106 rallye

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 12 jul 2014, 13:10

Het moest er maar eens van komen, een 106 rallye uit 1994.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben van plan de vering, remmerij en motor aan te pakken. Remmerij van een 206 GTI voor. Achterbrug van een 106 GTI of saxo VTS met schijfremmen. Rondom wat verlagen en stugger. RVS uitlaat zit er al onder.
Kop van een 1.6 16V erop, 4 injectie throttles, andere ECU, ander spruitstuk en misschien nog wel een turbo. Dat wordt lachen.
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor MarcoPeus » 12 jul 2014, 13:32

Mooi, een helemaal originele Rallye, hou m origineel, dan blijft ie waardevol.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 106 rallye

Berichtdoor Bart-Peugeot » 13 jul 2014, 01:45

Wagen uit Engeland? Of woon je daar?
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 13 jul 2014, 10:22

Bart-Peugeot schreef:Wagen uit Engeland? Of woon je daar?

Ja, woon daar. Heb mijn 304 uit NL ook op UK kenteken staan.
Van deze rallyes zijn er naar zeggen 1000 stuks geleverd. Van phase 2 rallye, slechts 500.
Maar de eerste uitvoering is spartaanser, dat vind ik wel wat hebben, geen (electrische) opties, geen immobilisor, etc. Dus goed te onderhouden en op te knappen. En het rijdt als een raket. Nu al, met zijn 100PK. Maar het plan is dat nog wat verder op te voeren.
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor Steven- » 13 jul 2014, 10:29

Gaaf ding zeg! Lekker even sleutelen en dan volop genieten.

In Coventry stond naar mijn weten vroeger een Peugeot-fabriek. Geen idee of de 106'jes er ook gebouwd zijn voor de UK?

Gr. Steven
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 13 jul 2014, 11:00

wgsverstoep schreef:Gaaf ding zeg! Lekker even sleutelen en dan volop genieten.

In Coventry stond naar mijn weten vroeger een Peugeot-fabriek. Geen idee of de 106'jes er ook gebouwd zijn voor de UK?

Gr. Steven


Inderdaad stond er een fabriek die de 05 series bouwde. In het museum hier staan een aantal exemplaren. Of ze ook de 106-jes geproduceerd hebben weet ik niet.
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor EH Autoservice » 21 jul 2014, 09:22

16V kop er op ?

Leuk , dat gat voor de looprol van de distributie boren in een lichtmetalen onderblok :mrgreen:

En met "injectie throttles" bedoel je waarschijnlijk Throttle Bodies ?
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 21 jul 2014, 10:39

EH Autoservice schreef:16V kop er op ?

Leuk , dat gat voor de looprol van de distributie boren in een lichtmetalen onderblok :mrgreen:

En met "injectie throttles" bedoel je waarschijnlijk Throttle Bodies ?


Ik heb enkel vernomen dat er 1.6 16V kopconversie mogelijk is, maar zo te horen heb je daar meer verstand van. Ik moet me er nog helemaal in verdiepen namelijk. De 16V heeft 2 nokkenassen, dus wat betreft de distributie zal er wel e.e.a. anders zijn. Heb je er zelf weleens van deze conversie gehoord of gezien?

Idd. 4 throttle bodies. Ik zit nog te bedenken of ik, als ik er een turboconversie van wil maken, blijf bij een enkele injectie, zoals nu, want dat heb ik tot nu toe bij alle turboconversies gezien op internet. Turboconversie met 4 throttle bodies ben ik nog geen conversie (verslag) van tegengekomen op internet. Zou er een reden zijn om het bij een enkele injectie te houden, of is het enkel constuctiematig dat turbo op een enkele injectie eenvoudiger te verwezelijken is?

Wat denk jij?

groet,

Michel
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor EH Autoservice » 22 jul 2014, 08:58

Ik heb pas een paar tientallen motorconversies aan Rallye's gedaan , dus ik weet er wel iets van :mrgreen:

ITB's zou ik maar vergeten , als je nog enigszins "normaal" aan het verkeer deel wil nemen met je Rallye :idea:
Beter een C2VTS inlaat met grotere (60mm) gasklep .
Ook een leuke vermogenswinst bij een 16V , zonder de driveability problemen met ITB's .
Voor een Turbo hebben de ITB's sowieso geen enkel voordeel meer .

