door Malle Pietje
Hoe kan een NG kenteken nu ouder zijn dan een BX kenteken?

BerichtGeplaatst: 19 apr 2007, 12:12
door MarcelB
Het NG kenteken is een personenauto kenteken en het BX kenteken is een grijs kenteken(bestelauto/vrachtauto kenteken). Een 205 dus zonder achterbank, maar toen waarschijnlijk nog wel met zijruitjes. Het was toen gebruikelijk om een relatief dure 205 GTI 130 pk om te bouwen naar grijs kenteken en dus goedkoper in aanschaf. Totdat onze regering roet in het eten ging gooien en deze grijskentekenregeling zodanig ging aanpassen dat dit niet meer rendabel was.

gr. Marcel

BerichtGeplaatst: 19 apr 2007, 17:43
door Brownie
de Bl-cc-ll liep tot ca. 1989. Daarna ging men verder met Vl-cc-ll. Die grijze kentekens lopen dus totaal onafhankelijk van die van gewone personenauto's. Zo hebben motoren ook hun eigen reeks (allen met M als eerste letter). Die verschillen zijn overigens pas ingevoerd rond 1980 denk ik.