Als ik je nog een tip mag geven :
Hang er een complete 16v in , dat is veeeeeel goedkoper , makkelijker , en heeft standaard al een heel mooi en toepasbaar vermogen , lekker soepel 8)
Ook een mooie basis voor een turbo setup , aangezien je dan ook zuigerbodemkoeling hebt , wat wel ONmisbaar is als je met een Turbo er wat vermogen uit wil gaan trekken .
Je grootste struikelblok met Turbo is de versnellingsbak , zorg dat je er een paar reserve hebt liggen :mrgreen:
Wil je serieus iets met een Turbo doen , dan kun je beter een BE4 bak gaan monteren ................
Dit is uiteraard een mooi voorbeeld waarbij het einde zoek is , en dat is te aanschouwen in mijn eigen Rallye , waar buiten de carrosserie en het kenteken eigenlijk niets meer standaard is :lol: :wink: :idea:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 22 jul 2014, 12:35

Dat soort informatie is goud waard. Ik heb me aangemeld bij een engels forum, maar dat loopt daar niet zo hard met terugkoppeling op vragen.
Ik heb even gegoogled op be4 gearbox. Zijn dit versnellingsbakken die op andere/nieuwere/zwaardere peugeots zitten? Welke leent zich dan bijvoorbeeld goed en hoe zit het met verschillen (als die er zijn) in verhoudingen van de versnellingen? Ook heb ik begrepen dat sommigen een moord doen voor de versnellingbak die er standaard in de 1.3 rallye zit.

Dan Beter de hele handel eruit, dan is dat iig nog allemaal origineel. Aan de andere kant zijn originele 106-jes zeldzaam aan het worden. De mijne is motorisch dan nog wel origineel, maar het interieur is er volledig uitgehaald.

Er valt veel te leren zie ik wel, maar dat maakt het juist weer interessant.
Als ik nu zo'n beetje alle informatie voorbij zie komen, wat is de beste manier van aanpak? Auto compleet strippen en stap voor stap opbouwen? Denk het haast.
Ook belangrijk is dat je goede begeleiding hebt van mensen die er verstand van hebben, want fouten maken, daar zit je achteraf niet op te wachten. Geld kosten gaat het ook, daarom des te meer. Ik weet wel wat van auto's af, maar dit is toch weer een heel ander specialisme. Racen ga ik er niet mee, het is meer voor de fun op de weg. Het rijdt nu al als een speer, maar laatst bij het stoplicht moest ik het toch afleggen tegen een honda civic, maar dat was dan ook een recent model, dus dat mag dan ook wel.

De wegligging is ook perfect, nauwelijks onderstuur.

Hoe zit het trouwens met een 16V blok qua bedrading, immobiliser en ECU?
Het mooie van de 1.3 rallye dat het nog relatief simpel is t.o.v. latere modellen.
Als je voor een turbo wilt gaan, welke onderdelen zijn goed te gebruiken, zoals turbo, radiator en intercooler. Ik zie ze nog weleens aanmodderen om het allemaal passend te krijgen.
Het blok heeft nu een 100 pk. Wat is leuk, 150, 200, nog meer, dan wordt het een beetje overdreven voor wat mij betreft, denk ik :-) Maar ze zeggen weleens dat je wanneer je hier aan begint, je alleen nog maar meer wilt :-)


groet,

Michel
Laatst bijgewerkt door micheldeman op 22 jul 2014, 13:52, in totaal 1 keer bewerkt.
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor EH Autoservice » 22 jul 2014, 12:52

Als jij een standaard phase 1 "als een speer" vindt gaan , en je zelfs de wegligging positief kunt benoemen , heb ik maar 1 advies :

Maak je Rallye weer origineel , compleet met interieur , en prijs jezelf ZEER gelukkig .

Ik vindt elke Rallye 3 keer niks , motorisch en wat wegligging / remmen betreft , doordat ik de maatstaf iets hoger heb gelegd :mrgreen:
Een standaard Rallye is voor mij een sloom , niet remmend , niet op de weg te houden gebakje wat schreeuwt om een serieuze aanpak :roll:

Dat is dus alleen maar nadelig :P
Bespaar jezelf dit , en maak / hou je Rallye origineel en geniet er van , dat is iets wat voor mij helaas (!) niet meer weggelegd is :-| :wink:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 22 jul 2014, 13:56

Ik kom uit een 206 1.9 diesel, dan is een 106 rallye een groot verschil.
Voor wat betreft het remvermogen, geef ik je wel gelijk, vandaar dat ik al een remkauwenset van een 206 gti heb liggen.
De achterbrug weet ik nog niet of ik die wil of ga veranderen.
Graag wil ik van dit project leren.
Wat zijn normaliter de wijzigingen om de wegligging te verbeteren?
Verlagen, stuggere vering? en wat voor componenten zet je daarvoor in?

groet,

Michel
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor EH Autoservice » 23 jul 2014, 09:14

2 beste wegliggingsets voor een 106 zijn :

- H&R clubsport coilover set
- Bilstein Motorsport dempers , met veren van Eibach (zachter) of Faulkner (harder) .

Ik heb zelf ook de torsie's van de achteras in een dikkere , stuggere variant gemonteerd 8)

Kost serieus geld , maar dan krijg je ook serieus goede wegligging :mrgreen:

Vergeet vooral je draagarmlagers niet , Powerflex zwart of polyrace voor de voorste , Spoox aluminium blokken voor de achterste ............

Zelf heb ik als remsysteem 4 pots Brembo remklauwen voor (288mm) en Brembo 2 pots remklauwen (283 geventileerd) achter , beiden voorzien van Ferodo DS2500 remblokken , in combinatie met een modern ABS voorzien van elektronische remkrachtverdeling 8)
Daar mee rem ik met de Rallye ongeveer net zo hard als de Porsche's op de Nurburgring :lol:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 23 jul 2014, 13:38

Nou, dat klinkt nogal wat.
Doe je mee aan races zelf?
Ik zal het voor mezelf wat eenvoudiger houden denk ik. Je moet ergens mee beginnen uiteraard.
Ik overweeg een turbo met een enkele injectie, zoals die van een C2 VTS zoals jij zegt. Plaats je die injectie dan op het huidige inlaatspruitstuk, of neem je die tevens over van een C2 VTS?
Welke turbo en radiators zijn dan goed te gebruiken en te plaatsen?
Dien je ook de ECU dan aan te passen/vervangen en te herprogrammeren en hoe zit het met bekabeling?
Als ik op basis van het huidige 1.3 blok een turbo zou willen plaatsen, dien ik dan de compressie te verlagen door een plaat tussen de kop en het blok te plaatsen? Werk je dan overigens met 2 koppakkingen waartussen de afstandsplaat wordt geplaatst? Een afstandsplaat komt me overigens raar over, je plaatst een turbo om meer lucht de motor in te blazen en dan ga je vervolgens de compressie verlagen om pingelen te voorkomen. Kun je mdat uitleggen?

groet,

Michel
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 16 sep 2014, 16:01

Mijn achterbrug schijnt aan vernieuwing toe te zijn. Heb namelijk de wielen laten uitlijnen en de print-out gaf aan dat de achterwielen te ver naar buiten staan. Ook het weggedrag bij hard remmen laat te wensen over, auto begint heen en weer te slingeren, wat te wijten kan zijn aan speling op de lagers van de achterbrug. Als je achter de auto staat zie je idd dat de wielen iets (links meer dan rechts) naar buiten staan.
Als ik de achterbrug wil vervangen door een gereviseerde, wil ik hem meteen laten vervangen door een met schijfremmen. Ik heb me laten vertellen dat dit zondermeer kan, maar iemand gaf ook aan dat je adapters nodig hebt voor de montage? Klopt dat?
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor EH Autoservice » 16 sep 2014, 17:15

Als je een complete schijvenas monteert , is er weinig aan de hand , dat past gewoon .
Heb ik ooit bij mijn Rallye ook gedaan .

Vergeet niet de lastafhankelijke remdrukregelaar op de achteras , monteer het liefst direct een nieuwe , want dit is een behoorlijk zorgenkindje :idea: :wink:
Overberemming op de achteras is NIET fijn , wel heel spannend :mrgreen:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 16 sep 2014, 17:44

Bedoel je dat de remdrukregelaar de oorzaak kan zijn van het slingeren wat de auto nu doet bij heftig remmen?
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor EH Autoservice » 16 sep 2014, 20:31

Nee , zeker niet , want er zit bij trommelremmen , standaard S1 Rallye GEEN remdrukregelaar op :mrgreen:

Daar zitten wielremcylinders op met vaste remdrukbegrenzing :idea:

Maar ik wilde je alleen zeggen dat ombouwen naar een schijvenas zoals je zelf opperde , eenvoudig is :wink:
Daarbij wilde ik je waarschuwen / adviseren een nieuwe remdrukregelaar te plaatsen , want die zit er bij een schijvenas wel op :wink: :idea:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 17 sep 2014, 09:09

Ok, duidelijk, zit deze remdrukregelaar op de achterbrug zelf gemonteerd of op de bodemplaat? Indien laatste, zit er dan ergens al een bevestigingspunt?
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor EH Autoservice » 17 sep 2014, 10:52

Remdrukregelaar zit er gewoon op , bij een schijven achteras :idea:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 20 nov 2014, 00:13

Er is tot nu toe nog weinig (zeg maar niets) van sleutelen gekomen, maar heb wel getracht de auto zo veel mogelijk uit te proberen en te leren kennen. Ook heb ik op internet zitten rondneuzen om de mogelijkheden van het tunen te bekijken, maar het blijft wel lastig als je niemand kent die van deze materie af weet. Je weet eigenlijk niet waar te beginnen omdat er vanalles geroepen wordt en ook omdat de situatie voor iedereen weer verschillend is, de een wil dit en de ander wilt dat. Ook een goede sleutelplek is onontbeerlijk, maar heb hem nu wel in een garage staan waar ik eventueel aan de gang kan gaan. Het plan is om de wielophanging te verbeteren, andere bussen, schokbrekers etc.

Ik kwam er overigens achter dat mijn versnellingsbak niet de originele meer is. Ik rijd hem in zijn 2 over de 60mph. Dat lukt met een 1.3 versnellingsbak normaal niet. die gaat tot iets over de 50mph. Het lijkt me eerder eentje van een 1.6 gti of rallye, hierdoor is de 0-60mph prestatie bij een 1.6 wel beter omdat je niet naar zijn 3 hoeft te schakelen om de 60mph te kunnen halen, maar acceleratie binnen de versnellingen, als ik dat zo kan stellen, wat minder. Het kan misschien ook zijn dat de final drive (crown- en pinion wheel) vervangen is. Zal wel ergens een code op de versnellingsbak te vinden moeten zijn of te zien wat er nu op zit. Ik heb begrepen dat alle ratios van de rallyes en gti's hetzelfde zijn, maar dat enkel de final drive ratio anders zijn.

Weet iemand overigens (EH autoservice?) of de achterwielophangingen met- en zonder ABS uitwisselbaar zijn. Kun je een achterwielophanging bedoeld voor ABS, ook zonder ABS gebruiken en ABS pas in een later stadium toepassen, lijkt mij wel eigenlijk? Ik wil de achterbrug vervangen door een gereviseerde, maar kan dan misschien beter meteen kiezen voor eentje met ABS als mogelijkheid voor de toekomst.

Waarom zou je een 106 willen verlagen en hoeveel is verantwoord/practisch en hoe zit het dan met de remdrukregelaar, want ik begreep dat deze de remdruk vergroot op het moment wanneer de achteras (door belasting) lager ligt/doorzakt?
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor EH Autoservice » 20 nov 2014, 10:36

Achterassen zijn uitwisselbaar .....
Ik heb immers ook ABS op mijn Rallye gebouwd :mrgreen:

Bak van een phase 1 is inderdaad korter , de final drive (13 x 59) .

Een paar cm verlagen is geen probleem , daar gaat de auto alleen maar veel strakker sturen , remdrukregelaar is af te stellen :!:
Of meteen ABS nemen met elektronische remkrachtverdeling , zoals ik ook gedaan heb , dan ben je die ellendige remdrukregelaar compleet kwijt :idea:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 106 rallye

Berichtdoor micheldeman » 20 nov 2014, 22:25

EH Autoservice schreef:Achterassen zijn uitwisselbaar .....
Ik heb immers ook ABS op mijn Rallye gebouwd :mrgreen:

Bak van een phase 1 is inderdaad korter , de final drive (13 x 59) .

Een paar cm verlagen is geen probleem , daar gaat de auto alleen maar veel strakker sturen , remdrukregelaar is af te stellen :!:
Of meteen ABS nemen met elektronische remkrachtverdeling , zoals ik ook gedaan heb , dan ben je die ellendige remdrukregelaar compleet kwijt :idea:


4cm is in de regel ok? Dat lees ik vaak als hoeveelheid dat de auto verlaagd is.

Wat interessant is te weten is of er een relatie bestaat tussen hoeveel tanden de torsiestangen verdraaid dienen te worden om een bepaalde (zeg 4cm) verlaging te verkrijgen. Hangt deels natuurlijk ook af van het gewicht van de auto. Die van mij is geheel gestript, dus zal een paar kilootjes schelen op de achteras, maar tov het eerdere gewicht zal het effect wellicht wel meevallen.

Als ik een gereviseerde achteras wil bestellen, kan ik vragen de torsieassen alvast te verdraaien, dan hoef ik dat zelf niet meer te doen.

Zou een goede volgorde eerst zijn de voorwielophanging aan te pakken en te verlagen en daarop de hoeveelheid verlaging van de achterbrug aan te passen?
Je schreef eerder:
Vergeet vooral je draagarmlagers niet , Powerflex zwart of polyrace voor de voorste , Spoox aluminium blokken voor de achterste ............
Heb je het hier over lagers die in de achtertraverse liggen en die tijdens revisie door het revisiebedrijf vervangen worden, of heb je het over de ophangbussen van de achteras? Zoals hier als set aangeboden:
http://www.ebay.co.uk/itm/FULL-POWERFLEX-FRONT-REAR-BUSHES-ENGINE-MOUNT-KIT-PEUGEOT-106-106-GTI-RALLYE-/180938100912?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3APeugeot|Model%3A106&hash=item2a20c050b0

Ik zit te kijken naar deze aanbieder van achterassen, denk je dat dit wat is?
http://www.ebay.co.uk/itm/Rear-axle-beam-Peugeot-106-Gti-Citroen-AX-Gti-disk-brakes-/251253858479?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a7fe5a0af
Retour van originele achteras is niet nodig wordt vermeld. Zijn er onderdelen waarvan je denkt dat die beter door een van een betere kwaliteit vervangen kunnen worden, zoals die rubber/metalen bussen door powerflex bussen voor de ophanging, of de torsieassen?

Ik zal haast beter een slooprijpe rallye kunnen kopen om iig alle delen van ophanging, ABS en remmerij te kunnen bemachtigen.
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: 106 rallye

Berichtdoor Bart-Peugeot » 20 nov 2014, 22:57

Ik zou hier een as kopen: http://clubfrance.nl/viewtopic.php?f=52&t=964&p=21422

Arnold is een bekende in de Peugeot wereld. Verkoopt ook veel onderdelen die hij zelf importeert.

Dit is zijn shop. Je kan ook bij hem langs gaan in Emmen.

https://www.trackdayparts.nl/
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: 106 rallye

Berichtdoor willem_jacobs » 20 nov 2014, 22:58

Het verlagen met 'tandjes verdraaien' is het grootste misverstand ooit.

De vertanding van de beide kanten van de torsiestaven maakt dat er ongelofelijk fijn ingesteld kan worden. (In de praktijk ongeveer per 3mm)
willem_jacobs
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32

Volgende

Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten